Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17101 til 17120 af 48309
-
Motivation???
ForumindlægEr det muligt at blive motiveret til at læse historie?? Glemmer det med det samme, når jeg har læst en sætning. Må sidde og læse det 3, 4 gange før det bliver fanget og ryger videre i systemet.. :S Nogen der har nogle gode råd mon?? -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægVed godt at det er svært lige at give et svar på, men jeg har virkelig brug for noget inspiration til et emne til min SRP. Jeg skriver i samfundsfag og historie, men har ret svært ved at finde noget der lige har interesse. Håber nogen kan hjælpe mig selvom det er et ret bredt spørgsmål:) -
SRP kildekritisk analyse af Euklids overleveringer
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu med mit SRP. Skriver i matematik og historie, og jeg skal lave en kildekritisk analyse af troværdigheden af Euklids overleveringer. Der er ikke tale om specifikke tekster, men jeg skal mere generelt gå ind og vurdere, hvordan troværdigheden er, og hvilke problemer, der kan... -
Det gamle egypten
ForumindlægHej jeg skal til at skrive historie opgave her i næste måned. Jeg har bestemt mig for at jeg vil skrive om det gamle Egypten, men ved ikke rigtig om hvad. Det er dette jeg meget gerne vil have hjælp til så hvis nogen har en god ide eller en problem formulering jeg kan se ville jeg bare blive supe... -
Romerigets fald
ForumindlægJeg har brug for en smule hjælp/vejledning. Er i gang med at skrive dansk-historie opgave i 2.g og har valgt at skrive om romerrigest fald. Jeg mangler lidt et redegørende spørgsmål, men kan ikke rigtig komme på et godt et. Er der nogen der vil være sød at komme med nogle gode idéer? Så ville d... -
AT-underemne
ForumindlægHej. Er der nogle, der har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i AT-synopsen, når overemnet hedder "Fremtiden...(bla.bla.bla.)" Jeg går på en samfundsfaglig linje, og ville helst skrive i samf/historie, men er i tvivl om, hvilket underemne man kan skrive om... Hvis der er nogle, ... -
Velfærdssamfundet?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er i gang med alle mulige emner til AT - "fremtiden..." og forsøger at bestemme mig. Men går ikke så godt.. Nu tænker jeg velfærdssamfundet og dens fremtid? - samfundsfag er selvfølgelig valgt, men hvad skal mit andet fag være? Historie? Men hvad skal jeg bruge d... -
I Danmark er jeg født 1850
ForumindlægHejsa, er der måske nogle derude som kan hjælpe mig med noget dansk? Jeg skal læse digtet i Danmark er jeg født skrevet af Hc andersen 1850 og besvare disse 3 spørgsmål 1) Giv eksempler på, hvordan H. C. Andersen beskriver den danske nationale identitet: • Landskabet • Sproget ... -
Arbejde med Herman Bang Indenfor DHO?
ForumindlægGodaften! Jeg skal til at lave DHO, og jeg har om Det moderne Danmarks opståen 1849-1913. Jeg vil gerne skrive om provinsen, og jeg kunne forestille mig, at jeg kunne arbejde med Herman Bang - Ved vejen. Hvordan lyder det, og har i nogle forslag til, hvordan det kunne kobles til historie eller b... -
Feudale system
ForumindlægHej I historie er jeg støt på begrebet "Det feudale system". Min lærer har opstilt en meget uforståelig model af det feudale system. Men min forståelse af systemet er indtil videre noget med konge, vasal, godsejere og fastebønderne. Kongen giver noget jord til rådighed og får tilgen... -
SRP - Slaverne i USA
ForumindlægHej jeg skal skrive srp i fagene historie/engelsk Er en smule lost på hvilke matrialer, der kunne være godt og bruge udover twelve years a slave. Er der nogle af jer der har nogle bud eventuelle links. og også om hvilke faglige metoder jeg kan arbejde med. tager i mod alle bud:)) -
Angående gennemsnit - STX
ForumindlægHej søde folk Jeg har fået mine karaktere fra de skriflitge eksamner og mit gennemsnit ligger på 4,5. Jeg mangler 2 eksamner og er bange for, at jeg ikke består :I det ene er en fremlæggelse (AT) og gælder for 2 karaktere og det andet er historie A - har 7 i årskarakterer.. -
Katastrofer og risici - hjælp
ForumindlægHej med jer, Skal skrive en synopsis over en katastrofe og herunder inddrage det, at vi i dag lever i et risikosamfund. Vil rigtig gerne skrive om plejebørn, men det kan kun lade sig gøre, hvis jeg har en rigtig god grund til, at det kan blive en katastrofe. Man kan sige, at det i fo... -
Katastrofer og risici
ForumindlægHej med jer, Skal skrive en synopsis over en katastrofe og herunder inddrage det, at vi i dag lever i et risikosamfund. Vil rigtig gerne skrive om plejebørn, men det kan kun lade sig gøre, hvis jeg har en rigtig god grund til, at det kan blive en katastrofe. Man kan sige, at det i forhol... -
Vedr. Mundtlig Kemieksamen?
ForumindlægHej.. Min lærer har givet os en liste med alle overskrifter, som vi kan komme op i. Men så skal han yderligere give os en liste med de spørgsmål vi kan komme op i mindst 5 dage inden eksamen. Vil det så sige at dét han har givet nu kun er emnerne, mens det han giver 5 dage inden er de specifikke ... -
Hvordan læser man op?
ForumindlægHvordan er det smartest at læse op til en religionseksamen? -til de religiøse emner altså. Jeg læser selvfølgelig tekstene, men er det ikke dumt at begynde at gennemanalysere dem, når man ikke kan trække lige den alligevel? Jeg tænkte på at skrive morale og sådan noget ned, så jeg hurtigt kan fin... -
identifikation af oraniske stoffer
Forumindlægjeg skal identificere x i det organiske stof C6H5CH2CH2x, ved hjæp af et massespektrum. det er opgave 2 i eksamenssættet fra 2002. http://64.233.183.104/search?q=cache:4s0vop2V-h4J:us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-3.pdf+2002-10-3+kemi&hl=da&ct=clnk&cd=2 men jeg kan simpelthen... -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
bestå hf eksamensprojekt
Forumindlægskal hf eksamensprojektet beståes for at få en hf? eller tæller karakteren for det også bare med i det samlede gennemsnit? skal nemlig til eksamen i det imorgen, og har egentlig ikke fået forberedt mig ret godt, desværre, så er lidt nervøs .. :) men hvis man ikke behøver at bestå det er det vel l... -
Hvilken samfundsfaglig metode?
ForumindlægDette er en problemstilling og tilhørende delkonklusion i min synopsis. 3. Hvordan har globaliseringen påvirket kvindehandel? Efter den kolde krig kom den nye verdensorden, og med denne kom også mange internationale organisationer. F.eks. WTO (World Trade Organization). På denne tid var der især ...
