Søgning på: fysik a stx. Resultater: 16921 til 16940 af 154719
-
Udregning af tryk i Pa
ForumindlægJeg sidder fast i en fysik opgave. Den lyder: En person sidder på en stol. Person og stol vejer tilsammen 80kg. Hvert af stolens fire ben hviler på arealet 4,0cm2. Beregn trykket af stolens flade på underlaget. Jeg får givet formlen: Ft=m*g og p=F/A=Pa -
SRP- problemer
ForumindlægHej alle Jeg skriver fordi, jeg håber at der er nogle her inde der ville være så venlige at læse mit studieretningsprojekt når jeg bliver færdig. Jeg skriver i Kemi A og Fysik B - min opgave handler om alternative brændstoffer. Jeg håber der er nogle som svarer hurtigst mulig. mange hilsner -
Dæmpningskonstanten, c. (loggerpro)
Forumindlæghej , jeg sidder og er igang med srp. skriver om svingninger i fysik og mat. Jeg er kommet ud i et lille problem. har indsat min svingning til at fitte en ligning . derfra får jeg at vide hva a, w, b, D, og K er . ( i logger pro). hvilke en af dem er dæmpningskonstanten ? går ud fra at det er K e... -
SRP - Satelitters bevægelse i tyngdefeltet fra centrallegeme, bevist med vektorer og vektorfunktioner
ForumindlægHej , jeg har fået til opgave at opstille problemet med satelitters bevægelse i tyngdefeltet fra et centrallegem ved brug af vektorer og vektorfunktioner , i min srp-opgave .. Men jeg kan ikke rigtig komme i gang , hvor kan jeg starte? - Håber i kan hjælpe. SRP: Mat A, Fysik B. Emne: Satelitters ... -
SRP Det skrå kast
ForumindlægJeg uploader hermed, nogle dokumenter tilhørende en matematik og fysik SRP på A-niveau. Opgaven er næsten helt færdiglavet, dog mangler en lille del. Jeg uploader i alt tre dokumenter, som hører til ovennævnte opgave. Disse dokumenter er en del af opgaven, som eleven skal aflevere fredag d. 3 apr... -
Mekanisk energi i rummet
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2010.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx e... -
Mekanisk energi i rummet ?!
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2009.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx evt... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Privatundervisning i mat/fys tilbydes
ForumindlægGoddag Jeg har erfaring med privatundervisning til og med A-niveau, i begge fag. Jeg læser fysik på Københavns universitet og der er mulighed for at bruge undervisningslokaler på universitet. Ellers tilbyder jeg også at komme ud til dig (Dog kun i københavnsområdet). Hvis det har nogen intere... -
Termisk virkningsgrad
ForumindlægHej Jeg er igang med en SRP-opgave i Fysik B og Matematik A om dieselmotoren. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål: "Sammenlign udtrykket for den maksimale termiske virkningsgrad af dieselmotoren med det tilsvarende udtryk for benzinmotoren." Jeg kan ikke helt komme videre med de... -
Energiudstråling pr. time
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med en fysik-aflevering hvorpå en opgave lyder således: - Hvor meget energi udstråler stjernen 55 Cancri A på én time? Vi får at vide, at stjernen udstråler energi med effekten 2,4*1026 W og at massen er 0,95 gange Solens masse. Håber I kan hjælpe! -
Skal skrive eksamenprojekt Det HASTER
ForumindlægHej jeg skal skrive Eksamenprojekt(EP) jeg skal vælge 2 fag også skal jeg vælge et emne og skrive synopsis også forvar det til en mundlig eksamen Jeg har valgt Fysik og matematik A men ved ikke hvad for et emne jeg skal vælge, vil helt ikke vælge et emne der er for svært. kan I give mig gode... -
Bernoellis princip forsøg
ForumindlægVedrørende et fysikprojekt om vindenergi og vindmøller, leder jeg efter et forsøg man kan lave omkring Bernouellis princip. Vil derfor meget gerne hører om der er nogen som ligger inde med en forsøgsbeskrivelse eller kender et godt forsøg til Bernouellis princip. Forsøget skal desuden være af p... -
Skriftlige eksamner - Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til fysik skriftlig A i morgen, og jeg ville gerne vide om det er tilladt at have studienet-opgaver fra gamle eksamner til hjælp. Et eksempel kunne være hvis der var noget om rødforskydning i et gammel eksamenssæt, og der så er en opgave i rødforskydning i det officielle 20... -
Lommeregner
ForumindlægJeg er begyndt på HTX inde på sukkertoppen, og vi skal købe en lommeregner, derfor undrede jeg mig over hvilken(lommeregner) jeg bør købe. Jeg skal have Mat, bio, kemi, fysik, osv. (disse fag er på a og b). Jeg takker på forhånd. -
Opgave med kraftmoment
ForumindlægHej, jeg er i gang med at øve mig til terminsprøve i fysik A, men sidder fast i opgave C i vedhæftede opgave. Jeg har prøvet at tegne skitse over situationen som kan ses i næste kommentar. Jeg ved hvordan jeg kan beregne tyngdekræfterne, men hvordan kommer jeg videre? hvordan beregnes momentet nå... -
SRP hjælp - svingninger differentialligninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i Fysik og Matematik (A - niveau ) Jeg har som emne valgt svingninger. Jeg skal arbejde med noget Fourier analyse og 2. ordens differentialligninger. Jeg kunne godt bruge noget hjælp mod betaling. Hvis du kan hjælpe så skriv til mig: Charlotte_jod@yaho... -
opstil en stedfunktion fra forsøg af skrå kast
ForumindlægHej, jeg har lavet et forsøg i fysik/matematik, hvor der undersøges kastevidde (xmax), højden, og vinklen (a) i forhold til vandret, jeg har filmet en video og sat ind i loggerpro. I databehandlingen skal jeg lave en stedfunktion for x- og y-retningen, men er i tvivl om hvordan jeg får en stedfun... -
Gravitationloven
ForumindlægHej jeg er igang med min sop hvor jeg skriver om apollo 13 i fysik A min lære snakkede om at jeg skulle finde hastigheden af rumfartøjet for når den er tøttest på månen, og brydningshastigheden. dem har jeg beregnet. Min lære snakkede også om at jeg skulle bruge noget med banerne (med i filen)... -
Hvilke uddannelser kan man vælge med et lavt gennemsnit
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvilken uddannelser man skal gå efter hvis ens gennemsnit er lav. Jeg vil helst have noget med biologi. Jeg har den naturvidenskabelig linje matematik A, Kemi B og fysik B. Håber i har nogle forslag, og jeg vil meget gerne høre dem.
