Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17061 til 17080 af 48880
-
Hjælp!
ForumindlægHej alle!Jeg har en artikel (gammel eksamens artikel). Under overskriften står der R-folketingskandidat i Skrive-krdsen. Jeg har forstået hvad hele artiklen handler om, men jeg kunne ikke finde ud af, hvad "R" står for. I en anden artikel om velfærdsmodeller står der at tyskland har lan... -
Rigtig ordstilling?
ForumindlægVil bare lige hører om denne sætning er rigtig? Med ordstilling osv.Senere i interview'et bliver Emilie spurgt hvornår hun fir sidste gang talte med hende mand. Og hende svar er at det er længe siden, efter at han kom hjem fra Tyskland i 1958.Später in das Interview, werde Emilie fragt wann s... -
landbrug
ForumindlægHjælp! jeg skriver en rmelig stor opgave men kan simpelthen ikke finde noget om følgende spørgsmål: Hvordan havde landbruget betydning for udviklingen af "det moderne Danmark"? Det haster. På forhånd mange tak! :) -
Enkelt eng. sætning
ForumindlægHeii alle i dejlige mennekser Jeg er ved at lave en oversætelse og er meget i tvivl om den her sætning er korrekt.. Dk, som skal oversættes.. - For akkurat som stenaldermandens køkkenmødding afslører, hvordan han boede og levede. - Min oversættelse.. - Because exactly as the kitchen midde... -
Træls Tysk Opgave
ForumindlægHej... Jeg vil høre om der ikke nok er nogle som vil kigge på min tysk opgave? Jeg skal aflevere den idag klokken 24:00. Håber virkelig der er nogle, som kan afsætte lidt tid til mig... Du kan herinde skrive et inlæg så skal jeg FLUKS sende dig min opgave. Kærlig Hilsen, Mathilde -
Eng. A Oversættelse
ForumindlægHåber nogle venlige sjæle gider at læse det igennem for fejl. Nike gik for vidt. Kina er kendt for at udøve kontrol med medierne, og censuren griber ofe ind over for indhold, der anses for at være regeringsfjendtlig. Tv-reklamen fra Nika slap dog tilsyneladende i første omgang forbi embedsmænden... -
Idiom
ForumindlægHe, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen i morgen og er lige kommet i tvivl om man må bruge idiomer, altså idiomatiske udtryk i sin stil. JEg kender mange gode, men trækker det ikke ned når min stil en gang skal rettes af censoren: for eksempel idiomer som følgende: ”a fool and his money are ... -
Lærerstuderende der gerne vil rette din aflevering
ForumindlægHej allesammen, Jeg er en 21 årige lærerstuderende på 1.år, der gerne vil stå til rådighed, hvis I skal have læst jeres afleveringer/SRP/SRO mm. igennem inden i afleverer. Jeg vil læse jeres aflevering GRUNDIGT og rette kommafejl samt give kommentar løbende, hvis nogle sætninger ikke helt pass... -
terminsprøve - hjælp
Forumindlæghej, i næste uge skal jeg til terminsprøve folk der kan hjælpe med formelsamlinger og andet hjælp der er tilgeneligt i terminsprøverne? tak på forhånd ;-) -
tage det sure med det søde
Forumindlæghvordan ville i oversætte det? -
Synes eller syntes?
ForumindlægHej, jeg skal lige have dette på plads! I hvilke situationer bruger man synes/syntes? Eller hvornår bruger man dem.. -
Digtanalyse - Reklameskibet
ForumindlægHej hej, Jeg sidder og skriver en litterær artikel om Reklameskibet af Otto Gelsted, og tænkte bare på om der var nogen der havde analyseret den før og måske havde nogle gode tips til mig? Jeg har aldrig været den største digt-analytiker ;) -
analyse af en novelle
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe mig med at analysere novellen "en skilsmissehistorie" af Katrine Marie Guldager:) -
MYYY HERO STIL
ForumindlægHejsa vi skal lave den her stil om vores hero og hvorfor personen er vores hero osv jeg ville håbe nogle lige kunne se på stilen og give feedback og kritik,hvis der er noget der skal ændres -
hvordan siger man konjuktur på engelsk???!!!!
Forumindlæghejsa.. hvordan siger man konjuktur på engelsk? har slået det op i ordbogen på nettet.. men den kunne heller ikke finde ud af det. -
Forskel på indledning og abstract?
ForumindlægHej studieportalen Jeg er i gang med SRP og mangler kun indledning og abstract, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad forskellen er bortset fra sproget? På forhånd tak for hjælpen -
AKUT hjælp
ForumindlægSkal punktum komme efter et citats slutning, eller før? Og det samme for fodnoten? fx.. "hun er meget smuk". eller "hun er meget smuk." -
Forudsigelse - Hvad er det for en størrelse?
ForumindlægHej, Hvordan vil du definere noget som værende en "forudsigelse"? Hilsen, Liv1988 -
Optagelsesprøve stx
ForumindlægHeeej Allesammen,, Jeg skal op til en optagelsesprøven her i April.. Er der nogle der kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår, jeg er nemlig meget nervøs og ved ikke hvordan det foregår.. Hvad for nogle fag skal man op i .... Skal man op i Tysk hvis man har valgt Tysk fortsætter??? Taak til ... -
mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægJeg ska op i mundtlig engelsk på mandag efter gammel reform og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Selve sproget er ikke noget problem, men hvad jeg skal sige og hvornår er det der bekymre mig inkl. hvor dybt ned i grammatiske detaljer jeg skal grave..??nogen der kan hjælpe mig så je...
