Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17061 til 17080 af 48309
-
Skriftlig Dansk
ForumindlægHej. Skal snart op til skriftlig dansk eksamen, og kunne virkelig godt tænke mig, at kigge på nogle opgavesæt - men kan ikke finde nogen. Har været inde og kigge på EMU, men der findes heller ikke nogen. Hvor kan jeg finde nogle? -
HF-flex
ForumindlægEr der nogle, der kender et andet sted end Århus, hvor man kan tage HF Flex i kemi på et halvt år? Dvs. med eksamen til december? Jeg har forsøgt forgæves at søge. -
base
Forumindlæghej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd. vi skal til kemi eksamen imorgen, og derfor ville jeg spørge om, hvad man kan lave under baser. gerne med lidt teori også. man kan neutralisere fremstille sin egen base og hvad mere? -
eksamenssæt AKUT
Forumindlægjeg vil rigtig gerne øve mig ekstra til min mat eksamen, og kigge på opgave eksempler, men jeg har lidt svært ved at finde gamle eksamenssæt fra tidligere år, nogle der ved hvor det kan findes? -
Den svage barn
ForumindlægHej jeg skal eksamen på mandag i dansk . har trukket Det svage Barn af Frank Jæger som jeg skal alnalyse og pepektvier til " det smukke ved Danmark ? har i nogen notater til Det svage Barn af Frank jæger ?? Taak på forhånden -
Hue eller ej
ForumindlægHej. Jeg har min sidste eksamen i denne uge and forventer min hue. Min mor ønsker at være der, når jeg kommer ud af eksamener og prøver min hue på. Det er meget vigtig for hende. Ville ikke skolen lade mig vide, om jeg ikke vil få det før hånd? -
Oplæsningsstykke kortfilmen "Eksamen"
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet kortfilm til dansk mundtlig eksamen, og har valgt kortfilmen "Eksamen" af Eddie Thomas Petersen. Jeg skal have et oplæsningsstykke, men er totalt på bar bund ifht. hvad jeg skal vælge. -
Fysik b-niveau
ForumindlægHej! Jeg har fysik på b-niveau i STX. Jeg var til årsprøve i fysik sidste år. Og mit spørgsmål er om hvis jeg kommer op i fysik i år til eksamen. Kommer jeg så op i de emner kun fra i år. Eller er det både de emner jeg havde sidste år og i år? -
Fikspunktsligninger
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i et kursus, som hedder ComputerStøttet Beregning. I den forbindelse er et af emnerne fikspunktsligninger. Jeg har dog meget svært ved at finde ud af, hvad det helt præcist går ud på. Bogen er ikke særlig god, og mine noter fra forelæsningen giver heller ikke sær... -
help middelalder
Forumindlægnogen der kan fortælle lidt om københavns grundlæggelse i 1167? -
Medicinstuderende hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår? På forhånd tak. -
Computerskrevet noter eller håndskrevet noter?
ForumindlægHvad er egentlig bedst til en eksamen med 24 minutters forberedelse? Computerskrevet noter eller håndskrevet noter? -
SRP i Mat / hist
Forumindlæghey derude, Jeg har overvejet 3 emner til min kommende SRP: 1. Jeg har overvejet at skrive om Fibonacci-tallet i Matematik og Historie. I matematik vil jeg skrive om hvad man bruger tallene til. det positive og det negative ved dette talsystem. og i Historie vil jeg skrive om hvordan talsystemet ... -
Har dyrene rettigheder?
ForumindlægJeg skal snart til engelsk eksamen og en af de tekster der er opgivet er en artikel fra The Guardian som omhandler dyr rettigheder.Artiklen hedder Experiments in protest. Personligt har jeg lidt svært ved at vælge side fordi jeg på den ene side har ondt af dyrene, især fordi mange af dem lider un... -
Karakter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som omhandler noget om årskarakter i gymnasiet. Eksempel: Hvis man har fået gode årskarakter i hele året, og man har fået ikke gode karakter i eksamerne. Kigger man så også på årskarakterne dvs. kan de hjælpe en hvis man har fået ikke gode karatker i eksamerne? Ell... -
Kommer jeg på Gym? (STX)
ForumindlægHej alle, jeg er lidt bekymret om jeg kommer på gym med min karekter! Min standpunkts karekter ligger i gennemsnit på 6,5. Er den god nok, eller..? Jeg fik bl.a. 02 i historie (streng lærer :D ) Min klasselærer sagde at min karekter skal rettes lidt, men hun synes at jeg er helt klart uddan... -
SRP om Soviet - hjælp til emnevalg!
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt. Min studieretning hedder Mat A, Biotek A og Fys B. Jeg har besluttet mig for at jeg vil blande et af de her tre fag med historie, hvor jeg vil skrive noget om sovietunionen da det interesserer mig meget. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal... -
STX - HVILKEN LINJE?
ForumindlægHey, Alle sammen. Jeg skal snart have udfyldt min ansøgning til optagelse. dk. Jeg har tænkt mig at tage en STX, jeg er dog stadig i tvivl om hvilken studieretning jeg burde vælge. Jeg er god til historie, samfundsfag, engelsk, dansk og fysik (Jeg får ca. 10). Lige nu står jeg mellem linjeerne s... -
SSO
ForumindlægHej..Skal skrive SSO i historie, men har lidt problemer med lige at få klargjort hvad mit emne skal være.Jeg har også samf, så vil gerne kunne komme ind med nogle begreber fra dette fag.Havde tænkt på at komme ind på en konflikt eller krig, hvor jeg kan bruge begreberne "realisme", &quo... -
Slavers funktion og betydning i Romerriget
ForumindlægHej. :) Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i næste uge (i morgen) og jeg mangler en histolisk kilde til mit spørgsmål: 2. Undersøg slavernes funktion og betydning i det romerske samfund på baggrund af kilden *** Er der nogen der kender en god kilde jeg kunne bruge? En der indeholder...
