Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16801 til 16820 af 92586
-
Hvad skal jeg stille op med hende?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en dreng der laver tysk opgave sammen med en pige. Min lærer har bestemt grupperne. Pigen er typen der ikke vil lave noget osv. Jeg er den type der vil lave det hele og gøre det mest ud af det. Vi skal lave en evaluring på tysk. Jeg har lavet mit evaluering. Min spørgsmål ... -
Ørkendannelse
ForumindlægHejsa. Vi har lige fået vores spørgsmål til NG eksamen. Et er spørgsmålene lyder: Hvorfor er der store ørkenområder i Nordafrika? bliver ørkenområderne større eller mindre? Hjælp :S -
n^r (Kombinatorik)
ForumindlægHej, hvad står "r" for og hvornår skal jeg bruge formlen i forskellige matematiske opgaver? Mange tak tak for hjælpen på forhånd! -
Gymnasiet (første skoledag)
ForumindlægHej, I slutningen af marts fik jeg tilsendt et brev, hvor der stod, at jeg var optaget på stx. På onsdag skal jeg starte i skole og aflevere en kopi af min dåbsattest og afgangsbevis. Men jeg er ikke døbt. Skal jeg så aflevere noget andet eller slet ikke noget? Please hjælp -
Differentialregning
ForumindlægHej, Jeg skal løse nogen matematik opgaver der omhandler differentialregning. Der er dog en opgave jeg ikke helt kan finde ud af. Denne opgave er vedhæftet, har løst opgave a og b, men ved ikke hvordan man løse c. på forhånd tak for hjælpen :) -
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ... -
Hjælp med idéer og litteratur til SRP emne (Bobler på internettet.. boblestudie)
ForumindlægHej allesammen, da jeg nu går i 3.g er der vil jeg snart skulle til at skrive en SRP opgave, og som emne har jeg valgt bobler på internettet (sociale medier, finansverdenen mv.), med udgangspunkt i Matematik A og Informationsteknologi (IT) B. Jeg har ikke noget problem i at skrive en masse om em... -
Ln og Log
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til eksamen her om et par dage i matematik b. Jeg er meget i tvivl om hvornår jeg ´ bruger ln (den naturlige logaritme) og log(titalslogaritmen). Jeg skal blandt andet bruge dem til at løse følgende opgaver: 1) 2,3*1,7^x = 19,2 Til denne opgave har jeg løst den v... -
Klage over standpunktskarakter.
ForumindlægHej, jeg har forleden fået min afsluttende karakter i Matematik hvor jeg er ret utilfreds. Jeg har opsummeret hvordan det har gået med faget nedenfor, så jeg vill generalt høre om det er et stretch for mig at klage. Matematik (10 mdt, 10 skr). - Jeg har været den mest verbale gennem forløbet o... -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Rettelse af engelsk stil! Det vil betyde alt for mig, da jeg skal aflevere imorgen :)
ForumindlægThe novel is written by Maile Meloy. The main character in the novel is Sam Turner. Sam just turned fifteen years. The story is written as if it was in the past, as we can see in the text, which is seen in the first sentence“. The summer she turned fifteen”. Sam and her father lives together in M... -
Udtryk
ForumindlægHej alle hjælpere, Hvordan vil man udtrykke, "Det ikke lige hver dag man ser, at...", på engelsk? -
Dansk-Engelsk oversættelse; "ikke mindst"
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte "ikke mindst" til engelsk?Sætningen: Fedme er blevet et af den vestlige verdens største sundhedsproblemer, ikke mindst i USA.Håber der er nogen der kan hjælpe... -
Statik... -hjælp?
ForumindlægHejsa... sidder og bikser med statik, og nej ikke statestik men statik.. nogle der kan hjælpe mig med det, nogen som skulle have nogle gode notater eller links, alt kan bruges er virkelig i krise... :/ håber I kan hjælpe mig... -
Ismer?
ForumindlægHej SP Nu er jeg igang med dansk forberedelse. Der er dog noget jeg ikke helt har fanget ismerne - hvor placeres de forskellige ismer i periodene? det forvirre mig at der f.eks. er tale om ekspressionisme men at der ikke er et årtal. -
Buddhisme
ForumindlægHej. Jeg har fået en liste af min lærer om nogle begreber, man skal kunne. På listen står der bl.a. universel medfølelse. Hvad har det med buddhisme at gøre? -
Litteraturhistorien
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen, men jeg har ikke styr på de forskellige perioder i litteratur historien. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der kende nogle hjemmesider hvor man kan se hvad der er kendetegnende for de forskellige perioder? Med venlig hilsen Thomas -
Bestemte integraler og arealer.
ForumindlægJeg skal lige have helt styr på sammenhængen/forskellen ml. bestemte integraler og arealer. Arealet er det samme som det bestemte integral, når vi taler om en positiv funktion, altså over x-aksen? Når vi har en negativ funktion, spejles denne i x-aksen, og vi får -f(x). Skal f(x) (som lægger und... -
Ikke den skarpeste kniv i skuffen
ForumindlægHejsa. Hvordan ville I sige udtrykket: "ikke den skarpeste kniv i skuffen" på engelsk? Knus Nadia -
OneNote > Online?
ForumindlægHej jeg har vil lige høre om der er nogen der kender noget der svare til "microsoft office OneNote" som bare er online? På forhånd tak.
