Studievalg og videregående studie

STX eller HHX?

06. november 2019 af idabsoerensen

Hej, Jeg går lige nu i 9. klasse og står i den her situation, at jeg skal på enten HHX eller STX efter. Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal vælge HHX eller STX. Jeg har været på brobygning på begge uddannelser i 8. klasse, hvor jeg efter det, er fundet frem til at HHX umiddelbart siger mig mest. Jeg absolut hader naturvidenskabelige fag, idræt, kristendom osv (som der jo er meget af på STX), men samtidig ved jeg ikke hvad jeg vil i fremtiden endnu. HHX interesserer mig mest lige nu, og det har det gjort siden brobygning i 8. klasse. Jeg ved nu ikke om jeg skal vælge den almene STX eller den merkantile HHX. Hvad er der flest muligheder ved? Og hvad synes I?


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. november 2019 af OliverHviid

Kort sagt: vælg den uddannelse der interesserer dig mest. Det lyder umiddelbart som om at du hælder mest til HHX, så den ville jeg nok vælge hvis jeg var dig.


Brugbart svar (1)

Svar #2
06. november 2019 af Mathias7878

Der er ikke flere muligheder, hvis du tænker på at læse videre bagefter, ved at tage enten STX, HTX eller HHX.

Selvfølgelig hvis den uddannelse du måske vil læse videre på bagefter kræver, at du har nogle naturvidenskabelige fag, f.eks. kemi eller fysik, så begrænser en HHX jo, men så kan man jo altid supplere bagefter.

Så vælg efter interesse - det har nærmest ingen betydning! :) 

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #3
06. november 2019 af Blithe

Du kan evt. gå ind på https://www.ug.dk/adgangskortet og tjekke dine muligheder ud.


Skriv et svar til: STX eller HHX?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.