Søgning på: naturgeografi c eksamen. Resultater: 16981 til 17000 af 89325
-
selvstuderende
Forumindlægjeg har fået vide at jeg skal op til engelsk mundtligt (c nivaeu).. på den seddel som jeg har fået står der at der er 50 min forberedelse. Er der en der kan give mig nogle råd til selve eksamen jeg er skide nervøs. Det er 5 år siden jeg sidst har haft engelsk..... -
Cellemembranen??
ForumindlægHej! Jeg skal til biologi C eksamen om et par dage og sidder og kigger lidt på de spørgsmål jeg har mulighed for at trække. Der er et spørgsåm omkring cellerne, hvori der indgår et underspørgsmål som hedder: • En vurdering af hvilken rolle cellemembranen spiller for opretholdelsen af e... -
Forklar forskellen imellem købsadfærden på konsumentmarkedet og producentmarkedet.
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i afsætning C og er stødt på et spørgsmål omkring købsadfærd som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Opgaven lyder således: Forklar forskellen imellem købsadfærden på konsumentmarkedet og producentmarkedet. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig Mv. Lisbeth Fr... -
Fedhjemmeside
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil spørge om der er noget af jer der kender en RIGTIG fed el. sej hjemmeside, som forklarer en masse fysik på gymnasieniveau (fysik c). En hjemmeside som kan give godt stof til en eksamen og en hjemmeside, hvor man for det meste kan finde det man søger! Håber på nogle gode... -
Energi
ForumindlægJeg skal op til eksamen her om nogle uger, og vil begynde at forberede mig her i morgen. Vil ligge ud med energi, men hvilke emner skal jeg dække under det? Jeg har foreløbig: Energiomdannelse Effekt. Varme og indre energi. Varmekapacitet. Specifik varmekapacitet. Energibevarelse. Nyttevirknin... -
vektor regning
ForumindlægJeg har problemer med 3. del af opg 2 i nedenståendene link....der hvor man skal finde punktet C. Jeg har været ude i noget med at lave krydsprodukt, og så få tre ligninger med 3 ubekendte, men de ubekedte går ud med hinanden... http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-1-M... -
planer i rummet..
ForumindlægHej Alle og glædelig pinse :) Jeg sidder lige nu og laver opgaver som forberedelse til skriftlig eksamen i morgen. Jeg er dog stødt på et kritisk problem.. A(2,0,0) B(0,3,0) C(0,0,4) et plan gennem, disse punkter skal findes.. Ikke andet er givet - hvad så med en normalvektor?, hvordan kan jeg ... -
Udveksling af luftarter
ForumindlægHalløj, lige et lille spørgsmål før eksamen på fredag. Jeg læser pt. om åndedrætsystemet.. og forstår ikke helt udvekslingen af ilt og kuldioxid mellem alveole og kapillærrør. Jeg mener, alveoler er jo små luftrum forbundet til en bronchiegren, som igen er forbundet til luftrøret. Dvs. alveole,... -
Redoxtitrering?!
ForumindlægHeey .. jeg skal til eksamen i kemi i morgen tidlig - og jeg har lidt problemer med redoxtitrering. (Jeg vil lige for en sikkerheds skyld nævne at jeg altså kun har kemi på c-niveau!)I min bog står der 10 linjer om det, og har ikke rigtig forstået konceptet i det? Nogen der kan hjælpe mig med hv... -
Hjææælp
ForumindlægSkal til mundtlig matematik eksamen på mandag.. og mangler virkelig hjælp til Differtialregning. I alle spørgsmålene skal man redegøre for definitionen af differentialbilitet og beviserne f(x)= x^2, f(x)=ax^2 + bx + c. Har kigget i bogen og rundt omkring på nettet, men synes ikke det hjælper ... -
Differentialregning
ForumindlægSkal op til matematik eksamen (mundtlig) mandag, og mangler hjælp til differentialregning. I alle spørgsmålene skal man redegøre for definitionen af differentiabilitet, og beviserne f(x)=x^2 og f(x)= ax^2+bx + c.¨ Har self. kigget i mine bøger og på nettet, men forstår det ikke .. så hvis der er... -
Opgave om luftmodstand
ForumindlægI opgave 4, c: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-7-1.pdf Legemet er påvirket af en tyngdekraft og en luftmodstand, som begge er rettet mod bevægelsen. Der gælder altså: F_res = F_tyngde + F_luft Jeg finder hældningen af kurven, a, som er den resulterende accelerati... -
PRIVATLÆRER I KEMI SØGES HURTIGT!
ForumindlægJeg er desperat efter en hjælpelærer i kemi hurtigt! Jeg bor i Farum. Er der nogle der kan hjælpe mig eller ved hvor jeg kan finde en? Jeg har kemi på c-niveau på HF og skal til eksamen på tirsdag! Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Venlig hilsen Cecilie -
AT8 - into the wild
ForumindlægHej vi er 2 piger, der har lavet AT8 (menneskets forhold til naturen) om filmen "Into the Wild", i fagene samfundsfag B og mediefag C - med proplemstillingen: "Hvorfor vælger individer i det senmoderne samfund at søge tilbage til naturen?" Hvis der er nogen der har noget brugb... -
HJÆÆÆÆÆÆLP! Potentiometrisk og koloritmetrisk titrering af syre
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi C eksamen snart og skal finde hoved og hale i forsøget: Potentiometrisk og koloritmetrisk titrering af syre. Jeg var der ikke der, da forsøget blev udført, så derfor er jeg rimelig meget på bar bund. Nogle, som kan hjælpe!!!!???? Evt. en video af forsøget eller en rappor... -
Hjælp til eksamensopgave søges
ForumindlægHej Jeg sidder med dette spørgsmål og er meget i tvivl - nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet er: c. Diskuter med udgangspunkt i det omtalte eksempel betydningen af, at man er i stand til at tilbyde DNA-analyser af sygdomsgener. Og opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/op... -
entropi
ForumindlægSidder og laver dette sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-2.pdf Nogen der kan hjælpe med spørgsmål c) og d) i opgave 1? Entropi er lidt nyt for mig, men jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde ud af det udfra det, der står i min lærebog (Helge Mygind A2). Gern... -
Et polynomium....
ForumindlægJeg sidder her og øver mig i at løse eksamens opgaver, men et stødt på en opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Et polynomium er givet ved p(x)=3x^3+ax^2-8 Bestem tallet a, så -2 er rod i p. Hvordan gør jeg dette? Kan jeg komme ud for lign. opgaver, hvor der bliver spurgt om b elelr c? På fo... -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
Delopgave
ForumindlægI forbindelse med en skr. mat årsprøve sidder jeg og løser nogle opgaver fra forskellige eksamenssæt. Jeg er dog gået i stå ved en lille delopgave. Jeg håber, at I kan hjælpe :) http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/HFE071-MAB.pdf Det drejer sig om opgave 7 c).
