Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16901 til 16920 af 158493
-
Den vilkårlige trekant hjælp til opgave
ForumindlægHej alle sammen vi har lige fået vores 4. Matematik aflevering for, på HTX, jeg kan ikke rigtig tegne denne vilkårlige trekant jeg er gået i stå i Geogebra, har i en ide hvordan jeg kan tegne den trekant? Det er A og B jeg er kommet til: Opgaven: Jeg er begyndt i Geogebra, men jeg er g... -
Hjælp til øvesæt - problemregning
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave fra min lærer at lave problemregningssættet fra december 2017 for at øve mig i at løse opgaver og forklare, hvordan jeg løser dem. Jeg har faktisk kommet ret godt i gang, men jeg kan ikke finde ud af 3.4 og 4.3 Jeg har uploadet sættet på mit indlæg. Er der ikke nogen,... -
mangler portfolie...matematik opgave med økonomi en der kan hjælpe med at sende en gammel opgave har opgaver at byt med.
ForumindlægVille være nice, hvis i kunne sende en inden mandag -
Salg af 1. + en matematik bog for 2. semester medialogi bøger PRIS FOR ALLE 2000 kr
ForumindlægLearning actionscript 3.0 second edition Nypris kr 282,88 The design of everyday things Nypris kr 110 Research Methods In Human-computer interaction ... -
Studere på universitet i udlandet? Hvordan, hvorledes, hvorfor?
ForumindlægHeysa studerende! Når jeg er teknisk student om små 2 år, så har jeg naturligvis tænkt mig at læse videre. Regner med at skulle studere noget naturvidenskab og ende ud som forsker, navnligt i fysik (atomfysik og lignende) eller matematik, men har ikke lagt mig helt fast endnu. I den forbindelse... -
hjælp til Hvor meget vil Rema1000 omsætte for i 2020, hvis udviklingen på 7% fortsætter?
Forumindlæghej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med den her. er lang tid siden jeg har lavet så nogen opgaver så håber nogen kan gøre mig klogere på hvordan man gør Rema1000 er i 2017 den 32. største virksomhed i Danmark målt på omsætningen. I 2017 har Rema1000 en omsætning på 15.795 mio. kr. hvi... -
Hvem ved hvad?
Forumindlæg. -
Handelsøkonom kig her! TAK :D
ForumindlægHej, jeg er en lille prut, der stadig går i 3g, men tænker på at tage handelsøkonom bagefter, og har nogle spørgsmål til nuværende/tideligere elever :) - føler man sig (meget) bagud hvis man har en STX frem for en HHX? - Jeg ved godt at uddannelsen 'kun' kræver matematik D, men hvor svær... -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
Areal
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan man gør, når det nu er punkter. En trekant er givet ved A(1,2) B(4,-6) og C(6,-5) - Beregn arealet af trekant ABC -
Notater
ForumindlægHey! Jeg vil blot høre om der findes nogle HTX'ere som netop har været oppe i matematik, og har nogle notater liggende til pensum??? -
Midten af en ligesidettrekant?
ForumindlægHey. :)Jeg sidder her og er igang med HTX-Matematik b IT-eksamen.Jeg skal bruge midten af en ligesidet-trekant. Er der nogen der kan hjælpe med det?... Det ville hjælpe utrolig meget. :) -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHvordan foregår eksamen i matematik på HTX på B niveau? Vi har fået et opgave sæt, som jeg går ud fra vi skal forsvare. Men da der er forberedelse tid, så skal vi vel også trække et emne. -
Fysik a) Man kan skelne en diamant fra den langt billigere Cubic Zirkonia-sten bl.a. ved at se på stenens brydningsindeks. Brydningsindekset for Cubic Zirkon...
ForumindlægHar fået brydningsforholdet til at være 2,45, men kan ikke finde ud af hvordan man skal finde brydningsindeksset for stenen -
En funktion f er givet ved f(x)=x2 a) Bestem førstekoordinaten til hvert af røringspunkterne for de to tangenter til grafen for f, der går igennem punktet ...
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x2 a) Bestem førstekoordinaten til hvert af røringspunkterne for de to tangenter til grafen for f, der går igennem punktet P(1,-3) -
Macbook pro/air?
ForumindlægHej Idag skal jeg købe en macbook til studie/gaming skal starte på HTX, er klar over macbook ikke er beregnet til gaming, men hvilken model er jeg i tvivl her omkring. Med hensyn til air så skal jeg købe standard versionen pga prisen, altså 4gb RAM, 126gb harddisk. Fordelene i air modellen er de... -
hjælp til graf
ForumindlægJeg har forsøgt at se på vet og sydsjælland i de år der står skrevet, men hvor falder det med 195 børn? -
Fysik på højniveau - Eksamen på mellemniveau?
ForumindlægHej,Jeg regner med at tage fysik på højniveau (A-niveau) næste år. Kan man i så fald komme til eksamen på mellemniveau i 2. g? Her tænker jeg på lidt i stil med matematik, hvor man skal til eksamen i matematik B-niveau i 2.g og hvor denne karakter tæller 1/3, mens karakteren på A-niveau tæller 2/... -
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse? -
Trigometri
ForumindlægHej, er der nogle der har noter til, hvordan man beregner sider, vinkler og arealer af vilkårlig trekant samt retvinklet trekanter ??. Skal op til mundtlig matematik, og kan ikke forstå det
