Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17001 til 17020 af 27496
-
magnesiums atommasse
Forumindlæghej. jeg har eksamen i morgen i kemi, og jeg skal forklare hvordan man laver forsøget "Magnesiums Atommasse". jeg har googlet og søgt på youtube, men jeg kan ikke finde nogen simpel forklaring. -
Syre-basereaktioner
ForumindlægHej med jer, jeg er igang med mit eksamensspørgsmål til kemi C og har følgende sp. som er ikke forstår: Hvordan mængdeberegning kan anvendes på syre-baserekationer? VH Amigos -
Valg af fag
ForumindlægHej. Hvad skal jeg vælge fysik B eller Kemi B? Hvilken er bedst i forhold til fremtiden, og hvilken er godt og nemmere fag? Har i erfaring med fagene, eller noget viden, I kan dele? -
Hjælp mig
ForumindlægHej Allesammen jeg er tvivl om studieretningerne jeg går på htx og har nu Kemi bio som retning men der er mange der har anbefalet BioTeknologi, og nu står jeg og er i tvivl om hvad jeg vil vælge, er der nogen her der kan hjælpe mig. -
Reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid.
ForumindlægHej alle kemi interessede. Jeg sidder med følgende opgave: Redegør for reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid. Jeg er lidt på bar bund - nogen der kan hjælpe? Er det noget SN1 noget? -
Fældningsreaktioner
ForumindlægJeg forstår overhovedet ikke, hvordan jeg skal få dem til at reagere med hinanden. Kemi har aldrig været min stærke side.. Ca(NO3)2 + Na3 + PO4 -
Opgaven omhandler følgende reaktionsskema og beregninger.
ForumindlægVil sætte pris på noget hjælp, da jeg er blank på Kemi. Det kun opgave A og C, som i skal gå udfra :) På forhånd tak! (Har vedhæftet en PNG fil, af selve opgaven) -
propan, hvor bliver O'et af?
ForumindlægI kend kemien 1 står der at formel propan er C3H8O, men hver gang jeg googler det for jeg at vide at det er C3H8. Hvor bliver O'et af når man googler det? -
∆HΘ og ∆SΘ
ForumindlægHej derude, er gået i stå i en opgave i kemi a, opgave 4c i dette sæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140604%202stx141_KEM_A.pdf -
Afstemning af reaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til en kemi prøve og kan ikke finde ud af at afstemme reaktioner. Nogen der har nogle råd til hvordan man skal huske hvordan man afstemmer. Et eksempel kunne være: NH3+O2--> NO+H2O -
Reaktionshastighed - stoffets art og temperatur
ForumindlægHvorfor har nogle grundstoffer en kortere eller længere reaktionshastighed end andre? Hvilken indflydelse har temperatur på reaktionshastighed? Har disse to problemer i en kemi opgave :s -
HJÆLP SØGESSS?
ForumindlægEr der ikke nogle der kan hjælpe med nogle kemi opgaver.. Fra opgave c - e. Tjek linket: https://docs.google.com/document/d/162JRuOM_QdtW4B7XWOiHqFqgrcdJCYoMiSMGLS4a_Zw/edit -
Solcreme
ForumindlægJeg skal skrive EP om solcreme, i fysik og kemi. Er der nogle der har lavet forsøg eller skrevet om emnet, som kan hjælpe mig lidt med hvor jeg finder noget godt litteratur om solcreme? -
ml og mol
ForumindlægHej, nu har jeg brugt de sidste 4 timer på at lave kemi, men jeg kan stadig ikke finde frem til et resultat. Vil i sige mig hvilken enhed man får når man ganger mol med mL? -
Afstem reaktionsskemaerne for oxidationen...
ForumindlægHey folkens! Har brug for hjælp til en kemi opgave. Jeg skal afstemme dette reaktionsskema for oxidation af alkoholler: CH3CH2CH2OH+MnO4 –> CH3CH2COOH+MnO2 Tak på forhånd! -
Opstille reaktionsligninger med 4-chlorbenzaldehyd, brombenzen, magnesium
ForumindlægHej alle sammen Sidder med en kemi, opgave, som jeg ved hvordan jeg skal gribe an, håber der sidder nogle der ud der har lyst til at hjælpe mig på vej :-) Opgaven er uploadet som billedet Tak på forhånd -
Er der nogen der kan uddybe spørgesmål 1b.
Forumindlægjeg har brug for en som kan hjælpe mig da det er længe siden jeg har haft kemi og nu har jeg det på flexhold.. jeg har brug for i denne opgave forklaring på hvilken af de stoffer har højst hastighed og hvorfor har de det? -
Fældningsreaktion
ForumindlægHvad sker der når man hælder en opløsning af natriumsulfat sammen med en opløsning af bariumchlorid. Skriv både et ionsreaktionsskema og et reaktionsskema med stofformler. ? En som kan hjælpe med denne opgave og en begrundelse - er ikke skarp på kemi desværre -
hvad er udfældning?
ForumindlægHej alle. Som jeg har skrevet, forstår jeg ikke hvad udfældning er. Jeg har en opgave i fysik/kemi for til i næste uge, men den er lidt svær at løse når jeg ikke ved, hvad udfældning er. Tak på forhånd :) -
Forskellen
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en fysik/kemi rapport. Jeg skal lave en rapport om Energi. Jeg vil høre hvad forskellen den er på vedvarende- og fossile energikilder?
