Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17081 til 17100 af 48309
-
Jura - hvad skal ens stærke sider være?
ForumindlægHej Jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, og vil nu gerne igang med at læse. Jeg havde en rigtig naturvidenskabelig linie på gym med både matematik, fysik og kemi på A-niveau. Jeg var god til alle fagene, men de interesserer mig ikke. Jeg synes det er sjovt at løse opgaver, men synes aldrig at... -
Hvornår lukkes en tråd?
ForumindlægHvilke kriterier benytter SP, når det besluttes at lukke en tråd? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=359314 Spørgeren i dette link forbereder sig til sin eksamen og jeg kan ikke se at det er snyd. -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
HJÆLP til AT-eksamenen
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT snart og skal til at udarbejde mine talepapirer. Det skal lige nævnes, at jeg har om Tjernobylulykken i fagene historie og fysik. Har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan besvare: 1. Jeg har fundet to artikler siden afleveringen af synposen, som er relevante if... -
Hjælp til forberedelse!!
ForumindlægHej!Nogen der har et svar på min spørgsmål...Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksame i 10. klasse?Hvad skal man gøre til eksamen for at få gode karaktere?*Nørd* -
Hvad skal jeg ende med at besvare (kina)?
ForumindlægHej I forhold til min SRP, har jeg valgt at skrive i fagene samfundsfag og historie omkring Kina. Jeg har valgt at lægge mere vægt på det (udenrigs)politiske frem for det økonomiske. Jeg havde selv regnet med, at det omgaven i sidste ende skulle besvare var, om Kina kan karakteriseres som værende... -
Metoder i AT - haster
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-årsprøve i juni og skal aflevere synopsen inden længe. Det er første gang vi stifter bekendtskab til AT på dette plan, så jeg er meget i tvivl. Jeg er meget i tvivl om teoridelen i mit emne. Jeg har om byhistorie i fagene historie og naturvidenskab. Jeg er klar over, at ma... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP næste år, og er i tvivl om hvad jeg skal skrive om? Jeg skal allerede begynde i sommerferien og læse op til emnet, men ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om og i hvilke fag. Jeg skal i hvert fald skrive i Matematik A, men ved ikke hvilket andet fag, jeg skal indd... -
Ægyptisk Matematik hjælp til overblik
ForumindlægHej SP. Jeg har som mange andre valgt at skrive om egyptisk Matematik (Matematik-Historie). Jeg skal have skrevet ned hvad for noget matematik jeg vil undersøge og aflevere det til min lærer på onsdag. Jeg skal også have skrevet ned hvordan jeg kan koble dette til den historiske del af det gamle ... -
Gymnasielærer- ansøgningsprocess
ForumindlægHej dejlige menneske! Jeg vil gerne være gymnasielærer i to af fagene samfundsfag, religion og historie (har ikke helt bestemt mig!) Mit spørgsmål er, hvordan foregår dette? Altså jeg ansøger kun om et af fagene i første omgang? Og så det andet senere? Eller ansøger jeg som et par? Er ret forvirr... -
Irene Holm - fortællertype osv??
ForumindlægHey SP :-) Er der nogle, der kan hjælpe mig med at afklare fortællertypen i Irene Holm, der er skrevet af Herman Bang? Er i tvivl om, det er en eksplicit eller implicit fortæller eller endda behavoristisk fortæller. Jeg har læst nogen steder på nettet, at fortælleren er mere subjektiv end objek... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
Martin Luther King <-- --> Barack Obama
ForumindlægHej Jeg sidder, som mange danske studerende, og skriver SRO. Jeg har valgt at skrive i historie og samfundsfag, hvor mit emne er borgerrettighedsbevægelsen og udnævnelsen af Barck Obama som kommende præsident i USA. I den forbindelse skal jeg analysere en tale af Martin Luther King og en af Barac... -
Er der nogen der kender en rigtig god hjemmeside om gothic?
ForumindlægHey!Jeg har projekt om gothic´s historie, og hvad gothic, hvilke typer der findes, kulturen, og hvilken indflydelse det har fra musikkens verden...Men problem er nu at jeg har ledt og ledt og intet kan finde :-(Så hvis der er nogen der kender en rigtig god hjemmeside omkring gothic så vil jeg ger... -
Ideer til SSO
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at skrive SSO i historie B. Jeg har så valgt at skrive om kvindens rolle i mellemøsten. Vil så bare lige spørge om i har nogle underemner?? Ps. jeg kommer til at skrive om, hvordan de har udviklet sig gennem tiden :) Indtil videre har jeg kun tænkt på ... -
Marco Polo
ForumindlægHeey. :) Som mange andre sidder jeg også og skriver mit sidste AT. Jeg har valgt at have om Marco Polo. - Historie & Naturgeograft. Jeg ville bare lige høre, om der er nogen, som har om det samme, eller har berørt Marco Polo. For så ville jeg gerne lige spørge om nogle ting. :) Hilsen Line. -
Anbefaling af bog
ForumindlægHej Jeg skal læse én af følgende bøger inden 1.maj - hvilke kan anbefales? Skou-Hansen: De nøgne træer Villy Sørensen: Sære historier Leif Panduro: De uanstændige Klaus Rifbjerg: Anna (jeg) Anna Jette Drewsen: Hvad tænkte egentlig Arendse -
AT - Katastrofen
ForumindlægHej Alle. Emnet for AT er offentliggjort og det er "Katastrofer" (Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle.) Jeg tænker lidt på Titanic, måske med filosofi (etik?) og historie (fra et samfundsmæssigt syn), hvor man ser på klasseopdelingen. Men je... -
Homér
Forumindlægsynes det er ret forvirrende det her.Homer levede omkring 700 fvt.Odysseen og illiaden foregår 1200 fvt.Homer sang om de her 2 historier? Han er altså forfatteren af dem?De blev nedskrevet på papir 500 fvt? altså.. hvordan er det lige det hele hænger sammen. Synes ikke internettet hjælper mig sær... -
Cubakrisen?
ForumindlægHeysa, jeg skal skrive 3.g opgaven i historie om Cubakrisen, men jeg været på 3 biblioteker og har kun fundet to små bøger som jeg ikke kan bruge til noget. jeg forstår det ikke for der er så mange der har skrevet om dette emne, men jeg kan dog ikke finde nogle bøger, nogle som har nogle ideer?
