Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17061 til 17080 af 33009
-
gode ideer til historisk perspektiv
Forumindlægjeg skal skrive SRP her til december og har valgt emnet SMERTEMEDICIN.. har valgt fagene Kemi og historie. I historie vil jeg - først vil jeg skrive lidt om Acetylsalicylsyres historie. - finde statestiker for danskernes forbrug I kemi vil jeg - fremstille acetylsalicylsyre - og self komme ind på... -
metode
ForumindlægJeg skriver synopsis i dansk og historie, men nu er jeg i tvivl om, om det er under metodeafsnit at jeg skal svare på hvordan jeg er nået frem til netop disse to fag? og hvad det er, de kan, som jeg har brug for med netop mit emne? (Martin luther king). noget andet er, hvad er det for en metode ... -
Konkrete litterære analyser?
ForumindlægHej alle! Jeg er så i gang med SRP, og mine vejledere er ikke så rare at have med at gøre, min historie lærer henviser mig til min engelsklærer, og hun svarer mig ikke. Jeg har om Racisme med fokus på Ku Klux Klan, og mit analyserende spørgsmål lyder: Hvordan kommer sociale og racemæssige... -
Tolkning af Giddens "selvidentitet"
ForumindlægGiddens snakker om, at man i det senmoderne samfund, skal skabe sin egen livsfortælling, og derved skabe en selvidentitet ved at tolke refleksivt på den livshistorie. Jeg er dog i tvivl om hvad der menes i dette afsnit; "Selvidentitetsfølelsen er dermed på én gang skrøbelig og robust. D... -
Tilføre eller ikke tilføre i SRP
ForumindlægJeg har skriver srp i matematik og historie . Jeg har om en fransk matematiker Sophie Germain og min historie del går ud på:Kvindeforhold i perioden (den franske revolution),hvor jeg skal tage udpunkt ihendes historie og analysere kvinders forhold. Mit spm er det relevant, at skrive noget i... -
Kildekritik/materiale
ForumindlægHej allesammen. Jeg har om jehovas vidner i AT (kampen om det gode liv) og har valgt historie og religion som fag. Mit problem er at jeg ikke kan finde noget materiale til historie som kan bruges til kildekritik. Min lærer har bedt mig om at finde nogle skrifter af Charles Taze Russell, men ... -
AT
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til skrive AT, hvor jeg vil skrive om skønhedsidealer. Jeg har valgt at skrive i psykologi og historie, hvor jeg vil bruge den hermaneutiske metode (redegører, analyserer, vuderer. Finde ligheder og forskelle i to tekster) I min teoridel, bruger jeg narcissism) Med hensy... -
SRP - bygningskonstruktion
ForumindlægHejsa folkens Nu er tiden jo kommet hvor vi skal vælge fag og emner til SRP.. meeen det er jo ikk helt let. Jeg vil rigtig gerne skrive om bygningskonstruktioner med fokus på hængebroer (specielt Tacoma Narrow Bridge som kollapsede i 1940). Jeg vil gerne skrive i matematik og historie, me... -
Engelsk Oversættelse!!! PLZ HELP ME HURTIGT
ForumindlægJeg er 1.g'er, og skal lige bruge hjælp til oversættelsen som følger. Jeg kunne godt tænke mig, hvis nogen kunne lave det om til sådan noget rigtigt rough english - expertsprog og ord! Altså sætninger og sprog i særklasse, plz tak"Til døden adskille os," tænkte Donaldson. Hvad betød... -
Engelskstil ok ?
ForumindlægHej Allesammen , Er der nogen der gider og måske den engelsk stil , jeg ville være evig taknemmelig , og siger på tusind tak for hjælpen . 25 Ogitumbo Road Bolum South Africa January 29 Dear Lisa Thank you so much the Email you sent me , yes I am in South Africa right now , I would hope you ... -
"Time and Distance Overcome" At Klage eller ikke at klage?
ForumindlægHey. Her sidder man er og en smule chokeret over karaktergivningen af ens skriftlige eksamen i engelsk. - fik 4. Er der, efter jeres mening, incitament til at indgive en klage over den bedømmelse? Det ville være rart hvis i ville være så venlige at skimme og komme med jeres meninger; ”Time... -
Gymnasium eller HTX
Forumindlæghmm.. en af mine venner spørge mig om noget som jeg meget gerne ville svare hende.. men er selv lidt vææk fra emnret.. det handler om hvad forskellen er melle mde to vidergående unddannleser er? hmm.. HTX mener for det meste at det er et nørdet sted.. men jeg har aldrig været der ude før og spørg... -
(spørgsmål)platon, homer, sofokles og herodot
ForumindlægJeg skøjter fuldstændig sindsygt rundt i de fire... Hvad kendetegner henholdsvis platon, homer, sofokles og herodot og hvad er deres forhold til guderne og skæbnen? -
Elektrisk felt inden i en kugle
ForumindlægEn kugleoverflade (dvs. hul kugle) har en jævn overfladeladningstæthed s (uniform surface charge density). Hvad er det elektriske felt inden i kuglen? Svaret til opgaven er 0, men hvorfor? -
Hvor mange mundtlige højniveauekssamener?
ForumindlægHejJeg bliver student her til sommer, og har forstået det sådan, at man skal op til 4 mundtlige eksamener.Men hvordan kan fagene risikere at fordele sig mht. højniveau- og mellem niveaueksamener, og er der noget, der er mere sandsynligt end andet?Endvidere vil jeg også gerne høre, om der er nogle... -
Elevbevægelsen
ForumindlægHvorfor omhandler samfundsfag ikke elevbevægelsen i Danmark, når det er en yderst vigtig ting for det danske samfund, og ikke mindst de unge mennesker, der netop modtager samfundsfag..?Jeg kunne godt se at det udeblev fra timerne, hvis man ikke havde tid til det, men man skal ikke bruge mange lek... -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs! -
De blå øjne - Karen Blixen
Forumindlæghej allesammen! Er der nogle der har læst novellen de blå øjne af Karen Blixen? Jeg har problemer med at forstå budskabet og pointen i den, er der nogle der kan forklare det kort :s ? -
nogen 9./8. klasser jeg kan hjælpe?
Forumindlæger der nogen fra folkeskolen som jeg kan hjælpe?? -
tværfaglig kombination !!
ForumindlægHvilke muligheder er der ved tværfaglig kombination?
