Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 17101 til 17120 af 33698
-
Økonomi på Universitetet
ForumindlægHvad skal der til for at studere økonomi på uni, og hvilke fag er gode at have haft før?`Hvor meget skriftlig arbejde er der, og er det et hårdt studie?\n\nPå forhånd tak. :) -
Hjælp til mat?
ForumindlægJeg står med en opgave, som lyder: Grafen for funktionen f(x) = 3x2 - 12x + 9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. Ved ikke helt hvordan jeg bærer mig ad, så lidt hjælp ville gøre godt? P.S. Jeg arbejder på n-spire :) -
Supplering karakter
ForumindlægHej, Den karakter man får, efter at have suppleret et fag, har det NOGEN som helst indflydelse på sit gennemsnit fra gymnasiet eller andet? Er det så ikke ligegyldigt, hvilken karakter man får, så længe, at man består? -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
FSA:FARVE HJÆLP PLZZZ
Forumindlæghej \ner det nogen som kan huske hvad farve fsa retskrivning havde i år 2000,2002 og 2003 plzzzz hjælp.. Jeg har været på uvm.dk, men der er de ike med farver...Prøv at se på jeres,hvis i stadig har den............hjælp enden mandag\n\nHåber nogen kan hjælpe...\n -
Liste
ForumindlægHey jeg skal skrive en liste over nogle definitioner osv. Jeg kunne godt tænkte mig at denne liste blev delt op således at jeg kan have nogle definitioner på højre og venstre side af papiperet. Yderlige havde jeg tænkt mig at give forskellige kategorier af definitioner en lille overskrift. Hvorda... -
Årsprøver i 1.g
ForumindlægHvilke skriftlig og mundtlige årsprøver er obligatoriske? Forudsat at der er nogen. -
Årsprøve/Eksamen
ForumindlægHej... nu er tiden kommet til Årsprøverne og eksammerne, og jeg som er 1.g'er er kommet lidt i tvivl om hvilke prøver jeg skal op i ..... min linje er Mat A FYS A Kem b Nogen som kunne fortæller mig hvilke prøver jeg skal op i, og hvilke er udtræk.... -
Integraler
ForumindlægHej..Jeg har en afleveringsopgave for til imorgen, har lavet den sammen med nogen, men nu har vi lige snakket med to andre, der begge har fået forskellige resultalter.Opgaven lyderSx^(3/5)*Ln(x)dxJeg har fået den til 5/8*x^(8/5)*Ln(x)-25/68*x^8/5 +Kandre har fået den til 5/8x^(8/5)(ln(x-5/8)+Kog ... -
TI-89 komplet sæt til salg
Forumindlægjeg vil gerne sælge min TI-89 lommeregner/grafregner alt medfølger: manual, cd-rom og 2 kabler pris: 1100 kr ellers giv et bud -
Rumfang af cylinder
ForumindlægHej. Hvordan finder man rumfanget af en cylinder, når man kun kender højden? Højden er 10dm. -
Hjælp til Mat og fysik på Uni-niveaue
ForumindlægHej alle.. jeg læser til ingeniør og har det svært ved at forstå den fysik del som vi laver.. derfor søger jeg nogle der kan hjælpe mig til lektier 1-2 gange om ugen.. jeg betaler penge .. hvis du er studerene der kan hjælpe eller en der har forstand på sådan noget kan du kontakte mig her.. tak... -
Eksponentiel funktion
Forumindlæghej, søger lidt hjælp til denne opgave, da det ikke lykkedes mig at finde frem til resultatet y=b*ax x1=-25 x2=-10 y1=280 y2=49 Bestem en forskrift for denne funktion. Ifølge Excel er forskriften: y=15,711e^-0,115x -
En studentereksamens opgave. om pH-værdien i en sø. Hjælp
ForumindlægI en sø måles pH-værdien til 4,7.a) Beregn [H3O+] .Når en sur opløsning tilsættes kalk CaCO3, sker følgende reaktion:H3O+ + CaCO3 → CO2 + H2O + Ca2+(Reaktionsskemaet er ikke afstemt)b) Afstem reaktionsskemaet.c) Forklar, hvad man forstår ved en base.Hvilket stof reagerer som base i den angi... -
Gennemsnit opgave, hjælp!
ForumindlægOpgaven lyder: Jørn H.s kost sammensættes ud fra, hvor meget han bevæger sig. Ved hjælp af en skridttæller finder man ud af, at han har løbet ca. 11.000 skridt i en hjemmekamp. Man regner med at - 10% af skridtene er 30 cm lange - 20% af skridtene er 120 cm lange - 70% af skridtene er 70 ... -
Planer og førsteaksen
ForumindlægI R^3, hvis jeg har en plan, og skal finde parameterfremstillingen for dne linie l, som er projektionen af førsteaksen på planen alfa - så må planens normalvektor være retningsvektor for linien l, og punktet P_0 i linien l er blot (1,0,0)? -
August 1998 opgave 3
ForumindlægJeg har set at, den er blevet lavet, men forstår ikke svarerene derinde.. Opgaven lyder:Hey, vil gerne ha hjælp til spg 3d og e: Man har en reaktion, som bruger Br2. Så står der: Mekanismen for additionsreaktionen afhænger af, om opløsningsmidlet er polært eller upolært. Forskellen i reaktionsmek... -
RUC - gymlærer?
ForumindlægKan man godt blive gymnasielærer, hvis man har studeret på RUC? -
Skriftlig karakter
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvad den endelige årskarakter i 3.g 2-årig HN, skriftligt hviler på?Er det et gennemsnit af alle ens afleveringer i 3.g? -
normalvektorer til planer
Forumindlægxy-planen = (0,0,1)xz-planen = (0,1,0)zy -planen= (1,0,0)osv.Er dette korrekt?2)Hvordan finder man skæringspunkter mellem to kugler?Planen og en kugle? Ved skæring mellem en plan og en kugle fremkommer en cirkel, men hvordan finder man dennes ligning?Håber at der kommer nogle hints.
