Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17001 til 17020 af 48240
-
Erhvervspsykolog??
ForumindlægHej alle TILLYKKE MED HUEN - til dem af jer der har fået den i år! Er der nogen der ved hvad ens snit skal ligge på for at blive erhvervspsykolog? -
fysik
ForumindlægHej nogen kan hjælpe mig? I linjespektret for He er der en linje ved 588 nm. a) Hvad er frekvensen for dette lys? b)Hvad er fotonenergien for fotoner fra denne linje? -
FS10
ForumindlægEr der nogle der kan poste en terminsprøve ( Fs10 ) ind, vi får prøven i løbet af næste uge... Eller er nogle der har en fornemmelse, hvilken det kunne være ? 2013 Maj ? -
Antal elevtimer pr. uge STX
ForumindlægJeg vil høre, om der er noger, der ved hvor mange elevtimer man må have om ugen i 1.g og om der er nogle regler for dette (i så fald, hvor finder jeg reglerne). -
enzym
Forumindlæghvordan beregnes denne opgave trin for trin: angiv k2=kcat=“turnover number” i en opløsning af et enzym, når vmax er bestemt til 1600 mikroM*s-1 og enzymkoncentrationen er 50 pM. -
linenær model opgave om dankort
ForumindlægJeg kan ikke komme videre med denne opgave. Hvordan regnes opgave A. Jeg skal jo gerne finde 2 punkter, hvordan gøres det? Nogle der kan give et eksempel på hvordan opgaven laves, med facit - så jeg kan nedskrive hvordan man gør? Mvh -
Tabel opgave
ForumindlægNogen der kan løse de her opgaver? Det er en lektie til i morgen. Billedet er vedhæftet -
Hvordan finder jeg a og b? Lineær funktion
ForumindlægHejsa! Jeg har denne opgavebeskrivelse, som kan ses på den vedhæftede fil... Hvordan finder jeg a og b? Skal jeg bruge topunktformlen eller er jeg helt glat på den? -
Syre
ForumindlægHvad er fremgangsmåden til denne opgave, ift. at finde ka og pKa? -
Residualplot
ForumindlægHar en opgave der lyder således: C) Bestem årstallet hvor der er størst forskel mellem det obseverende praktiserende læger og det tilsvarende modelværdi, og bestem denne forskel. (skal se det ud fra min residualplot som jeg har vedhæftet. -
Hjælp:Kinetisk energi
ForumindlægHej. Ved at jeg skal bruge formlen af kinetiske energi, men svar og facit b passer ikke. -
Beregning af ikke-kompleksbundet stof
ForumindlægEthylendiamin (EN) er en bidentat ligand. Samtidigt er EN en divalent syre. I det følgende kaldes den protonerede udgave af EN for H2EN, og den deprotonerede form kaldes derfor EN2-. De to pKa værdier for EN er 7,31 og 10,18. I en opløsning indeholdende Co2+vil H2EN fungere som en bidentat liga... -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
Vægt af karakterer på STX
ForumindlægHvis man tager f.eks. Mat A som selv-studium er det så både mundtlig og skriftlig eksamen der er garanteret? Og når der ikke er årskaraktere, kan det så umuligt komme til at tælle mere end 2, mod 4 hvis man tager det som regulært fag? -
Besværligt at få 5 A-fag?
ForumindlægI december skulle vi angive hvilket fag vi ville have på A-niveau, og så et ekstra A, B eller C fag. Dengang hævede jeg Engelsk til A, og valgte et C-fag, hvor jeg så måtte nøjes med min 2. prioritet. Siden da, har jeg fundet ud af hvad jeg gerne vil læse: En tofagskandidat i Engelsk og Kemi. Dvs... -
Journal/Rapport (forskel)
ForumindlægHejJeg skal skrive en journal til et forsøg i kemi, men jeg har altid været i tvivl om hvor i forskellene mellem rapport og journal er. Kan I forklare hvad forskellene er - altså hvad der skal indgå i en journal?//tkruger -
Ædlemetaller hjæælp
ForumindlægHej. Har et spørgsmål til kemi. Kan det godt passe, at man siger: Når ædlemetaller er i fastform vil der ikke ske en reaktion med de uædlemetaller Men når ædlemetaller er i ion-form vil der ske en reaktion mellem dem og de uædlemetaller Kan man sige det -
Uv
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad der er mest relevant at tale om når man har om uv-stråling indenfor geografi, biologi og fysik/kemi. Jeg har noget om sol uv;a,b,c. -
Neutralisation
ForumindlægHejSkal op i fysik/kemi imorgen (9. klasse).Har trukket "neutralisation", hvilket egentligt ikke rigtigt skulle give noget problem. Jeg har ikke problemer med selve opgaven osv.Mit problem er, at jeg skal have det til at fylde 10-15 min. Er oppe på 7, så det er ikke helt godt nok.Nogle ... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg skal snart være lektiehjælper, hvor jeg skal undervise i fagene matematik og kemi, men jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal gribe det an, da jeg ingen erfaring har med den slags. Når man tager penge for det, synes jeg, at niveauet og kvaliteten skal være i top, og jeg kunne derfor godt tæn...
