Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16921 til 16940 af 48240
-
Masse beregning
ForumindlægHvor mange gram Cl2 kan laves ud fra 5 ml klorin?\n\nCl2(g) + 2NaOH <-> NaCl + NaClO + H2O\n\nHvordan løses dette? -
pKs - Methylrødt
Forumindlæger her nogen der kan give en tabel-værdi for pKs for Methylrødt, da jeg ikke kan finde det i min data-bog...? -
Små opgaver
Forumindlæg1. er 2-methyl-2-propanamin en primær, sekundær eller tertiær amin?2. skriv formlen for en aromatisk sekundær amin?3. Strukturformel for 1-phenyl-2-propanamin ( amfetamin ) -
Monosubstitution og disubstition... hvad betyder det...?
ForumindlægHvad betyder ordene monosubstitution og disubstition? -
htx - arbejde
ForumindlægHej, jeg vil lige høre om, hvad I som er i gang med htx har tænkt sig at uddanne jer som og til dem som er færdig med htx hvad har I uddannet jeg som….? -
Kemiske udtryk
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en kemirapport og skal nu lave et engelsk abstract. Hvor kan jeg finde alle de kemiske udtryk (står ikke i min ordbog)? Hvis nogen skulle kunne dem leder jeg efter: opløselighedsligevægt kompleksitetskonstant ligand metalion sølvion koordinationstal reaktion ligevægtskonsta... -
Spaltning af sukkerarter DET HASTER SVAR INDEN I MORGEN
ForumindlægJeg går i 9.a Rosmusskole og vi har fået en rapport for til imorgen og jeg har brug for hjælp til at starte og finde formålet på hvorfor vi skriver det eller bare sende en i selv har lavet så laver jeg bare lidt om på det -
Korrekt? Eller? Resistanse!
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
Er du hardcore?
ForumindlægHvis du, kan du så fortælle mig en gennemgang af spektrofotometri/absorptionsfotometri hvor du inddrager absorption, farveteori og Lambert-Beers lov? -
Fysik
ForumindlægHej jeg har det her spørgsmål, jeg har svært ved at forklare om. Hvordan bliver et nitrogen molykyle, til et ammonium ion? -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
Hydronolyse?
ForumindlægEr en hydronolyse det samme som en hydrolyse? Eller hvad er det? -
Mængdeberegninger
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad stofmængdebrøken bruges til Og hvad er formel og aktuel koncentration -
Opløselighed
ForumindlægHvordan finder jeg rumfanget af en opløsning indeholdende 75g CaCl2 i 100g H20? s=75g/100g for CaCl2 M(CaCl2)=111g/mol Densitet=1,42g/ml Tak. -
Et svært spørgsmål:
ForumindlægHvad er mest stabil? 1) trans-2-buten? 2) cis-2-buten? Jeg tror det er 2, fordi den er svær at skille ad kemisk, end den anden -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert? -
Kemisk nedbrydning af mad?
ForumindlægNogen der vil være så venlige at forklarer mig hvad en kemisk nedbrydning er ? i forhold til mad.. Ved godt hvad en mekanisk nedbrydning er, men kan ikke helt finde ud af den kemiske! :) Tak på forhånd :) -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
opløseligheden
ForumindlægOpløselighedsproduktet for kobber(I)bromid er K?sp(CuBr) = 1,0·10?-9. a) Beregn opløseligheden (i mg/L) af CuBr i rent vand. nogen der kan hjælpe? :) -
Hvad tror I?
ForumindlægHvis en eksamensopgave indeholder 27 opgaver og alle opgaver tæller lige, hvilket karakter får man så hvis man har ca. 4-5 fejl?
