Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17101 til 17120 af 77388
-
Skal der meget til for at bestå?
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i historie på torsdag og jeg er i fulde gang med at læse 3 års pensum. Jeg har aldrig været god til at skrive noter i dette fag og min hukommelse.. ja.. Jeg tror at det er fordi jeg aldrig rigtig er blevet 9;fanget9; af faget..Så lyder mit spørgsmål på, er det meg... -
Enhedscirklen
Forumindlæghej alle :-) er der en der - på pædogogisk vis - kan forklare mig noget om enhedscirklen, som jeg kan gå til eksamen på?! er nemlig ret fortabt lige nu :-) på forhånd tak! -
1970-1982
ForumindlægHejsa.Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg skal finde ud af hvad der skete af historiske ting mellem 1970 og 1982.. Er der nogen bestemte steder man kan søge for at finde ud af det?? -
Rapport om temperatur og formler
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe mig, Jeg skal skrive en rapport om brændværdien af en paranød og effektiviten af stearin - hvordan starter man og hvordan argumentere man for hvorfor man bruger de formler? -
Forsøg?
ForumindlægJeg skal til mudtlig FSA i biologi i morgen. Vi har ikke rigtigt lavet nogen forsøg og vores lærer er ikke ligefrem den bedste. Hun har ofte været syg og har ikke været der i de sidste seks uger pga. noget smittefarligt..Vores vikar siger at det er ikke sikkert at vi skal lave forsøg, men det er ... -
Skift af gymnasium
ForumindlægHej, Jeg har på det seneste overvejet at skifte gymnasium. Jeg går på nuværende tidspunkt på Københavns Åbne Gymnasium, på linjen Samf A, idræt B, mat B, men er efter grundforløbet blevet meget glad for biologi og knap så glad for samfundsfag (jeg ser ganske enkelt ikke nogen mening med, at s... -
Haster!!!!
ForumindlægEn laser med bølgelængde 632,8nm udsender lys med en effekt på 1mWa)Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund.a)Lambda = 632.8nmP=1mW=0,001W(j/s)Frekvens = c/lambda = 3*10^8 / 632,8*10^-9 = 4,7408*10^14 s^-1Efoton= h*(c/lambda) = 4,14*10^15 * (3*10^8 / 632,8) = 3,14*10^-19P= delta E / delta sE energ... -
Kan man?
ForumindlægHvis man sproglig, men beslutter sig for at vælge en matematisk linie på gymnasiet. vil man så kunne klar sig godt. måske holde sig mellem 8 og 9 i gennemsnittet? -
Livet som forsker
ForumindlægHvordan ville i betegne livet som forsker indenfor naturvidenskaben? Hvor strenge er kravene/presset for at man hele tiden skal udgive papers i f.eks. journal nature/science? Hvor meget frihed har man til fuldstændig at opgive al forskning til fordel for en ny idé man tror kan blive til noget ... -
At håndtere en tyranisk lærer ???
Forumindlægheiijeg skal op i old på tirsdag.. burde ikke være SÅÅÅ nervøs, fordi jeg har fået et dejligt 10 tal i årskareakter... og jeg syntes faktisk at det er ganske spændende...MEN men men... min lærer går amok(har jeg ladet mig høre) Hun afbryder eksaminaterne og går vist lige i flæsket på dem hvis hun... -
spørgsmål om snefri??
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og er i erhvervspraktik på en avis. Jeg skal skrive om skoler, der holder lukket på grund af sne. Jeg har fundet på 5 spørgsmål til interviews med skoleledere: Hvor meget sne skal der til, for at skolerne holder lukket på grund af sneen? Hvornår holdt i sidst snelukket?... -
hvad er sinus cosinus og tangens?
Forumindlæghej! jeg er en 9. klasse der er virkelig dårlig til matematik og forstår ikke hvad cosinus sinus eller tangens er, forstår heller ikk pythagoras sætning og nu skal jeg bruge tangens til at udregne et eller andet men har googlet og der er ikk noget der giver mening for mig. nogen der har en klog m... -
Mat. A årsprøve --> læser op!! Help!
ForumindlægSidder lige og læser op til årsprøven i Mat. A (1.g) Øver lige pt på færdighedsdelen, så ville høre om jeg har reduceret rigtigt: ((4z-9)/3)+((5+2z)/9) -
Hvordan læser man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old d. 11 og har først læsedag i dag pga. eksamen d.7! Men er virkelig i tvivl om hvordan man læser op, tror måske jeg skriver for mange noter. Sidder med den skænne Ødipus nu.. åhh.. Men gode råd om eksamenslæsning i old, modtages med glæde.. Tak - Og held og lykke med jeres ... -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 9;teknologi9; linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Induktion, spænding?
ForumindlægHejsa, Jeg har læst en masse indlæg omhandlende induktion og spænding.. Men jeg forstår stadig ikke, hvad spænding har med induktion at gøre? Altså.. Ved at føre en magnet op og ned i en spole, bliver der så skabt en spænding, som egentlig er strøm? Jeg er helt lost.. Hvis også i kan forklare mig... -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Vurdere min stil (8.klasse)? Plzz
ForumindlægHej alle sammen:) jeg skulle skrive en stil her for tiden, og jeg fik 7 for den:( havde brugt næsten mange timer, og dage på at skrive den, men jeg fik 7:( fordi jeg havde fejl og fordi læren syntes at mit sprog er ikke godt nok... også grammatikken og komma osv.. Vil du gerne læse den og vurdere... -
Studenterkørsel - måske forkert dato?
ForumindlægHej, vi er i vores klasse kommet til at bestille studenterkørsel om onsdagen og torsdagen (da vi skulle have 2 dage og fredag/lørdag/søndag ikke var ledig), men har så indset at sidste eksamensdato ligger netop om onsdagen, så mit spørgsmål er kan det godt lade sig gøre fortsat at køre studenterk...
