Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17061 til 17080 af 158493
-
Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym???
ForumindlægHeY Experter!!!Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym??? -
koordinat
Forumindlægnogen der kan hjælpe -
Insulin eller malaria
Forumindlæghey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :) -
Spørgsmål vedr. engelsk essay
ForumindlægJeg skal skrive et engelsk essay om et bestemt emne og til det, så har jeg et par spørgsmål, som vedrører engelske essays. Følgende spørgsmål vil jeg have svar på: - Jeg har hørt en masse om, at et essay på engelsk ikke er det samme som et essay på dansk. Jeg kender godt forskellen på et ... -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Spørgsmål om affald ?? :(
ForumindlægHejsa <3 Kan nogen være søde at hjælpe mig med at svare på nogle af disse spørgsmål, jeg har prøvet at google på nettet, men kan ikke finde noget reelt svar :( 1- Sorterer danskerne deres affald - og i hvilken grad? 2- Er denne sortering effektiv? 3- Kan affald sorteres effektivt, hvordan? 4... -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan give nogle eksempler på grænsecykler. Synes ikke at det er nok at man bare siger et isoleret lukket kurve i faseplanet. Hvordan er dette system lukket og isoleret i vores natur? -
Ledige pladser
ForumindlægTil jer som fik i afslag i lørdags, husk der er stadig masser af ledige pladser. Ug.dk skriver om ledige pladser her - http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/ledige_pladser.aspx Ekstra bladet har samlet en oversigt over samtlige uddannelser med ledige pladser her - h... -
hvad er fejlen i sætningen?
ForumindlægGeneral elections, which are nowadays HOLD in many countries, are often manipulated by dictators man får at vide at fejlen er hold men hvorfor? -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
Hvad ville du gøre hvis du var mig?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til 9.kl efter sommerferien og jeg ville virkelig total forandre mig, alts&#229; tage skolen seri&#248;st og virkelig blive klog . Jeg er en der snakker i nogle bestemte fager, og er ikke s&#229; god til tale flydende tysk og engelsk. Jeg er ogs&#229; virk... -
Vectorer, hvordan gør jeg?!
ForumindlægHey alle på SP! Jeg har været på udenlandsophold i hele 2015, og har derfor været igennem nogle andre emner indtil nu, end hvad min danske studiegruppe har været igennem i Matematik. Nogle der kan hjælpe med at komme i gang? Vores opgave er vedhæftet som PDF :) Kh. Nikita! :) -
Studieretningsopgave/3.g opgave
ForumindlægJeg skal til studieretningsopgaven skrive i 2 fag (mener jeg), hvoraf det ene SKAL være matematik. Det andet kan så være kemi, fysik, historie eller dansk. Umiddelbart virker det mest oplagt at vælge to naturvidenskabelige fag, så jeg søger ideer til et godt og letilgængeligt emne? Evt. nogen de... -
Binomialfordeling
ForumindlægNår der produceres klodser hos LEGO er det vigtigt, at størstedelen af klodserne er en succes, altså at der ikke er fejl på disse. I en undersøgelse på 10.000 klodser var 9700 en succes (altså klodser uden fejl). a) Bestem antalsparameteren n = 10.000 b) Bestem sandsynlighedsparametere... -
ekstreme karakterspring
Forumindlægsad og tænkte på om der egentlig er andre der i deres gymnasietid, har oplevet voldssome karakterspring. Har selv oplevet at gå fra 7 til 10 ved et enkelt læreskift i historie, og oplevet samme forskel indenfor dansk med 7 i mdl og 10 i skriftlig.siger det ik ret meget om hvor subjektive og unøja... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej!Jeg er studerende på MØK CBS og har 5-års universitets uddannelse i matematik. Jeg tilbyder hjælp til matematikopgaver i alle niveau (A,B,C). -
Læse fag op?
ForumindlægHej, jeg har en drøm om at kommer ind og læse medicin, og det er det jeg stræber for. Jeg er dog noget forvirret, angående hvad der sker, når man læser et fag op. Jeg regner nemlig med at læse Mat op på A efter min udannelse. Mit spørgsmål er så: Vil mit gennemsnit ændre sig hvis jeg læser mat op... -
Hvor mange b niveau fag skal man have for, at afslutte en gymnasial uddannelse?
ForumindlægHej Jeg har 5 fag på A-niveau, en på B og 7 C-niveau fag. Spørgsmålet er så, er det nok eller skal jeg have et B-niveau fag mere? Jeg ved at man skal have en vis mængde løft/boks. Tror det 22-23. Er der nogen der kan fortælle mig mere om det? Tak på forhånd -
Anbefaling af litteratur
ForumindlægHej. Er der nogen der kan anbefale noget litteratur, der omhandler emnet inertimoment, og "bevægelsen af stive legemer" ? Måske der er nogen der i fortiden har faldet over en god bog eller noget. Niveau B til A tak -
Grænseværdi, kontinuitet og differentiabilitet
ForumindlægPrøver lige en sidste gang - kunne virkelig godt bruge lidt hjælp inden imorgenJah jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at svare på disse spørgsmål, jeg skal forberede mig på bil imorgen. Hvad jeg har overvejet at sige står i parantes. Hvad er en grænseværdi? (Det er en værdi der nærmer sig et and...
