Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16841 til 16860 af 152758
  • Protonpuljemetoden

    Forumindlæg
    Hvordan bruger man den? Jeg har en opgave hvor jeg skal bruge den, men jeg har aldrig fået vejledning i hvordan den skal bruges, og mit undervisningsmateriale nævner det på 3 linjer. Her er spørgsmålet: http://cl.ly/6ROl
  • Søger noter i moderne fysik k

    Forumindlæg
    Hej, er der ikke en rigtig nice person som ligger inde med nogle nice noter i moderne fysik? :) det er simpelthen så svært det fysik!
  • Primær, sekundær og tertiær alkolhol?

    Forumindlæg
    Hvad er meningen med primær, sekundær og tertiær alkohol ? Hvad skal man bruge det det :)? På forhånd tak :D
  • chromatografi

    Forumindlæg
    Hvad har chromatografi forsøg med fotosyntes at gøre?
  • Undervisning i sommerferien?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal på stx næste skoleår og der er nogen ting jeg gange vil forbedre, kender i et sted hvor man evt. kunne få undervisning eller hjælp på nettet. Er der eventuelt nogen kursuser eller ligende? Tak på forhånd
  • Ligevægtsystem

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål? I hvilken retning sker der forskydning, når vi hæver temperaturen? Når vi sænker temperaturen? Afgør på grundlag heraf, om reaktionen mellem Fe3+ og SCN- (reaktionen mod højre) er exoterm eller endoterm.
  • F/K afgangseksamen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o...
  • Hydrogenbindinger. HJÆLP

    Forumindlæg
  • Naturlige logaritme eller ti tals logaritmen

    Forumindlæg
    Sidder og udregner pKs = -log(Ks) og har kørt den igennem to forskellige lommeregner og får to forskellige tal. -log(2.22*10^-4) = 3.65 (Ti tals) -log(2.22*10^-4) = 8.4 ( naturlige ) Hvilken en skal der anvendes?
  • Kemisk apparatur

    Forumindlæg
    Vi har fået noget for i fysik vi skal nævne nogle ting i en krydsordopgave og jeg har ingen idé til hvad jeg skal gøre og det har mine venner heller ikke.
  • Gymnasium og Universitet

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ?
  • angående et forsøg

    Forumindlæg
    I et forsøg med nedbrydningen af stivelse skal vi forklarer i spørgsmål 3, hvilken effekt temperaturen har for spytamalysen, samt vi skal gøre rede for årsagen til dette. Jeg har selv skrevet hvilken effekt temperaturen jhar for spytamalysen, men mangler en forklaring til hvad årsagen er på det....
  • Proces levnedsmiddel og sundhed - HTX Eksamen

    Forumindlæg
    Hej Til alle dem der har prøvet at komme op mundtligt i teknikfaget PLS, hvilken råd og erfaring kan i give, for at scorer en høj karakter? Ved godt hvad man bliver bedømt på men leder efter nogle, der har evt har prøvet at blive eksamineret i deres eksamensprojekt og hvad de føler de kunne havd...
  • At kunne give en mikroskopisk beskrivelse og en makroskopisk beskrivelse af processen, hvor en ionforbindelse opløses i vand, fx KCl.

    Forumindlæg
    hvad sker der når det reagere med vand? ift. makrosopering og mikroskopering
  • Metaller

    Forumindlæg
    Jeg har fået en disposition hvor jeg skal fotælle om densitet, masse og volume. Hvilket jeg også sagtens kan, men jeg skal så inde under dette komme ind på det periodiske systems største gruppe, nemlig metaller. Er der en som har en idé til hvordan jeg kan gøre dette? Hvordan kommer jeg ind på...
  • Tæller afleveringer ind i mit snit?

    Forumindlæg
    Jeg går i 1.g lige pt, men jeg undrer mig over om mine afleveringer har nogen betydning for mit snit, eller om det kun er årskarakter og eksamen, der tæller
  • uddanne

    Forumindlæg
    er det svært at uddanne sig som læge og hvad skal man specifikt være god til?? har nemlig altid drømt om at uddanne mig som læge. hvad skal ens gennemsnit være på for at komme ind på de forskellige universiteter ? tæller folkeskolens karakterer til ens uddannelse ?
  • STX eller HHX?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg går lige nu i 9. klasse og står i den her situation, at jeg skal på enten HHX eller STX efter. Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal vælge HHX eller STX. Jeg har været på brobygning på begge uddannelser i 8. klasse, hvor jeg efter det, er fundet frem til at HHX umiddelbart siger mig ...
  • Vektor

    Forumindlæg
    Det hele er vektorer (kan bare ikke finde ud af at lave et vektor tegn) |a| = 2 |b| = 3 |a+b|= 3 Beregn gradtallet for vinklen mellem a og b Er helt lost..
  • Hjælp! Forslag til SRP ??

    Forumindlæg
    Heej Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan skrive i Srp?? Gaar paa HHX og har Matematik A, Virksomhedsoekonomi A, Afsaetning og International oekonimi B... Haaber der er nogle der har nogle gode forslag ?:) Taak :)