Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 16901 til 16920 af 35989
-
Klage over karakter?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min SRP karakter tilbage og er i chok. Jeg skrev i Engelsk A og Biologi A om fedme i USA. Jeg mener ikke at jeg fortjerner min karakter og har gået med tanken om at klage. Jeg har indtil onsdag så blot to dage. Er der nogen der har klaget og er det lykkedes at få en højere ... -
Fysik og NV prøve på tirsdag
ForumindlægVi har kun 10 min inklusiv karaktergivningen. Vi har lavet to rapporter i henholdsvis fysik og nv som vi skal op i. Men jeg mangler lidt vejledning omkring hvordan jeg skal lægge ud udnytte tiden brug af tavlen osv? Nogle der kan hjælpe? -
Sicko
ForumindlægHej, Er der nogen der har lavet en filmanalyse (på engelsk helst) af Sicko? Mvh. Schoedts -
Hæve Tysk fra B- til A-niveau?
ForumindlægHeejj allesammen :) Jeg har gået og tænkt lidt eller retter sagt rimelig meget på, om jeg skal hæve mit tysk fra b- til a-niveau. Nogen som har kendskab til det? - Og hvis ja, kan i ikke fortælle mig den overordnede forskel der er på disse to niveauer, altså mht. til grammatik osv, er det for svæ... -
Vi har det FOR GODT i Danmark.
ForumindlægEr det sandt? Får vi slet ikke nogle velfærdsproblemer, når vi får gratis uddannelser (når mange elever ALLIGEVEL FLYTTER TIL UDLANDET NÅR DE ER FÆRDIGE), kommer på sygehus etc. med længden? I givet fald, viser det sig, at økonomimæssigt så har vi danskere flere penge til at bruge til "os se... -
Reaktion, syntese,
ForumindlægHej Er der nogle der kan svare mig på hvordan man kan sørge for, at en reaktion kun forløber i en retning ved at anvende basen pyridin som opløsningsmiddel?? -
Engelsk er mit store problem
ForumindlægHey, jeg er en pige som er rigtig dårlig til engelsk, det har bare været sådan med mig selvom jeg prøver og arbejder hårdt med det, så går det altid galt, ved ikke hvorfor. Men hvis der er en som vil give mig gode råd til at blive bedre, kunne det være dejligt, og min svage side er mest tale og u... -
dumpe i et fag
Forumindlæghej.... jeg tænkte på, hvis man nu dumpe i et fag, eks. engelsk B, også søge man på uni med et snit på 7,4 kan man godt kom ind, hvis man er dumpet i et fag????? -
Teknologi A/B
ForumindlægHvad er forskellen på undervisningen i Teknologi A og B? Jeg overvejer nemlig at tage Tek A som valgfag. -
Heterogen ligevægt: Zink (s) + kobber(II) ioner <=>zink(II)ioner+Cu(s) ligevægt?
ForumindlægHej jeg skal vælge et eks. til: Heterogen ligevægt Jeg er i tvivl om jeg kan bruge Zn(s)+Cu(aq)2+⇔Zn2+(aq)+Cu(s) hvis der er tale om en ligevægt er det i så fald: [Zn2+]/[Cu2+]=K der er ligevægts loven? Tak for hjælp på forhånd! -
AT fremlæggelse!
ForumindlægHvad er vigtigt at have med, i sin fremlæggelse. Eller retter sagt hvordan fremlægger man selve rapporten? -
Student? nye reform???
ForumindlægHeeej alle! Hvor meget skal der til for at man ikke bliver student? Altså ikke får huen? kunne godt tænke mig at vide det, især her omkring den nye gymnasiereform..? nogle siger det nemmere at dumpe med den nye reform, andre siger det meget sværere at dumpe? Nogen der ved noget?? TAK. -
Metode - fysik
ForumindlægMin synopsis omhandler atombomben, hvor jeg skriver i dansk og fysik. I fysik delen forklarer jeg hvordan atombomber laves, hvordan de virker og hvilke konsekvenser den havde. Men hvilke metode bruges her? Det har jeg ingen ide om. Jeg håber, at I kan hjælpe. -
Fedme blandt børn og unge
ForumindlægJeg prøver igen... Jeg har en problemformulering, der lyder: 1) Redegørelse for problemets omfang dvs. hvor mange overvægtige børn er der, og hvordan har udviklingen været. 2) En analyse af de fysiske konsekvenser af fedme. 3) Analyse af, hvorvidt der er sammenhæng mellem fedme og social a... -
Studenter huen??
ForumindlægNogen som ved hvordan det kommer til at foregå?? HVad så hvis man ikke består?? Får man så huen alligevel? ¨ Hvad med når alle andre er samlet på skolen, skal den som ikke er bestået også komme, for at spille med på "jeg bestod også"? -
Jeg har ikke rigtig brugt nogen metode?
ForumindlægJeg har skrevet om stamceller og etik. Som jeg har læst mig til gennem alle indlæggene er metoder en vigtig del, men jeg har svært ved at se hvilken naturvidenskabelig metode jeg har brugt. Jeg har jo ikke rigtig været ude og stille en hypotese op og indsamle data og jeg har heller ikke selv isol... -
deler I fremlæggelsen op i punktformer?
ForumindlægHej, deler I fremlæggelsen op i punktformer mht. metode, altså sådan at I først kommer med indledning/problemformulering og derefter lidt af det væsentlige ting uddybet som står i synopsen og derefter sige hvilke metoder man har anvendt og til sidst diskussion..? Eller hver gang I siger noget om... -
Samf A sygeeksamen 2009, haster
ForumindlægHey derude :) Er der nogen der kender emnerne til skriftlig samfundsfag A sygeeksamen 2009, da jeg skal til termisprøve i morgen? På forhånd tak :) -
Afgangsprøve - 9.Klasse Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Håber i vil hjælpe mig. Jeg skal op i mundtlig dansk, og jeg har trukket "Novellefilm". Jeg ville lige høre om der er nogen der har været oppe i det, og har lige et par spørgsmål dertil: 1. Må man godt have notater med (udover sin synopse) 2. Når man skal analysere, ... -
Bestem type af trekant.
ForumindlægNogen der kan hjælp !!.. Sidder med en opgave som jeg synes er ret svært at komme igang med. Det opgaven siger er: I en bestemt type af trekant ABC er ( AB) = 12 og <C = 25 grader. a) bestem ( AB) og arealet af trekant ABC, når ( BC) = 10 b) bestem ( BC), når arealet af t...
