Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 16941 til 16960 af 77388
-
Landarbejdere????
ForumindlægHvilken social klasse tilhørte landarbejderne i slutningen af 1800-tallet? -
24 timer med Pamela Anderson!
Forumindlæg.. ville jeg foretrække frem for 24 timers fysiktest.. Men sådan er verden nu engang.. Til gengæld føler jeg at jeg står i lort til halsen, så vær venlig at læs videre, jeg har virkelig brug for en hjælpende hånd! Er der nogen venlige sjæle som har noget tid tilovers i morgen, og er i stand til ... -
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si... -
Grundlag for klage? - dansk STX
ForumindlægHej med jer. Jeg har lige fået min skriftlig eksamen offentliggjort (ligesom alle andre), men jeg er rimelig utilfreds med den. Jeg fik 7 for den, men jeg plejer at få 10 eller 12 i alle danskopgaver. Især i litterære artikler har jeg scoret højt. Ud af de to gange jeg tidligere har skrev... -
læse Biblen - nødvendigt ?
ForumindlægHvis min klasse har trukket kristendom, (hvilket vi så først finder ud af på onsdag) ville det så være nødvendigt at læse Biblen, når man sigter højt? -
Er HTX mon noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg er er en meget forvirret 9. Klasser Jeg ved ikke om jeg skal vælge HTX. Jeg får nok 7 i alle fag og 10-12 i engelsk og jeg elsker teknologi og alt det man skal på HTX men jeg ved ikke om det mon bliver hårdt for mig? Er der nogen der ved om det er svært at gå på HTX? Og hvad med mine 7 t... -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Stigmatisering Produkt
ForumindlægHej Vi er i gang med Projektopgaven 9. klasse, og skal til at finde på et produkt. Er der nogen der har arbejdet med noget ligende, eller bare har en idé til hvad det kunne være. På forhånd tak Victor Markvart -
Klage over årskarakter
ForumindlægJeg har fået en årskarakter, som jeg har valgt at klage over da jeg føler mig meget uretfærdigt behandlet. Nu er mit spørgsmål så bare: Hvem skal klagen rettes til? Jeg har skrevet den og har den klar men er ikke helt sikker på hvem jeg skal sende den til.. Er det rektor på gymnasiet eller studie... -
alfa-henfald?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke rigitg kan finde ud af. Håber I kan hjælpe mig Opgaven lyder sådan: Kvanefjeldet ved Narssaq i Grøndlad indeholder urabmalm. Naturligt forekommende uran består af 99,3% U-238 og U-235. Begge isotoper er a-aktive. Opskriv reaktio... -
Atomfysik
ForumindlægHej (: Skal til fysik/Kemi eksamen på Mandag D.16 jeg kan bare ikke finde ud af Atomfysik, ville en være så venlig at give et par eksempler til hvad jeg kan gør når jeg sikkert trækker Atomfysik, Tak (: -
HJÆLP til tysk disposition :)
ForumindlægHejsa folkens. Jeg står og skal lave en disposition til mundtlig tysk eksamen i 9. klasse, men skal lige have valgt et emne først. Vores overemner er: 1. Jungendkultur (f.eks. Misbrauch - Sport - Jungendliche und die parties osv.) 2. Familie und Freunde (f.eks. Familieprobleme, Mobbing und Freund... -
gennemsnit til tandlæge?!<3
ForumindlægHej ehm jeg har søgt og søgt og søgt og søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogle ordenlige svar, så en eller anden hvis du ved hvad gennemsnittet til, at være tandlæge er, så vær sød og skriv det haha P.S. Jeg går i 8. klasse, Tror mit gennemsnit er 7,8/7,9. De ting, jeg skal forbedre er e... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
Trækker man altid matematik B skriftlig?
ForumindlægHej Trækker man altid matematik på b niveau? Jeg har det på B, og jeg er i tvivl om jeg egentlig 100% kommer op, da jeg synes, at der er mange klasser der kommer op? -
Odysseus
ForumindlægHej alle. Troede ellers jeg havde forstået noget, men nu når jeg læser pensum op i Homers: "Odysse" kommer jeg i tvivl. Altså: bl.a. i 5 og 6 sang, hører vi hvordan Poseidon prøver at få Odysseus ned, når han er ude og sejle. Dette fjendskab troede jeg var fordi Odysseus havde boret en... -
Supplering
ForumindlægHej alle sammen Jeg afsluttede fysik c sidste år, men skal bruge fysik b for at komme ind på en bestemt uddannelse. Kan jeg godt supplere det nu, sådan så jeg kan komme ind til sommer? Vil helst hurtig videre, uden at tage et sabbatår -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man udregner karakteren når et fag som fysik A består af både mundtlig og skriftlig eksamen. Hvad sker der, hvis man består den skriftlige men dumper den mundtlige? Har man så bestået faget hvis gennemsnittet er over 02 -
Læseferie
ForumindlægEr der nogle bestemte regler for, hvor lang tid der må gå fra læseferien og op til en eksamen? -
Fysikbøger?
ForumindlægHej jeg skal have fysik A i 3g, men har her i 1. og 2. g haft de ringeste fysikbøger ever. De hedder "Fysik for 2.g" og 1., og 2.g bogen er gul og 1.g bogen er rød udenpå, og jeg får sikkert samme model i 3.g. Jeg synes virkelig at de forklarer tingene på en mærkværdig måde, og der er m...
