Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 16861 til 16880 af 33233
-
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
Kan man gå op i bio anden gang?
ForumindlægJeg var oppe i bio for et par dage siden, og det gik ikke lige efter mit hoved, jeg fik 6, hvilket ikke er det fedeste!Jeg har hørt noget om at man kan gå op i bio igen i 2g, altså at få en "ommer". Men passer det? Og hvis det gør, hvordan sker det så, bliver jeg bare selvstuderende, el... -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Undervisning og eksamner på engelsk
ForumindlægJeg skal til sommer påbegynde mit sidefag, og overvejer meget at vælge erhvervsøkonomi. På 3 og 4 semester vil jeg skulle have fag på kandiaten i økonomi, og i disse to fag vil undervisningen og eksamenerne være på engelsk. Jeg er ikke ret god til engelsk, men forstår nogenlunde at læse engelsk .... -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Hjælp til mat?
ForumindlægJeg står med en opgave, som lyder: Grafen for funktionen f(x) = 3x2 - 12x + 9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. Ved ikke helt hvordan jeg bærer mig ad, så lidt hjælp ville gøre godt? P.S. Jeg arbejder på n-spire :) -
Supplering karakter
ForumindlægHej, Den karakter man får, efter at have suppleret et fag, har det NOGEN som helst indflydelse på sit gennemsnit fra gymnasiet eller andet? Er det så ikke ligegyldigt, hvilken karakter man får, så længe, at man består? -
matematikprogrammer etc?
ForumindlægHej Alle,Jeg er lige begyndt på Mat A-niveau og leder efter et godt computerprogram, der giver træning og øvelse i at regne opgaver - så jeg er forberedt til fingerspidserne til Xamn.Er der nogen kender et sådant program eller har andre forslag til hvordan man bedst kan forberede sig til eksamen?... -
TI-89 komplet sæt til salg
Forumindlægjeg vil gerne sælge min TI-89 lommeregner/grafregner alt medfølger: manual, cd-rom og 2 kabler pris: 1100 kr ellers giv et bud -
Rumfang af cylinder
ForumindlægHej. Hvordan finder man rumfanget af en cylinder, når man kun kender højden? Højden er 10dm. -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
FSA:FARVE HJÆLP PLZZZ
Forumindlæghej \ner det nogen som kan huske hvad farve fsa retskrivning havde i år 2000,2002 og 2003 plzzzz hjælp.. Jeg har været på uvm.dk, men der er de ike med farver...Prøv at se på jeres,hvis i stadig har den............hjælp enden mandag\n\nHåber nogen kan hjælpe...\n -
opgaver,,,
Forumindlægnogen somved et sted hvor jeg kan hente 1.g mat opgaver indenfor alle emner man gennemgår i 1.G -
Differentiering
ForumindlægHvordan finder jeg f'(x) til funktionen: -
Hjælp
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe mig med denne opgave? -
Trekanter
Forumindlægto trekanter ABC og A?1B?1C?1 ?er ensvinklede. Det oplyses, at a= 20, c=45, b1 = 90 og c?1??=135 -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle Nogen der måske kan hjælpe mig med at forklare hvordan a og b bestemmes, hvis man fra et eksperiment har et helt datasæt med f.eks. 10 sammenhørende værdier af de to variable.? På forhånd mange tak for hjælpen! -
Planer og førsteaksen
ForumindlægI R^3, hvis jeg har en plan, og skal finde parameterfremstillingen for dne linie l, som er projektionen af førsteaksen på planen alfa - så må planens normalvektor være retningsvektor for linien l, og punktet P_0 i linien l er blot (1,0,0)? -
August 1998 opgave 3
ForumindlægJeg har set at, den er blevet lavet, men forstår ikke svarerene derinde.. Opgaven lyder:Hey, vil gerne ha hjælp til spg 3d og e: Man har en reaktion, som bruger Br2. Så står der: Mekanismen for additionsreaktionen afhænger af, om opløsningsmidlet er polært eller upolært. Forskellen i reaktionsmek... -
sandsynlighedsregning
Forumindlægjeg har lige kigget lidt rundt herinde, og set at der er en del spørgsmål ang. sandsynlighedsregning, men som jeg har forstået det er det emne blevet taget ud af det skriftlige pensum... tager jeg helt fejl??
