Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16801 til 16820 af 47925
-
Læse fag op?
ForumindlægHej, jeg har en drøm om at kommer ind og læse medicin, og det er det jeg stræber for. Jeg er dog noget forvirret, angående hvad der sker, når man læser et fag op. Jeg regner nemlig med at læse Mat op på A efter min udannelse. Mit spørgsmål er så: Vil mit gennemsnit ændre sig hvis jeg læser mat op... -
Opgavesæt for stx 2008
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor man kan finde opgavesættet fra stx-eksamens i maj sidste år (2008) ? Eller nogen der kan huske de mulige emner? Håber nogle kan hjælpe. Mvh. -
Ændre på synopsis. Tilladt?
ForumindlægMå man ændrer på sin synopsis inden eksamen? ALtså problemformulering, problemstillinger osv., hvis man bare har kopier af den nye med til lærer og censor? -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Forberedelse
ForumindlægHej. :) Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen A-niveau? -
Eksamensforberedelse
ForumindlægHej alle, hvordan forbereder i jer til mundtlig engelsk eksamen?På forhånd tak -
AT - hjælp til at tolke og analysere "Rejsen til månen" af Jules Verne
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive i dansk og fysik i AT, hvor jeg har valgt at tage udgangspunkt i "Rejsen til Månen" af Jules Verne. Jeg har fundet en masse fysikke aspekter, men jeg mangler lidt inspiration til, hvordan man skal analysere og tolke bogen. Jeg har selv overvejet at bruge de ... -
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og har lige været oppe til C-niveau musik eksamen. Det gik desværre ikke særlig godt, og endte med at gå hjem med et 02.. Tilgengæld fik jeg 10 i årskarakter i C-niveau fysik. Hvad ligger mit gennemsnit på lige nu? Jeg vil gerne studere Jura når jeg er færdig med gy... -
Finansøkonom studiehjælp
ForumindlægVi søger en dygtig underviser i fagene under Finansøkonom, som vil hjælpe en studerende til reeksamen i finansøkonomi i August 2012. Vi kan tilbuyde betaling pr. time samt en succes-fee for bestået eksamen. Det drejer sig om en række fag, bl.a. mikroøkonomi, statistik, forståelse for skat, be... -
Rettelse af "Rapporter"
ForumindlægHej...Jeg skal til eksamen her på mandag. jeg skal op til Fysik/Kemi (9. klasse).Jeg har lavet en disposition til hvad jeg skal lave hvis jeg trækker hver af de forskellige emner, men jeg kunne alligevel godt tænke mig at der var nogle der vil kigge på de forskellige rapporter med de forskellige ... -
Skal jeg tage et år om?
ForumindlægJeg tog Fysik eksamen her i torsdags, og tror at jeg har lavet mange fejl, og frygter derfor er den er blevet dårlig... Jeg sidder lidt i et dilemma, et meget stort problem.. Jeg er virkelig skuffet over min årskarakter.. jeg fik 6 i gennemsnit, og min forældre køre hver dag med at hvor vigtigt d... -
Nanvgivning+opgaver
ForumindlægJeg er i gang med at læse til eksamen. I den forbindelse vil jeg gerne træne navngivning af organiske molekyler. Er der nogen, der ligger inde med sådanne navngivningsopgaver, hvor der evt. også er facit til? Hvor facit er rimelig opdateret, hvad navngivningsregler angår. /Kvika -
Engelsk A - studentereksamen
ForumindlægHej Er der nogle der kort kan forklare mig hvordan eksamen på STX i mundtlig engelsk foregår? Har I nogle gode links til analysemetoder ol., da jeg kan forestille mig, at man skal analysere en tekst? Hvis det så også er tilfældet, skal man så perspektivere til andre tekster og i så fald, hvilke?... -
Idræt?
ForumindlægHvis nu man har idræt på C-Niveau på gymnasiet. Vil det så sige, at man kun har det i 1 år, eller alle 3 år, men bare på et lettere niveau? -Tak på forhånd! :) -
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
Bog eller studieportalen `?
ForumindlægHej, jeg er nemlig gået i tvivl i alle fag. Jeg har været på denne side i lang tid og den er superb. Jeg ville spørge om hvad er bedst at gøre ? At tage fra studieportalens noter til alle fag eller lave en kæmpe opsamling hvor jeg kun bruger bogen hvor det bliver på mange sider hvor jeg skal sid... -
Kommunikation/IT A prøvemappe
ForumindlægEksamerne står for døren og mange af os bliver snart student (held og lykke allesammen) og jeg skal som så mange andre HTX elever der skal til eksamen i Kom/IT A udarbejde en prøvemappe til brug ved mundtlig eksamen. I mappen skal være følgende i grove træk; 1) En fortegnelse over mappens indho... -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
lærer
Forumindlæger der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D
