Søgning på: religion b projekt. Resultater: 16801 til 16820 af 95145
-
Hjælp til opgave.
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopsis om emnet "videnskab og ansvar" i almen studieforberedelse. Fagkombinationen skal være kemi eller fysik og dansk, historie, religion eller samfundsfag. Lige nu aner jeg ikke hvad jeg vil skrive om. Er der nogle som har en god ide? Jeg vil meget gerne ligge... -
Eskimoerne
ForumindlægJeg skal fremlægge foran min klasse imorgen, og har lidt problemer hvad selve teksten handler om og hvad essensen er i den? Vil lige høre om der er nogen, der ved hvad den handler om og hvad der er væsentligt at trække frem iden.. Det er tekst 38 og det er en myte.. Den er i bogen: "Lasse ... -
srp - hjælp til emne
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive srp, og jeg har brug for lidt insperation til valg af emne. Jeg har havt en masse op og vende, og kan ikke tage en beslutning.. Er der nogen der ved om et rigtig spændende emne? Måske i samfundsfag, psykologi, biologi eller religion? :) Tak på forhånd :) -
Ringen af Karen Blixen
ForumindlægJeg har læst Ringen af Karen Blixen, og skal nu til at lave en synopse af den. En af mine punkter er navnesymboler. Er der nogen som ved, hvad navnene; Konrad, Lovise/Lise kunne symbolisere? Og er der evt. nogen, som har hørt dem i andre tekster, bøger osv eller måske fra noget religion? Tak p... -
Undervisning efter offentliggørelse af eksamener!
ForumindlægKan det passse at man må modtage undervisning EFTER det er blevet offentliggjort, hvilke fag man skal op i? En af mine venner, der går på en anden skole, har endnu ikke haft sidste skoledag, og hun modtager stadigvæk undervisning i religion (bl.a.), selvom hun har fået at vide, at hun skal op i ... -
Skabelsen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen i religion, og er igang med at skrive noter :D men er lige gået i stå ved skabelsen,.. har læst at der er to skabelsesberetninger: 1. = Kosmoprocentriske 2. = Antroprocentiske er der nogen der ved hva det lige er for "to skabelsesteorier" håb... -
Rækkefølge
ForumindlægHej jeg er en dreng, der går i 8. klasse. Jeg er virkelig ringe i faget kristendom/religion og ved kun grundlæggende om kristendommen, hvilket vil sige kender meget få historier og skrifter. Vil det være en idé at læse Det nye testamente? Eller fanger man ikke indeholdet, hvis man ikke kender det... -
eksamen -hvordan?
ForumindlægHey Nogle der har været oppe i religion, og som kan skrive et par ord om hvordan vedkommende har gribet det an? Måske lidt omkring hvad censor/lærer vil spørge ind til? Fx, vil de spørge om noget så konkret som "hvornår zionisme er opstået"? Eller "hvad er chassidisme"? osv.... -
buddhisme -- "jeg"
ForumindlægHey - jeg skal op i religion i morgen, så prøver desperat at få styr på de sidste detaljer :D hehe Og så kom jeg lige til at tænke på en ting angående buddhisme--de tror ikke på, at de har et "jeg" eller en sjæl, men hvis de ikke har det, hvordan kan det så være, at de mindes deres afd... -
Gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg har lige et lille spørgsmål til beregning af gennemsnit. Det er opdelt i årskarakterer og eksamenskarakterere. Når man skal udregne eksamensgennemsnittet, skal man så overføre karaktererne fra de fag man ikke skal op i????? Hvis man for eksempel ikke skal op i old og religion, skal man... -
hvorledes
ForumindlægHvorledes foregår eksamen? Hvor lang tid har man i forberedelsen? får man spørgsmål derinde ? Hvor stort et tekst stykke kommer man op i ? hvor længe varer selve eksaminationen ?` Hvis nogen kunne give mig " en rød tråd " af hvordan en religion C eksamen foregår ville jeg blive glad :... -
Spørgsmål til sindelag
ForumindlægJeg skal til religions eksamen i morgen men er blevet rystende forvirret... I Bjergprædikenen siger Jesus at man ikke må bedrive hor - og tænker man på hor så er den allerede gal. Dette ved sindelaget. Hmmm... Men kigger man på sindelagsetikken i pligtetikken forstår man motivet eller hensigten ... -
etik
ForumindlægHej alle... Jeg står og skal til religions eksamen her imorgen. Har efterhånden læse det meste igennem, men især et emne er jeg ikke videre glad for, nemlig ETIK! mit spørgsmål lyder derfor; Hvad er henholdvis kristendommens, muslimernes og buddhisternes holdning til; vold homosexualitet behan... -
Tekstgenrer?
ForumindlægDa jeg skal op i Religion C har jeg valgt at dedikere min weekend til omgang pensumlæsning og hvad der ellers hører med. Jeg har et udmærket overblik hvordan jeg skal gennemgå eksamensteksten, der er bare nogle forskellige tekstgenrer som jeg er i tvivl om. Så hvis der var en eller anden der gad ... -
Den spanske borgerkrig - Republikanerne vs Nationalisterne
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at præcisere de to fronter i den spanske borgerkrig, eller har en kilde som forklare det? Altså defination på hvem republikanerne var og hvem nationalisterne. (Hvilke partier som hørte til hvem, hvad de stod for osv).. Det jeg ved i grove træk er republikanerne ... -
Problemformulering om en international virksomhed
ForumindlægHej Jeg skal lave en problemformulering omkring en international virksomhed. Jeg skal eksempelvis forkusere på de kulturelle og religiøse forskelle. Jeg tænker på om I kunne hjælpe mig med at finde en virksomhed som vil være vanskelig at markedsføre i et andet land i forhold til religionen eller... -
Kristendom.Overnaturlig.frelsen.
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave i Religion, og kunne godt bruge noget hjælp :-) -hvad er det mest overnaturlige i kristendommen? -hvad går frelsen ud på, og hvordan får man et godt liv ifølge kristendommen? Jeg har noglelunde styr på spørgsmål 2 men kunne godt bruge noget hjælp stadig, jeg ... -
Billige bøger til lærerseminariet sælges
ForumindlægBøger sælges: Billeder af selvet Den kristne religion Danskfagets Didaktik Den nye psykologihåndbog Dictionnaire du francais - Le robert & Clé Gruppe og samspil Introduktion til pædagogik Læreren som sproglig vejleder Pædagogiske teorier Specialundervisningshåndbogen Alle bøgerne sælges billigt... -
AT7 Menneskets forhold til naturen
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og religion C. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om designerbørn, men har problemer med problemstillingen og hvordan historie delen kunne indd... -
help to oversættelse
Forumindlæg1. børnene bliver ikke anset for økonomiske byrder. 2. Amish lader dem ( børnene)ikke får deres vilje 3. børnene kan ikke selv vælge noget. Er der nogle ved hvorfor Amish dukker er uden ansigter? - jeg ved godt det er imod deres religion men hvorfor?
