Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 17081 til 17100 af 33566
-
Regression og vækst
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg mangler kun 2 opgaver til min aflevering, og det er 2 spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde ud af! så jeg håber i vil hjælpe mig. Under et forsøg med penduler måltes svingningstider, T sekunder, svarende til forskellige pendullængder, L meter: L: 0,50,0,75,1,00,1,25,... -
Reducer
Forumindlæg3a+2b-5a = resultatet er -2a+2b men kan man ikke skrive resultatet enten som -2a+2b eller 2b-2a. -
Links ?
ForumindlægHej, er der nogen der har nogen links, med matematikopgaver man kan øve sig på nettet. - Et eller form for quiz eller noget lignende. Jeg går i 2. G ligenu. -
funktion
ForumindlægEt andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) = ax2 + bx+ c. Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f (1) = 4,5. a) Bestem tallene a, b og c. I -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til : bestem arealet af en cirkel, som har en omkreds på ca 62.8 cm hjælp -
Vigtigt ! Beregn rumfang
ForumindlægJeg skal finde rumfanget af kartoffelmel Jeg får afvide at massen er 1000 g & massefylden er 0,70g/cm3 Hvordan finder jeg rumfanget af det ? Jeg har kigget i min formelsamling, men der bliver det ikke vist . -
Grænseværdi
ForumindlægHej alle. Ville bare gerne vide hvad man skal bruge: - mængdelære til? - Hvorfor skal man vide hvad en følge nærmer sig (grænseværdi)? -
MAT C til MAT A?
ForumindlægEr det muligt at supplere MAT C op til A-niveau henover foråret/sommerferien, og i så fald hvordan? -
Eksponentiel udvikling (haster!)
ForumindlægHej En person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellen y = 15 x 0,84x x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), y er amfetaminmængden i kroppen. Skal fortælle hvad tallene 15 og 0,84 er 0,84 fortæller den ikke at mængden af amfetamin falder 0,84 %? Hvad... -
Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis
ForumindlægHej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag -
Værdimængden
ForumindlægHej alle sammen :) Kan nogen muligvis hjælpe mig med at forklare, hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser denne opgave? I en hf-klasse med 28 elever har alle eleverne besvaret en opgave. Ved lodtrækning vælges 2 blandt de 28 elever til at fremlægge deres besvarelser. a) Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 elever blandt 28 elever, når rækkefølgen i... -
Grupperede observationer
ForumindlægJa lidt nej 1 1 6 1 2 0 0 8 3 0 4 4 4 3 3 2 5 4 4 0 6 0 4 4 7 6 0 2 8 6 0 2 9 1 5 2 10 3 2 3 11 3 4 1 Hvordan kan jeg lave en "grupperede observationer" ud fra de tal der bliver vist?? Der er 3 ... -
differentialkvotient - bevis..
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til eksamen og er blevet lidt i tvivl om et par ting.. Jeg har fået stillet til opgave at gøre rede for begrebet differentialkvotient og ønsker at lave et bevis, men findes der et bevis der kan svare på denne opgave? jeg har fundet andre beviser - eksempelvis differential... -
Enkelt spørgsmål
ForumindlægHvis man har haft naturfag i gymnasiet, har man så automatisk haft fysik og kemi på et eller andet niveau?? -
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
Kvadratisk programmering(maksimums punkt, friemaks etc)
ForumindlægAltså når man tegner begrænsningerne i kvadratisk programmering, så får man et mulighedsområde. Hvis ellipsens centrum f.eks. ligger uden for dette område, så skal man indsætte den tætteste linje på y's plads i f(x,y), og differentiere etc. Mit første spørgsmål er, hvad nu hvis denne ligne he... -
TI-89 sælges
ForumindlægJeg sælger min TI-89 lommeregner til 950 kr. Den er brugt men fungerer perfekt. Datakabel og manual medfølger. Skriv en e-mail hvis du er interresseret: [email protected] -
Bestem en grafs skæringspunkt med x-akse.
ForumindlægFunktionen g er defineret med regneforskriften g(x)=x-√x, hvor x≥0. Hvordan bestemmer jeg grafens skæringspunkter med x-aksen? Håber meget, at I kan hjælpe mig :) -
Bestem konstant a
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved denne opgave, og vil gerne have hjælp til at vide hvad jeg skal bruge af formler eller hvad jeg skal gøre for at løse disse opgaver.. Håber der nogen som kan hjælpe!! Bestem konstanten a i hvert af følgende tilfælde, så de to linjer bliver parallelle. a. y =...
