Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16881 til 16900 af 48964
-
FSA retstavning og læsning, maj 2014
ForumindlægHvordan gik jeres eksamen i dag? -
Hvad skrev du om i SRP, og hvilken karakter fik du?
ForumindlægSå er det noget tid siden folk afleverede deres SRPer, så jeg ville høre hvordan det er gået. Jeg skrev selv i fagene matematik og historie, hvor jeg havde fokus på kryptering og kodemaskinen enigma. Det var faktisk ret spændende, og en nem opgave. Jeg fik et 10 tal for opgave, så det er jeg mege... -
Miljøbeskrivelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en dansk aflevering for til engang i næste uge, jeg skal lave en miljøbeskrivelse af Novellen Adams historie. Jeg er tvivl om hvordan jeg starter min miljøbeskrivelse, og hvad der skal indgå i den. Håber der er nogen derude, som er interesseret i at hjælpe mig :-) ... -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg vil gerne analysere "Den grimme ælling" som der henholdsvis er fra Romantikken, primært med fokus på livssyn og syn på samfundet. Jeg er i tvivl om hvad livssynet i denne historie rent faktisk er. Jeg er selvfølgelig klar over arv vs miljø. Men det som jeg finder endnu mere ... -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
In media res eller ej?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en tekst, og er pludselig blevet i tvivl om starten er in media res. Den starter sådan: "Det var da en underlig historie," sagde moderen da de kom ned på gaden. "jeg fik altså ikke fat i...... Håber i kan hjælpe & på forhånd tak. -
Problemregning
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mht. en problemregningsopgave. Den lyder sådanne : Hvor mange personer har, ifølge oplysningerne, bygget på den kinesiske mur i de første 800 år af murens historie? De oplysninger jeg har fået, har jeg taget et billede af, og vedhæftet det nedenunder, sådan I og... -
Fik 4 i SRP, og vil gerne vide hvorfor
ForumindlægHej Jeg håber I kan hjælpe mig, med at finde grunden til at jeg fik 4 i min SRP. Jeg havde selvfølgelig håbet på en bedre karakter, og havde virkelig arbejdet hårdt med den, så vil egentlig bare gerne høre hvad I tror der gik galt. Jeg plejer ikke at få under 10 i matematik og klarer mig også ud... -
AT (religion og samfundsfag)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, og mit overordnede emne er: "rejser". Jeg har religion og samfundsfag som fagkombinationer, og jeg har om kultursammenstød og social arv. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der ved hvilken metode der vil være god at bruge til rel... -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Sin Bin or Lucys heart
Forumindlæghejsa. Er der nogle der ligger inde med et resume af teksten Sin Bin or Lucys heart? (gerne på engelsk) I så fald hvad er plottet i historien så? Hvis du kunne hjælpe mig, ville jeg blive meget glad <3 -
Dansk analyse af Anne Franks Dagbog
ForumindlægJeg er igang med at skrive dansk-historie opg. hvor jeg skal analysere Anne Franks udvikling som person under krigen og forholdet mellem beboerne og deres liv under jorden, men hvilke "regler" er der for sådanne analyser? -
Ægyptisk matematik SRP HJÆLP
ForumindlægHej derude! Jeg kunne godt tænke mig at skrive SRP om ægyptisk matematik, (i mat og historie) men har ingen ide om hvad det skal indebære. Begge fag er på A -niveau, er der nogle der har en som de vil sende til mig? Skrive hvis du har en, så kan du få min mail, TAAAAK! :-)) -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer? -
HASTER! HJÆLP . PLZ :(
Forumindlæghvad skal man bruge af metoder , når man har biologi og historie . Mit emne er louis pasteur og hans opdagelser, hvilken betydning det havde osv. jeg er virkelig fortabt omkring det her . nogen der gider hjælpe? skal aflevere synopsis imorgen? -
HJÆÆÆÆÆLP !!
ForumindlægHeeej Folkens jeg er i gang med en historie opgave hvor jeg skal skrive om cubakrisen. Nogle der kan fortælle mig kort om den kolde krigs forløøb . For har ikke rigtig styr på det :S Taaak på forhånd hilsen Cathrine :* -
Problemstillinger - jordskælv
ForumindlægJeg er lige begyndt på et forløb om katastrofer og har valgt og skrive om emnet jordskælv inden for fagene fysik og historie, men jeg er helt lost på hvad problemstillingerne kunne være?? Kan i komme med nogle eksempler jeg måske kunne bruge? -
Hjælp til analyserende og vurderende spørgsmål til prøve
ForumindlægHej! Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde på nogle analyserende og vurderende spørgsmål til en prøve i historie? Overemnet er "Folkedrab". Mit emne er "Folkedrabet på de Irakiske kurder". Håber nogen kan hjælpe! -
SRP - Den sorte død i mat/his
ForumindlægHej folkens, jeg ville høre om der er nogen der har skrevet eller synes det er godt at skrive i emnet "Den sorte død/ pesten" i matematik og historie? Jeg er stadig lidt usikker, men jeg vil bare gerne vide om der er nok stof i begge fag? på forhånd, tak :) -
Større Skriftlig opgave!!
ForumindlægHey...Jeg vil lige høre jer om hvordan det er gået med jeres SSO-karakter? Skriv gerne emnet, karakteren og hvor meget du havde regnet med!
