Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17141 til 17160 af 62610
-
Andengradsligninger
ForumindlægHvilket tal er løsning til begge ligninger? Og hvordan finder jeg svaret? y = x2 + 3x y = x + 8 -
Træningsopgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe hvordan man laver A B og C -
maa
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til en opgave "ved fodring af hunde med et bestemt foder er sammenhængen mellem hundens vægt x målt i kg og den anbefaldede daglige fordermængde f (x) målt i gram bestemt ved potensfunktionen" f(x) = 25 *√x a) hvor meget foder anbefales der til e... -
hvornår bruger man
Forumindlægnogen der kan forklare mig i hvilket tilfælde man bruger "sin", "tan" og "cos" På forhånd TAK =) -
Procentregning?
ForumindlægHej, Er der nogle der kan linke til en side hvor der kan øves procentregning? Eventuelt med en facitliste, så det man laver kan tjekkes. På forhånd tak -
Gymnasie flytning?
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g, men går lidt og lejer med tanken om at flytte sammen med min kæreste. Han bor i København, så jeg ville derfor skulle flytte gymnasium. Jeg har engelsk og matematik på A, og har en ok gennemsnit. Har nogle af jer prøvet det? Eller synes I bare det lyder top godt, ell... -
Dansk faglige begreber til Mundligt
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finde en liste med dansk faglige begreber til mundtlig dansk,hvor der er en forklaring til hvert ord ? Foreksempel symbol, metafor, komposition osv Der må da være lavet en uddybende liste. Fra A til Å Med forklaring af ordene Har dansk på A niveau Mvh Jo... -
Hjælp til AP - sætningsled
ForumindlægEr lige begyndt at sætte mig ind i de forskellige sætningsled i AP, og har en masse lektier for med syntaktisk analyse. F.eks. er der sætningen: Jeg kan ikke løfte kassen. Jeg er subjekt, kunne er verballed og kassen er direkte objekt, men hvad med "ikke" og "løfte" ? Jeg s... -
Dumme enheder :-(
ForumindlægEr der mon nogen som vil forklare skridt for skridt hvordan man når frem til at facit nederst skal opløftes i 2. Altså -
Trekant
ForumindlægHej, Hvordan finder jeg ud af dette: Arealet af firkant ABCD er __ gange så stort som arealet af firkant AEFG. -
hvad er en bograpport
Forumindlæghjæææææææææææælp jeg har en for til i morgen og jeg ved ikke hvad det er -
flytninger og indvandrer
Forumindlægjeg har skrivet et projektopgave om flytninger og indvadrer, og det er ca.6 side, men jeg vil sende til jer for at hjælpe mig med det, og give mig nogle gode idèer.Kan jeg gøre det?sig ja,hvis I hjælper mig med mit projektopgave.Jeg venter et svar. -
andengradspolynomium
ForumindlægVed ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Et andengradspolynomium p er bestem ved: p(x)=3*(x+5)*(x+7) - Bestem konstanterne a,b og c når p skrives på formen: a*x2 +b*x+c -
Hjælp
ForumindlægEn der vil kigge denne meget meget korte aflevering igennem og give lidt feedback? -
Projekt uge produkt
ForumindlægMig og min makker mangler et produkt til emnet overvågning jeg tænkte om i har nogle ideer til os? -
Problemløsning - valg i Danmark
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke. -
Hjælp til metoder i AT (his, psyk)
ForumindlægSå er det AT eksamen tid, og jeg skal på fredag aflevere min synopsis, men jeg er blevet lidt i tvivl om metodeafsnittet. Mit emne er "Slaget ved Stalingrad" og jeg skriver i henholdvis historie (A) og psykologi (B), så min problemformulering/problemstilling ser sådan ud: "Hv... -
Karakterer i folkeskolen
ForumindlægHej..Jeg har fået en opgave der går ud på at man skal give sin mening om man synes at karaktererne fortsat skal blive i folkeskolen.Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Gerne vel argumenteret.Daniel. -
High School
ForumindlægHej Jeg ville rigtig gerne til USA i 5 måneder på high school. Samtidig går jeg i gymnasiet og vil rigtig gerne beholde min nuværende klasse. Er der nogle der ved om det kan lade sig gøre, at studere i USA og så studere videre i Danmark, så man undgår et helt spildår? Eller evt. kender... -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,...
