Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16961 til 16980 af 48240
-
HVORDAN GIK DET SÅ?
ForumindlægNu er eksamenerne begyndt!!! Mange skal op i AT først, for de mdt. eksamenerne begyndet først engang i juni. Men hvordan gik jeres eksamen? Skuffet? Bare glad for at det er overstået? Overlykkelig? -
Kan jeg stadig blive student?
ForumindlægJeg skal op til den sidste eksamen i 3g d. 26. Jeg har dog ikke været op til NV prøven i 1 g. Kan jeg stadig blive student. -
Karaktervægtning
ForumindlægHej. Hvis man afslutter et fag på C-niveau, så vægter det 1, ikke? Vil det så sige, at hvis man har været til eksamen i det fag, at årskarakter tæller for 0,5 og eksamenskarakteren tæller for 0,5? -
SU hvis man bliver væk fra sygeeksamen?
ForumindlægJeg har fået SU i december og januar, indtil jeg kan gå til syge-eksamen i januar. Det viser sig så desværre, at den syge-eksamen, som skolen kan tilbyde, ikke kan tages online, og da jeg tager uddannelsen online og bor i den anden ende af landet, er det ikke så smart. Så spørgsmålet er: Hvis j... -
Hvis ikke medicin - hvad så?
ForumindlægHej. Jeg har siden barnsben villet arbejde med medicin, enten som læge eller som forsker. Jeg ser nu at mit gennemsnit er for lavt og chancerne for at få det op er relativt små. Jeg går i 3.g og giver den virkelig 150% i timerne. Jeg kom skævt fra start, jeg havde besvær med at følge med og... -
Hjælp mig med at finde en HF.
ForumindlægJeg regner med at starte på HF om et halvt år, men jeg har dog problemer med at finde en facilitet, der passer til mine behov. De krav jeg stiller er: 1. Lærerne skal være gode, bygningen og undervisningsværktøjet skal være up to date. – dette er vel nok en selvfølge. 2. Der skal være mulig... -
Er en kemisk videregående uddannelse farlig?
ForumindlægHej Jeg har hørt at en kemisk baseret videregående uddannelse kan være farlig; forstået på den måde at man arbejder med sundhedsskadelige stoffer og sommetider kan en lille brøler i laboratoriet vise sig at være katestrofal..hvor meget skal der ligges i disse historier? Er det virkelig en uddann... -
Noter!
ForumindlægHej med jer Jeg er netop blevet meddelt, at skolen ikke har været opmærksomme på, at jeg mangler et B-niveau for at bestå min studentereksamen. Chok. Jeg er nu blevet sat på et kemi hold, som jeg skal følge det sidste ½år. Jeg skal selvfølgelig også læse pensum fra første halveår op. Derfor t... -
Nitrering - hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der kender nogle steder man kan tage hen til lektie hjælp i KEMI A? Jeg bor i Århus, og der er ikke hjælp til KEMI på A-niveau på mit gymnasium (kun B og det kan jeg ikke rigtig brug til noget udover hjælp til at redegøre for nogle reaktionsskemaer.) :( Jeg har virkelig brug for... -
Kurser
ForumindlægHej. Jeg søger kemi kurser på c eller b niveau i sommer ferien. Har søgt og kigget lidt på nettet, men har ikke rigtig fundet noget. Formålet med det er at jeg kan overhovedet ikke finde ud af kemi, og skal have det næste år i 2.g og vil derfor gerne være velforberedt på det. Er der no... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Ca(OH)2 og NH4C1.
ForumindlægKemi - kan i hjælpe mig med hvad de to stoffer er ? kan ikke finde min bog, skal lave kemi rapport. -
Tekst med temaet "ondskab". HJÆLP
ForumindlægHej alle, I går skulle vi trække fordybelsesområde i dansk til den mundtlige prøve, og jeg trak "Tema: Ondskab". Jeg leder derfor efter en dansksproget tekst, helst en novelle, som kan fortolkes med en dybere mening, og som selvfølgelig passer ind under dette tema. Jeg håber i har nogle... -
analyse af sær novelle
Forumindlæghej alle, Nogen som kan hjælpe mig med at lave en psykoanalyse over en novelle Villy Sørensen har skrevet? Den hedder Tigrene og er virkelig mærkelig! Jeg har i hvert fald tænkt mig at sætte personerne ind i Freuds æg, men hvad kan man mere tage fat i for at få noget ud af denne novelle? :-) ... -
Atommasse! 1 u = 1/12 af 12 C-atomets masse.
ForumindlægHej! er der nogen der kan forklare det her: Atomers masse måles i enheden u, der er defineret sådan: 1 u = 1/12 af 12 C-atomets masse. Jeg forstår ikki hvordan det bliver defineret sådan! Jeg er godt klar over, at et unit er et meget lille tal! -
Hjælp
ForumindlægVi kan altsÃ¥ konkludere, at lynet transpoterer en ladning på 0.8 C B) Hvor mange elektroner svarer det til? -
Elementarladninger og energiomsætning
ForumindlægJeg har kæmpet med denne opgave i virkelig lang tid uden at finde frem til et svar, er der evt en der kan hjælpe mig med at finde en løsning, tak på forhånd :) For at kunne danne en sprite, skal lynet fra tordenskyen være meget kraftigt. I et bestemt lyn fra en tordensky, der højere oppe i atmos... -
Bufferligning mm.
ForumindlægHvordan gribes den her opgave an? Jeg har virkelig svært ved den.... - Beregn hvor meget saltsyre 0,1 M der skal tilsættes en 5 mL opløsning for at pH falder en enhed, opløsningen er 0,05 M med hensyn til både eddikesyre og natriumacetat. - Benyt bufferligningen - Benyt at ved tilsætning... -
Potenser og rødder
ForumindlægHvordan regner man dette ud? Min lommeregner/google kan ikke regne det ud da det for store tal. :) på forhånd tak!
