Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 17101 til 17120 af 33706
  • Planer og førsteaksen

    Forumindlæg
    I R^3, hvis jeg har en plan, og skal finde parameterfremstillingen for dne linie l, som er projektionen af førsteaksen på planen alfa - så må planens normalvektor være retningsvektor for linien l, og punktet P_0 i linien l er blot (1,0,0)?
  • August 1998 opgave 3

    Forumindlæg
    Jeg har set at, den er blevet lavet, men forstår ikke svarerene derinde.. Opgaven lyder:Hey, vil gerne ha hjælp til spg 3d og e: Man har en reaktion, som bruger Br2. Så står der: Mekanismen for additionsreaktionen afhænger af, om opløsningsmidlet er polært eller upolært. Forskellen i reaktionsmek...
  • tømrer eux eller eux

    Forumindlæg
    hej jeg ville bare lige hvad der er bedst fordi jeg vil godt være tømrer når jeg bliver stor, så skal jeg tage en eux eller eud hvad er bedst tror i
  • normalvektorer til planer

    Forumindlæg
    xy-planen = (0,0,1)xz-planen = (0,1,0)zy -planen= (1,0,0)osv.Er dette korrekt?2)Hvordan finder man skæringspunkter mellem to kugler?Planen og en kugle? Ved skæring mellem en plan og en kugle fremkommer en cirkel, men hvordan finder man dennes ligning?Håber at der kommer nogle hints.
  • Naturfag skriftlig 2.g

    Forumindlæg
    Hej, ville hører hvordan det var gået for jer i naturfag i dag? jeg synes den var okay.. men går også kun efter en 7'er.hvad fik i opgaverne til ?
  • EUD

    Forumindlæg
    hej folk er det hårdt på EUD, ? og er det sværet at komme ind på en EUD?
  • Fejlfunktion

    Forumindlæg
    HejEr der nogen som kan forklare mig hvad den komplementære fejlfunktion bruges til?Jeg ved godt hvordan den ser ud, men nu har jeg siddet og kigget på den i en time og jeg fatter det stadig ikke.I det her tilfælde er den i løsningen til en diff. ligning for strømning i porøse medier.mvhmaloulou
  • gymnasie

    Forumindlæg
    HEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D
  • Er det rigtigt

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt?
  • Beskrive punktmængde

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen:x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0Hvordan beskriver jeg den bedst? Jeg ved at man kan bryde ligningen op og få et samlet punkt ud af det, men mit bud på (-10,5) er jeg ikke helt sikker på.På forhånd tak
  • Omskrivning af Kn

    Forumindlæg
    Vis, ved omskrivning af Kn=K0(1+r)n, hvordan K0 og r kan bestemmes Jeg har brug for hjælp til dette. På forhånd tak
  • opgaver,,,

    Forumindlæg
    nogen somved et sted hvor jeg kan hente 1.g mat opgaver indenfor alle emner man gennemgår i 1.G
  • SRO - Væksthastighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive min SRO, men er gået i stå ved en af opgaverne. Opgaven lyder således: "Redegør for begrebet "Væksthastighed" ved hjælp af differentialregning. Begreber som differenskvotient og grænseværdi skal indgå." Jeg er rigtig meget i tvivl om hva...
  • Magnetisme!

    Forumindlæg
    Hej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak!
  • Cosinus- og sinus relationerne i sfærisk geometri

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg er igang med at udlede de to overstående relationerne i sfærisk geometri. Jeg kunne godt ønske at få nogle fif til smarte detaljer og idéer til at gøre det endnu lettere tilgængeligt.. Håber på nogle gode svar.. På forhånd tak
  • Adgangskrav til videregående uddannelse

    Forumindlæg
    Hvis der nu på en videregående uddannelse er et specifikt adgangskrav der hedder matA, kan man så i princippet godt tage et enkeltfagskursus i matA og derefter søge ind på uddannelsen?
  • Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne

    Forumindlæg
    Hej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ...
  • regneregel for differentiation?

    Forumindlæg
    Hvis man skal differentere e^((1/2)*x^2), er der så en regneregel? Jeg kan nemlig ikke bruge nogle af de regneregler fx for sammensat funktion til at passe med det givne resultat vist på lommeregneren...
  • 1 spørgsmål!

    Forumindlæg
    Er lidt i tvivl om hvad definitionsmængden er? eks: y = 1300/x Er det ikke en definitionsmængde?
  • Eksponential-funktion

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen som vil hjælpe mig med de her opgaver? 1) En eksponentialfunktion er givet ved f(x)=2,5*1,3^x a) Bestem uden at tegne grafen, om funktionen er voksende eller aftagende. Begrund dit svar. b) Angiv koordinaterne for skæringspunktet mellem grafen og y-aksen. c) Hvilken funktion...