Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17141 til 17160 af 25375
-
Invitation til 18 års.
ForumindlægHey folkens :) Jeg står og skal til at holde min 18 års fødselsdag og vil gerne have, at invitationerne dertil er lidt anderledes. Men mangler nogle ideer til hvordan den kan skrives? Nogle der kan hjælpe? -
DANSK LÆSNING
ForumindlægHej alle. ;-) Vi har snart dansk læsning, altså skriftlig fsa.. jeg plejer altid at få 4, da jeg har svært ved, at fx se hvilket ord der passer ind i teksten, eller også synes jeg at der er flere mulige svar.. er der nogle der ved, hvor jeg kan øve mig, evt hjemmeside ? :) nogle der har gode idee... -
Forklaring af Habermas' teorier.
ForumindlægHej Jeg skal lave et oplæg om Jürgen Habermas, og gennemgå hans forskellige teorier.. Problemet er bare at jeg ikke forstår hans teorier!! Jeg har en masse sider om ham, men har svært ved at udlede det konkrete omkring ham. Er der nogle der har lavet en kort opgave om de forskellige teorier, ell... -
Dansk Eksamen - Romantikken.
ForumindlægHej alle sammen! :D jeg har trukket " Romantikken " i Dansk mundligt, og jeg mangler lidt hjælp til hvilken Novelle jeg kunne have om inden for Romantikken. og også gerne en perspektivering! jeg har arbejdet med : Ørneflugt og Tepotten. Nogle ideér? - på forhånd tak! :D -
Det politiske landskab i romantikken
ForumindlægJeg har om romantikken i min Dansk Historieopgave, og jeg mangler (kan ikke finde) nogle tekster om noget med demokrati, enevælde og det politiske landskab. Håber i måske ville kunne hjælpe mig :D -
Dødsstraf
ForumindlægHeej! Nogen der kan finde gode hjemmesider til dødsstraf. Jeg har nemlig ledt rigtig meget, og kan ik rigtig finde nogle gode. Så hvis i har noget må i meget gerne hjælpe:) Ps: må gerne være på engelsk ell. dansk tak på forhånd :) -
Lyrik fra romantikken - hvad skal man have øje for
ForumindlægSkal op i Dansk Eksamen her på tirsdag og mangler lidt uddybende noter til hvad man skal have øje for i romantiske lyriktekster. Er der nogen, som kan hjælpe? -
Synopse (1990'erne Novelle)
ForumindlægDet er sådan at jeg skal lave en synopse til eksamen, hvor jeg jo skal læse forskellige noveller for at lave den. Jeg trak 1990'erne novelle, og skal lave en med Naja Marie Aidt.. Ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det.. en veninde siger jeg skal læse to af hendes noveller, og derefter samm... -
AT EKSAMEN DNA register
ForumindlægHej, Jeg skal op i AT på mandag, og er meget i tvivl om stort set alt. Jeg har som sagt om DNA register i biologi og engelsk og min problemformulering lyder således: Hvorfor er et landsdækkende DNA register endnu ikke blevet indført i England? Og hvad kan konsekvenserne være hvis dette skete? J... -
ATP, ADP og AMP
ForumindlægHeysa :) Jeg synes ikke at kunne finde et ordentligt svar i min egen bog :) På wiki finder jeg at ADP og AMP dannes ud fra fraspaltning af ATP. Bliver de molekyler da genbrugt til at danne ATP igen? Mvh. M -
naturlig udvælgelse
ForumindlægHej :) Som jeg har forstået det er naturlig selektion en art der bliver valgt frem for en anden naturligt. f.eks. det er ikke alle dyr der kan tilpasse sig med f.eks. et godt levested og mad. derfor dør en art flere af end andre. men man siger jo at mennesket kommer fra en abe hvordan har man... -
Skift af gymnasium?
ForumindlægHej, Jeg er kommet i et dilemma. Lige pt. er jeg i tvivl i om hvorvidt, jeg kan være bekendt at skifte gymnasium allerede nu. Jeg har været i klassen snart 3 uger, og jeg er slet ikke faldet til. Jeg føler, at jeg er gået totalt forkert i byen, da jeg slet ikke passer ind i min klasses miljø... -
"At perspektivere"
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte på om nogen havde en god måde at sige "at perspektivere"? Ordbogen siger "perspektivisch erweitern"... Dvs. Ich kann perspektivisch zu etwas erweitern .. eller hvad? Håber nogen kan hjælpe :) Hilsen Alexander -
24 t eksamen kold krig hjælp
Forumindlæg -
Hjælp - lille detajle
ForumindlægJeg har en lille tekst og jeg skal skrive om hvorfor skal man læse det ? Det er bare starten af en novelle :) Løven er dominerende , befinder sig bedst i centrum og forventer at blive adlydt. Løven værner om sin værdighed, nederlag passer den meget dårligt. Løven kan kun klare de situationer, d... -
Terminsprøve
ForumindlægHej...' Jeg har termisnprøve imorgen... det er min første gang... nogen der ville fortælle mig om hvordan en terminsprøve forgår, hvilke nogen regler der er, og hvad man må medbringe om ikke medbringe... På forhånd tak -
kortprosa
ForumindlægHej, jeg vil gærne vide om hovedpersonerne i kortprosa er flade eller runde? -
Ludvig holberg
ForumindlægJeg er kommet lidt i tvivl om Holberg.. Vi har f.eks. læst Epistel 326, hvor han skriver noget at lærde praler ikke, og ulærde praler for at få bekræftelse af deres viden og blive rost... Oplysningstiden er jo kendt for viden og viderebringelse af den, at man begynder at kræve natuvidenskabelig ... -
Audiologi
ForumindlægHej. Ved I hvor højt snit man skal have for at komme ind på audiolog uddannelsen? Jeg er stadig gym-elev. Men har tænkt mig at tage audiolog uddannelsen efter. På ug.dk der kan man ikke se hvor højt snit man skal have for at komme ind. Håber nogen der kan hjælpe. MVH -
Differentialligning hjælp en eller anden!
ForumindlægEn som muligvis kan forklare mig hvordan jeg løser vedhæftet opgave - så vil jeg prøve! Tusind tak. En eller anden!
