Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17041 til 17060 af 119569
-
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som den... -
dansk eksamenssæt
ForumindlægHej :) nogle der ved hvor der man kan finde gamle eksamenssæt i dansk skriftlig stx online ? -
Privat undervisning?
ForumindlægHej alle..! Vi er en lille gruppe (4) der står forude for en matematik eksamen her til sommer. Vi har desperat brug for hjælp til matematik, da vi har mange problemer ´med vores lære. Vi har matematik på B niv. Det er selvfølgelig mod betaling. Nogen der kan hjælpe? evt. om hvor der er muli... -
Adgangskrav til Idræst på AAU
ForumindlægDer står følgende på ug.dk: Specifikke adgangskrav er dansk A og engelsk B. Desuden skal du have matematik B og fysik B. Alle fag skal være bestået. Du skal også bestå en praktisk optagelsesprøve. Jeg har haft Dansk A, Engelsk B og Fysik B (og Kemi B). Alle sammen bestået med 4 og 7 taller. Så de... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHalløj, Jeg tilbyder lektiehjælphjælp til naturvidenskabelige fag: Kemi C/B, matematik C/B/A, fysik C/B/A, statik og styrkelære C. Jeg er selv en 18-årig HTX'er og jeg bor i Midtjylland. Hvis du er interesseret eller har spørgsmål, kan du sende mig en besked eller poste her i forummet. -
Eksponentielle og abc ligningsløsninger
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Faglig supplering
ForumindlægHej studieportalen, jeg er en smule i tvivl angående en supplering. Hvis jeg skal søge ind på en videregående uddannelse på universitetet, der kræver at jeg har haft dansk A, engelsk B og russisk A og historie B på STX (alle fag skal være bestået), og jeg er dumpet historie på A, er der så noget ... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g på en sproglig linje og nu er det lige ved, at være oppe over at vi skal vælge vores endelige studieretning, hvilket jeg har lidt problemer med. Jeg er allerede helt sikker på at jeg skal skifte til en naturvidenskablig linje, men jeg ved står imellem to forskellige. En med mat... -
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
Klage?
ForumindlægHej...Jeg var oppe i mat mdt. 1-årigt A-niveau i dag og fik 6. Jeg har fået 9 i årskarakter og har virkelig forsøgt at sætte mig ind i beviserne til denne eksamen. Det der sker da jeg kommer ind til eksamination (type 2 diff.ligning + anvendelse heraf) er, at eksaminator nærmest inddrager mine no... -
Ide til emner
ForumindlægHej! Har i nogle ideer til emner med fagkombinationen MAT A og HIS A? Eventuelt også MAT A og SAMF B! Gerne med så enkel matematik A som muligt. Tak på forhånd!! -
Herons formel | Matematik formelsamling
KompendieHerons formel benyttes til at bestemme arealet af alle typer trekanter, hvis man kender sidelængderne. Se Studieportalen.dk's Matematik Formelsamling nu. -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
Dumpet KemiA = bestået KemiB?
ForumindlægJeg har i lang tid undret mig over følgende; Jeg gik i år 2010 op til en eksamen i Kemi A (mundtlig) hvor jeg dumpede (fik karakteren 00). Mine års karakterer var 4 for skriftlig og 02 for mundtlig. Vil jeg kunne komme ind på en uddannelse der kræver en bestået kemi B, eller skal jeg til at læse ... -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
eksamen VUC
ForumindlægHvordan foregår eksamen der??? mat på b-niveau.. Er der nogen der kan fortælle..?? -
10.009 Lineær funktion
ForumindlægHej hej Jeg sidder med opgave 10.009 i bogen "vejledende eksempler på eksamensopgaver og eksamensopgaver i matematik STX A-niveau 2008" I nedenstående tabel ses den forventede levealder for nyfødte i henholdsvis 1900 og 1975: Årstal ... -
hjælp til ismer
ForumindlægJeg skal udvælge et billede fra Bogehese Galleriet i Rom, Jeg er faldet over Jacopo Bassano's billede Ultima Cena (The Last Supper) Link:http://www.wga.hu/art/b/bassano/jacopo/last_sup.jpgHvis jeg nu fortæller at billedet er fra Italien (1542) hvilken isme befinder jeg mig så i? Og hvad skal ... -
Vandraket
ForumindlægHej Vi er en gruppe der som eksperimentielt projekt på fysik b-niveau har lavet en vandraket og sendt den 20-25 meter op i luften mens vi filmede det. Vi kan altså bestemme hastigheden, tyngdeaccelerationen og højden. Men hvordan kan vi inddrage mere fysik fagligt stof i vores projekt? Vores l... -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til mateatik terminsprøve imorgen og er lidt nervøs. Jeg regner faktisk med at dumpe, da jeg er rigtig dårlig til matematik. Jeg har matematik på B-niveau. Er der nogen der har været til terminsprøve i matematik B i år? Og har i evt. ideer til hvad jeg kan øve.? Crew.
