Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17021 til 17040 af 27496
-
En opløsning
ForumindlægHej, Jeg har fået denne her opgave i fysik/kemi, og jeg er simpelthen på bar bund. Opgaven: I en opløsning er [H3O+] = 1.0 10-3 M. Beregn [OH-] -
Kemisk ligevægt
ForumindlægHejsa, Jeg skal snart til eksamen i kemi B, og er derfor igang med at forberede mig. Jeg undrer mig over hvad forskellen på reaktionsbrøken og ligevægtskonstanten er? Er der mon en hjælpende sjæl der kan forklare det for mig :-) -
Opg 7, 10 og 11 benzin
ForumindlægJeg står lidt og er lost i min kemi aflevering, hvor jeg ikke kan finde ud af at løse opg 7, 10 og 11? Filen er vedhæftet På forhånd tak! -
Reaktionsskema med og uden tilskuerioner
ForumindlægHej:) her er et udnsit af en kemi-journal jeg er i gang med. Jeg er gået i stå her og ved ikke hvordan jeg skal komme videre.. Hvordan kan jeg vide hvordan reaktionsskemaet ser ud når man inluderer tilskuerioner ud fra det her? Mange tak for hjælpen -
Karaktergivning
ForumindlægHej alle. I kemi A skriftlig er der ca. 18 opgaver i alt. Det er lidt svært at sige, da det er en helhedsvurdering, men hvor mange rigtige tror i man skal have for at få 7-10-12 ? mvh -
Gennemsnit
ForumindlægHej hej! Jeg er blevet vildt forvirret over mit gennemsnit. Det ser ud som følgende (jeg har ikke være oppe i historie endnu, det er den sidste på tirsdag, og så skulle jeg gerne blive student). Historie karakteren er derfor sat som den værst mulige, nemlig 0. Jeg går på studenterkursus, og er... -
85 ord om ens hverdag
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med at skrive 85 ord om en af mine hverdage, nogen der vil hjælpe med at rette? Den skal være skrevet i præteritum. Dansk: Jeg stod op klokken 6 om morgenen og gik på toilettet og spiste en bolle. Klokken 7 tog jeg i skole som ligger i Ringkøbing. klokken 7.30... -
ENGELSK abstract (haster)
ForumindlægHej... Det er den sidste del jeg mangler til mit 2. års SRP. Men af flere grunde så er jeg en skovl til engelsk og jeg er virkelig bange for at mit abstract trækker ned i karakter da det også er med i bedømmelsen. Jeg vil derfor sætte en stor pris på hvis nogen gad rette det jeg har skre... -
tysk stil
Forumindlægværd sød at rette denne stil da jeg er i tidsnød eller og så plzz sige hvor jeg skal rette(hvilke ord i hvilke sætninger der skal rettes) på forhånd tak. Deutsch Das letzte BuchHeute kann man sehr viel mit der Computer-Technologie machen. In die Computer kann man fantastische Welt schaffen.Univer... -
Magnetisk moment af stangmagnet
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP i fysik/kemi. I det har jeg et forsøg, hvor jeg vha. et par Helmholtz spoler finder det magnetiske moment, my, af en stangmagnet. Forsøget udførte jeg ved at måle strømstyrken der gik igennem spolerne, og således kan jeg udregne B for det homogene magnetfelt til ~1... -
down under???
Forumindlæghej er en 3g'er der skal finde et universitet... har i det sidste tænkt meget på Australien? vil helst lære noget indenfor fysik - helst astronomi. er der nogen der har gået i skole eller arbejdet "down under" der har gode råd?? f.x. hvordan skolesystemet er.. hvordan med lejligh... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
Molekylærbiologiske metoder
ForumindlægJeg skal i mit SRP redegøre for, hvordan man kan se om et dyr (eller menneske) har, eller har haft en infektion, ved at bruge molekylærbiologiske metoder. Er der nogen der kan forklare mig, hvad molekylærbiologiske metoder er? På forhånd tak :) -
Egyptisk matematik - tegn
Forumindlægjeg sidder og skriver SRP om ægyptisk matematik, og skal skrive hieroglyffer ind på computeren, men hvordan gør man lige det? nogen der har et forslag til en hjemme side med fonts eller andet?? håber nogen kan hjælpe.. -
Homogen stang?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder her og knokler med min SRP opgave og er stødt på ordet homogen i forbindelse med inertimomenter og kræfter. Er der nogen der kan forklare mig hvad en homogen stang er? På forhånd tak! :) -
Generel analyse
ForumindlægHej.. Er igang med at skrive SRP.. noget af min problemformulering lyder således: Der ønskes en generel analyse af virksomheden XXXX. Hvad menes egentligt med dette? Hvad skal jeg have med og ikke have med ? er der nogen der kan hjælpe ? -
i opg. eller bilag
Forumindlægjeg skriver SRP om lineær programering, det medføre at jeg har en del grafer i min opg, jeg er bare ikke sikker på om de skal være i selve opg. eller lægges som bilag ? -
Smertestillende medicin gennem tiden
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive SRP om smertemedicin. Jeg skal derfor redegøre for smertemedicinen udvikling fra middelalderen - nogle, der kan hjælpe med gode links og sådan? På forhånd tak! :) -
Hvorfor demineraliseret vand??
ForumindlægHej derude.. Er i gang med SRP, men er lige stødt på lidt problemer. Skriver og kulhydrater ogg hydrokolloider.. Dette er et spørgsmål omkring et forsøg?? Hvorfor kan man ikke bruge almindeligt ledningsvand til ekstraktion med salpetersyre??
