Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16921 til 16940 af 23609
-
Drakes Ligning
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig fysik eksamen på C niveau på tirsdag og har et overspørgsmål der handler om Drakes ligning og liv. er der nogen der kan fortælle mig lidt om problematikken bag de forskellige elementer af ligningen. og evt koble det til emnet "LIV" jeg forstår godt hovedsagli... -
Hjælp: 24 til eksamen gode råd til forbedrelse.
ForumindlægHeej alle sammen. jeg skal til fysik-eksamen om 24 timer(skal lige siges, at jeg går i 9) og har nogle emner jeg skal have gennemlæst og sådan. Men er der nogen herinde, der har nogle gode fif om en god forberedelse på kort tid inden eksamen, så man kan score den høje ende af skalaen? Har nemli... -
Terminsprøve endelige karakter???
ForumindlægHej SP, Vi har for ikke så lang tid siden, været op i matematik, fysik samt andre terminsprøver. Endte med at score rimelige gode karakter i terminsprøverne, dog kan det samme ikke siges i Fysik A. Endte med at få 4, og harr 12 skr / 10 mdt i standspkt. Tror i dette vil have påvirkning på årska... -
EKSAMENS ANGST
Forumindlægpanik- jeg skal op i fysik eks. 1.g om 30 timer, og lige pt er jeg døende Mit emne ser således ud, og så er det ellers bare med at lave en fremlæggelse/foredrag og jeg har ingen idé om hvor jeg skal starte eller slutte! Er der nogen der ligger inde med noget inspiration???? VERY IMPORTANT da fys... -
VIGTIGT !!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Samt, skal vi også finde nogle formuleringsspørgsmål omkring vores emne, hvor de også skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der n... -
VIGTIGT !!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Samt, skal vi også finde nogle formuleringsspørgsmål omkring vores emne, hvor de også skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der n... -
Vedvarende energi
ForumindlægJeg sidder og ændre de sidste små ting i min problem formulering om vedvarende energi. Jeg har valgt historie og Fysik. Har alle de fysik spørgsmål som jeg vil besvarer, men jeg manger en god historisk artikel om vedvarende energi hvor jeg kan analyserer direkte ned i. Jeg har allerede en hel b... -
Fe (Jern) 's reaktion med ild
ForumindlægHey Jeg skal have skrevet en Fysik repport med hoved emne Sten og Metal til i næste uge. Jeg har valgt som underemne Fe's reaktion med ild i forskellige former. Heri som pulver og som en fast form. Det skal dog siges at jeg er virkelig dårlig til Fysik, og det interesere mig overhovet ik... -
Muligt formål?
ForumindlægEr ved at lave ne opgave i fysik, hvor vi skød en kugle ud af en "kanon" ved forskellige hældninger. Der er bare det problem at der ikke står nogle steder hvad formålet med øvelsen er.. det skal have noget at gøre med parameterkurver.. jeg tænkte på om det blot er at kæde matematikken o... -
hjælp til SRP
ForumindlægHej alle!!! jeg har valgt at skrive min SRP i fagene Fysik A og Dansk A.....jeg havde faktisk en idé om hvad jeg kunne skrive om inden for de to fag, men efter en snak med min vejlder fik jeg at vide at jeg skulle finde på et nyt emne "område" i løbet af denne her uge, da min første idé... -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
SRO - Computer
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge SRO fag. Jeg går i matematisk klasse og har fysik på højniveau. Jeg interresere mig meget for computere og kunne godt tænkt mig at skrive et eller andet om dem. Jeg havde forstillede mig at kombinere et af fagene sammen med historie og evt. lave en opgave om computerens... -
strømstyrke og nyttevirkning
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at løse denne opgave i fysik. Opgaven lyder: Under opladning af en el-bils batteri er spændingsfaldet over batteriet 400 V. Batteriet modtager gennem et ladekabel elektrisk energi med effekten 50kW a. Bestem strømstyrken i ladekablet under opladning. ... -
Formfaktor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til 2 opgaver i fysik. Jeg skal bestemme en værdi for bilens formfaktor, og jeg tror, at jeg skal bruge denne formel: Fluft = 0,5 * Cf * S * A *V2 Hvor Fluft = luftmodstanden Cf = formfaktoren S = luftens massefylde A = tværsnitsarealet V = farten ... -
SI-enheder
ForumindlægHejsa! Er du én, der ejer en dejlig liste af si-enheder til fysik, så ville jeg virkelig være lykkelig, hvis du gad og dele den med mig! Jeg er så langt bag ud i fysik, at jeg virkelig tror, at det vil gøre det forudventendefysik arbejde noget nemmere, hvis du havde mulighed for at sende den ... -
Spørgsmål om gennemsnittet, lidt besværligt-
ForumindlægSå jeg har en fuld HF... og med det gennemsnit jeg har kan jeg komme ind på en uddannelse x. men uddannelsen x... det kunne være medicin siger at man også skal have lad os sige fysik og kemi på B niveau. så tager jeg fysik og kemi på B og får elendige karaktere. tæller de karakterer så me... -
Hastighed
ForumindlægHej! :) Jeg har brug for hjælp til en opgave i fysik.. Opgave 168 s. 205 i A2-bogen (FYSIK A) En vindmølles vinger er 38 m lange og roterer med en omløbstid på 2,4 s. a) hvor hurtigt bevæger en vingespids sig? b) Hvor stor er spidsens centripetalacceleration? Der er en fejl i vingens konstruktion... -
Hjælp til SRP emne Manhatten-project
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive min SRP i fagende Engelsk og Fysik, mit studieretningsfag er Engelsk. Mit overordned emne er Manhatten projektet, fysik delen har jeg egentlig godt styr på, men jeg er ikke helt sikkert på hvad præcis jeg skal skrive om i Engelsk delen, da jeg er bange for at det bliv... -
Keplers 3 love Astronomi
ForumindlægHej Folkens. Jeg har nogle opgaver om keplers love i solsystemet. Jeg ved det har meget med astronomi at gøre, men siden der ikke er et astronomifelt man kan vælge så håber jeg i kan hjælpe. Jeg er nemlig i gang med et fysik kursus, men vores første emne er om keplers love i solsystemet. Derfor ... -
Forslag til et eksperiment i radioaktivitet
ForumindlægHi person som lige har klikket ind. Håber du nyder den sidste del af dette skole/gym/hhx/htx år før sommerferien. Hør jeg er lidt lav på inspiration her for tiden når det kommer til fysik. Jeg er i gang med at forberede en disposition til mundtlig fysik om radioaktivitet og jeg er ikke sikke...
