Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17141 til 17160 af 158493
-
Standpunkts beregning!?!?!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng som går i 1.g på HTX. Vi fik standpunktkarakterer for flere uger siden, men har spekuleret over hvordan man beregner ens gennemsnit ud, fordi har hørt nogle fag vægter lidt, mens nogle fag vægter meget osv??!? Kan i ikke hjælpe mig med gennemsnitberegning!?!? Fysik "... -
Farvers betydning på studenterhuerne?
ForumindlægHej.Jeg har lige et spørgsmål:Hvad betyder de forskellige farver på huerne? Jeg ved i hvert fald, at der er en rød, blå og en sort - er der flere?Mvh. Blyanten -
Søger hjælper
ForumindlægHej! Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik. Jeg går i 2.g og har matematik på A-niveau, bor i Odense. Så håber virkeligt nogle som er hammer gode ti matemtik og som kan forklare rimeligt godt. Kan kontaktes på pb. På Forhånd tak -
OSO!! HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgaven som jeg er gået i hack i. Min opgave er,at jeg skal skrive om Gymnasium (STX,HTX,HHX og HF). Jeg har skrevet om "Hvad er et gymnasium","hvad er forskellen mellem de 4 gymnasial uddannelse?","giver de 4 gymnasiale uddannelser sammen adgang?&q... -
Er kemi B nødvendigt for mig??
ForumindlægHej med jer. Sagen er den at jeg skal ind på en uddannelse hvor der kræves kemi på C-niveau. Jeg har gået et år på EUX, hvor jeg gennemførte kemi på C. Jeg var ikke oppe i eksamen i faget men har fået bevis hvor der er karakter på. Nu går jeg på htx hvor jeg har kemi på B-niveau. Er det overhov... -
Hvordan skal denne gribes an? Betragt funktionen sin(x) og lad P2 være dens Taylor-polynomium af grad 2 udviklet omkring punktet a = 0. Vis at P2(x) = x og ...
ForumindlægHvordan laves denne opgave Betragt funktionen sin(x) og lad P2 være dens Taylor-polynomium af grad 2 udviklet omkring punktet a = 0. Vis at P2(x) = x og at Isin(1/10)-(1/10)I < 1/600 Jeg ved at jeg skal bruge formlen f(x)=f(x0)+f´(x0)/1!*(x-xo) Nogen der kan hjælpe?? -
Statistik
ForumindlægHejsa søde hjælpere Jeg har en matematik opgave om statistik, og jeg har ikke helt styr på det emne lige nu, så derfor vil jeg spørge om i kan hjælpe mig. Opgaven er vedhæftet som et billede, håber i kan hjælpe -
Termin
ForumindlægHej det er fordi jeg har termins. prøver i næste uge. Jeg har svært ved matematik derfor vil jeg øve mig. og jeg ved ikke præcis helt hvad jeg skal være forbredt til fx problemregning og færdighedregning. Er du nogle ting der burde være en god ide til at øve sig på -
Projekt Rundkørslen langerød-tuse
ForumindlægJeg har lidt problemer med opgave 5 & 6 i dette projekt.. Opgave 5: Bestem den korteste afstand imellem en bilist midt på vejbanen i rundkørslen og den ventende blå bils midtpunkt P (43,30) Opgave 6: Du skal nu projektere en ny vej, hvis linieføring skal ''ramme'' rundkørsle... -
Stykvis defineret funktion, eksponentiel funktion med 2% tab pr x (TI-Nspire)
ForumindlægHej! Hvordan kan jeg lave en stykvis defineret funktion på den allerede eksisterende oplyste funktion? (se vedhæftet billede) Funktionen skal ændres så det svarer til et 2% fald i konstanten a her benævnt som eulers tal opløftet til en potens, men hvordan omskrives det korrekt som en stykvis de... -
Karaktergennemsnit af ny skala på ny HF reform
ForumindlægHej... Er der nogen der kan give mig et link til hvor jeg kan regne mit gennemsnit ud? Jeg går på HF efter den nye reform og har fået karakter fra den nye skala. Og er der nogen der kan forklare mig hvorfor gennemsnittet bliver regnet forskelligt ud på de forskellige ungdomsudannelser? (fx ht... -
Er nervøs og bange
ForumindlægHej.. Jeg skal studere Matematik efter sommerferien, og jeg har hørt en masse historier derfra.. med at det skulle være meget svært og næsten alle er blevet knust. Hvad kan man gøre for at forberede sig? Min årskarakter i Matematik er 11 i både mundtlig og skriftlig.. -
HJÆLP TIL VALG AF AT EMNE
ForumindlægJeg er helt på bar bund i at vælge et emne i AT og håber på at kunne få lidt hjælp. Jeg ville gerne skrive i fagene: Matematik(A)/oltidskunskab(C)/religion(C)/historie(A)/dansk(A)/engelsk(B)/kemi(B) men jeg synes det er svært at få dem koblet sammen under et godt og spændene emne. håber i har ly... -
Hvad F skal jeg gøre?
ForumindlægHej alle. I folkeskolen var jeg smadder god til matematik, der blev jeg vurderet til et 10 tal, hvilket for mig var helt fint. Nu er jeg kommet i 2.G, og jeg har indset at matematik SLET ikke er mit fag, jeg kan stortset aldrig følge med. Og mine afleveringer går på at jeg skriver dem sam... -
Hf?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g, i går var jeg oppe i biologi-eksamen, som er på C-niveau. Jeg fik desværre kun 4, men til gengæld 12 i årskarakter. Mit drømmestudie kræver en karakter, som er på næsten 11, så det vil sige at jeg virkelig skal knokle for at komme derop. Jeg tænkte på om det er muligt at ... -
Vægt og rumfang
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl herinde som kan hjælpe mig med opgave b? Jeg skal beregne vaskens vægt, men jeg har ingen anelse om hvordan det skal gøres.. Jeg håber at kunne få noget hjælp :) -
FORTÆL MIG LIGE..
ForumindlægHej alle kloge mennesker! Nogen der kan oplyse mig om, hvordan en skriftlig fransk årsprøve HTX vil foregå? Krammer -
SOS HJÆLP TIL MAT B EKSAMEN 2020
ForumindlægHej alle, jeg er igang med mit eksamensprojekt i mat b htx 2020 og har brug for hjælp til et par opgaver har vedhæftet det her --> -
En obligation (valørdato)
ForumindlægObligationen 4% Danske Stat S 2017 er et 4% (inkonverterbart) serielån, som er udstedt af den danske stat, har én årlig termin den 15/6 og udløber 15/6 2017. Lukkekursen den 1. april 2014 var 106,50 med valør den 4. april 2014. Spørgsmål 1.1 a) Beregn på valørdagen andelen af et år (med 365 dage)... -
Fitness Worlds likviditetsgrad
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og grubler over, hvordan det kan være, at Fitness Worlds likviditetsgrad er så lav i perioden 2016-2018. Ifølge mine beregning har jeg fundet frem til følgende beregninger: 2016: 68% 2017: 56% 2018: 36% Ud fra min teori ved jeg , at likviditetsgraden som hovedregel bør ...
