Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 17001 til 17020 af 29671
-
Tilbyder lektiehjælp i hovedstadsområdet
ForumindlægHej! Jeg er en 19-årig pige, der her til sommer blev student. Det blev jeg med linjefagene engelsk A, samfundsfag A samt biologi B og matematik B. Jeg har afsluttet med 12 i alle mundtlige eksamner, og har endt med et snit på 10,5. Derudover har jeg passet børn så længe jeg kan huske, og har tidl... -
kvote 2 aarhus uni
ForumindlægHejsa. Jeg er på nuværende tidspunkt ved at tage et par supplerende fag for at komme ind på uni til sommer. Jeg vil meget gerne studere erhvervsøkonomi med sidefag og jeg vil gerne søge ind på kvote 2. Der er adgangskravet Dansk A, Engelsk A og Samfundsfag C. Jeg har fået gode karakterer i Dansk ... -
Afsluttende fag på 1g
ForumindlægHej Studiep. En af ''strategierne'' til at få bedre karakterer (Til eksamensbeviset og dermed karakter-gennemsnitet), er så simpelt, at man yder og fokusere ekstra på de afsluttende fag i det pågældende år. Hvad jeg har fået af vide; afslutter jeg - NV Naturvidenskabeligt gr... -
metode og teori
ForumindlægJeg er som de fleste andre i gang med mit AT-projekt. Jeg har valgt fagene samfundsfag og historie og jeg skriver om de sociale mediers rolle i oprøret i Egypten. Jeg skal i min opgave redegøre for de sociale mediers rolle i det senmoderne samfund med særligt henblik på de sociale mediers demok... -
Kvalitativ metode
ForumindlægHej. Så skal jeg op til AT eksamen på mandag. Fagene jeg har er psykologi c og samfundsfag B Metode: jeg har brugt den kvalitativ metode i samfundsfag, men jeg vil gerne fortælle om hva ulempen ved det er. Jeg har skrevet, at man generliserer på baggrund af et par personer. Altså formålet var at ... -
MAGT OG SYSTEM - samf a mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe og trække mit emne til samfundsfags eksamen.. har 24 timer til at skrive en synopsis samt finde en kilde der er relevant til mit foredrag. Emnet er "Magt og system" og handler om magtbalancen i verden, USA's (og danmarks) udenrigspolitik o.lign. Er der ... -
Må sencor være så hård, - og klage muligheder ?
ForumindlægEr der nogle regler omkring hvilke censorer man skal have til folkeskolens afgangseksamener ? Jeg har lige været oppe i mundtligt dansk og træk et digt og fik karakteren 02, jeg synes det gik fint, jeg fik rundet godt af. De sagde jeg manglede lidt billedesprog, men det kan da ikke give 02. Jeg ... -
Teorier om ligestilling
ForumindlægHej med jer :) Jeg ville høre om der var nogen der kender til nogle teorier indenfor ligestilling hvad angår samfundsfag, for jeg overvejer at skrive min SRP om dette område, men jeg vil meget gerne have nogle konkrete teorier jeg kan tage fat på. Mit emne kommer enten til at handle om ligest... -
Enkeltfag som fjernundervisning på Roskilde VUC
ForumindlægEr der nogen, som har taget enten samfundsfag B eller religion C som fjernundervisning på Roskilde VUC? - Hvis ja, kan I dele jeres pensumliste? Jeg har ikke adgang til fagene endnu, da jeg er tilmeldt sommerholdet, så de giver kun adgang til fagene efter sommerferien, og jeg vil allerede gerne b... -
Teori om politisk magtfordeling
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP. Mit emne er danske midterregeringer i Samfundsfag og Historie. Jeg har fået følgende problemformulering på øverste taksonomiske niveau: Vurder muligheder og begrænsninger for de to midterregeringers (SV- (1978) og SVM-regring (2022)) politiske handlerum ift. at sk... -
Hjælp til SRP om fosterdiagnostik- Samfundsdel
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med SRP og skriver i samfundsfag og biologi. Mit problem er at jeg ikke ved hvilke teorier jeg skal bruge i samfundsfag om fosterdiagnostik. min problemformulering lyder sådan: 1.Redegør for hvad fosterdaignostik er, og hvilke sygdomme man forsøger at sortere fra. 2.Sa... -
Ekstra fag udenfor skoletide
ForumindlægHej folkens Jeg står til at starte i 2.G her efter sommer. Sagen er at jeg lige nu er ved at afslutte samfundsfag på C-niveau, selvom jeg egentligt ekstremt gerne vil have samfundsfag på B- eller A-nivaeu. Jeg har læst og hørt lidt om at man kan tage noget der hedder enkeltfag udenfor skoletid... -
Bliver jeg student
ForumindlægHey, er meget bange for om jeg ikke bliver student. Jeg har mine 7 eksamener, Dansk (Mundtligt og Skriftligt), Engelsk (Skriftligt), Samfundsfag (Mundligt og Skriftligt), Oltidskundskab (Mundligt) og SRP Jeg har været oppe til alle mine skriftlige, oppe til min SRP fik 02, og Oltidskundskab 00,... -
rettelse af fransk stykke
ForumindlægHey det er mest anden halvdel af stykket jeg er i tvivl med. Håber der er en der vil hjælpe lidtLes Chaînes essayent tout le temps d'argumenter le taux d'audience. C'est pourquoi ils émettent des programmes comme Big Brother - qui est connu par les Francais du nom Loft Story. Un repré... -
dansk
ForumindlægOpg. 1- Websidesanalyse Trælasthandlerunionen - TUN - er den toneangivende brancheorganisation, der repræsenterer Danmarks mest betydende trælastforretninger, byggematerialeforretninger og byggemarkeder. Målgruppen for TUNs webside er medlemsvirksomhederne. Beskriv websidens formål Lav en anal... -
case om ondskab
ForumindlægHej folkens Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde en case om menneskets onde handlinger, eller bare ondskab? Jeg skal bruge det til min SRO, som omhandler Hitlers evne til at kunne manipulere med mennesker og får dem til at udfører onde handlinger. Det skal dog siges at case... -
SRO i BIOTEK OG MATEMATIK
ForumindlægHej jeg skal skrive SRO i Biotek og matematik og jeg har brug for hjælp til ideer. SRO handler om Yoghurt, pH og logistiske vækst. Dette er min problemstilling Hvilke faktorer påvirker mælkesyrebakteriers vækst, med hvilken betydning har det for yoghurtens kvalitet? Jeg skal have en Redegørsle, ... -
K.I.Z. - Geld Essen
ForumindlægHej. Jeg skal analysere en sang på tysk: "Geld Essen" men er ikke så skarp til sproget. Er der en der kan hjælpe med at give et lille referat, sangens budskab og pointer (på dansk) Tak på forhånd :) Werde Zeuge wie K.I.Z. übers Land zieht, mit vier-Sack-Antrieb, du brauchst street-cr... -
Biotek-linjen eller samfA engA?
ForumindlægHej. Jeg er 1.g'er i grundforløbet og jeg skal til at vælge linje om ikke alt for længe. Det er bare sådan, at jeg står imellem to vidt forskellige linjer: - Bioteknologi A, matematik A og fysik B eller - Samfundsfag A, engelsk A Jeg synes selv at bioteknologi er helt vildt spændende, og... -
rette for grammatisk fejl?
Forumindlæghej.. nogen der er sød og vil rette min "dagbog", som skal afleveres imorgen ???? :D Kære dagbog. Klokken 7.45 ventede jeg i Danmarks fødevarer forskning, ved service lokalet, jeg skulle nemlig på praktik som laborant. Jeg havde fået besked på at mødes der, klokken 8., men klokken...
