Kemi

Reaktionsskema med og uden tilskuerioner

02. december 2019 af Jonassssssss - Niveau: C-niveau

Hej:) her er et udnsit af en kemi-journal jeg er i gang med. Jeg er gået i stå her og ved ikke hvordan jeg skal komme videre.. Hvordan kan jeg vide hvordan reaktionsskemaet ser ud når man inluderer tilskuerioner ud fra det her? Mange tak for hjælpen 

Vedhæftet fil: Udklip.PNG

Svar #1
02. december 2019 af Jonassssssss

Ikke tag jer af at jeg nok har svaret lidt underligt på den første af dem...


Brugbart svar (1)

Svar #2
02. december 2019 af mathon

\small \begin{array}{|c|l|l|} \hline 1&\textup{uden tilskuerioner}&Cu\, _{\textit{(s)}}\; +\; 2\, Ag^+\, _{\textit{(aq)}}\; \longrightarrow\; Cu^{2+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 2\, Ag\, _{\textit{(s)}} \\ \hline 1&\textup{med tilskuerioner}&Cu\, _{\textit{(s)}}\; +\; 2\, AgNO_3\, _{\textit{(aq)}}\; \longrightarrow\; Cu\left (NO_3 \right )_2\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 2\, Ag\, _{\textit{(s)}}\\ \hline \end{array}

.

\small \begin{array}{|c|l|l|} \hline 2&\textup{uden tilskuerioner}&Fe\, _{\textit{(s)}}\; +\; Cu^{2+}\, _{\textit{(aq)}}\; \longrightarrow\; Fe^{2+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\; Cu\, _{\textit{(s)}} \\ \hline 2&\textup{med tilskuerioner}&Fe\, _{\textit{(s)}}\; +\; CuSO_4\, _{\textit{(aq)}}\; \longrightarrow\; FeSO_4\, _{\textit{(aq)}}\; +\; Cu\, _{\textit{(s)}}\\ \hline \end{array}

.

\small \begin{array}{|c|l|l|} \hline 4&\textup{uden tilskuerioner}&2\, Al\, _{\textit{(s)}}\; +\; 6\, H^{+}\, _{\textit{(aq)}}\; \longrightarrow\; 2\, Al^{3+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 3\, H_2\, _{\textit{(g)}} \\ \hline 4&\textup{med tilskuerioner}&2\, Al\, _{\textit{(s)}}\; +\; 6\, HCl\, _{\textit{(aq)}}\; \longrightarrow\;2\, AlCl_3\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 3\, H_2\, _{\textit{(g)}}\\ \hline \end{array}


Svar #3
05. december 2019 af Jonassssssss

Mange tak! Jeg havde misforstået opgaven lidt, men dine eksempler hjalp


Skriv et svar til: Reaktionsskema med og uden tilskuerioner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.