Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17161 til 17180 af 33650
-
Novelle hjælp!
Forumindlægheej kan en novelle starte midt i en situation fks jeg skal skrive en morder historie kan den så starte med : jeg stod på skolens toilet og det var mørkt og koldt fks også kan man hen af historien fortælle om personen og hvorfor de netop var på skolen ? ellers skal den starte med at man fortæll... -
Jugoslaviens sammenbrud
ForumindlægHej, sagen er den at jeg skal til at skrive SRP i Samf og historie, og derfor har jeg valgt at skrive om Jugoslaviens sammenbrud. Men har brug for hjælp til at finde på nogle underspørgsmål, og hvilke metoder i samfundsfag og historie der kan benyttes. Derudover vil jeg gerne fokusere på Bosnien... -
Kigge mit spansk igennem
Forumindlæghejsa. Jeg vil bare lige høre om der er nogen som vil kigge mit spansk i gennem ? Der er to opgaver - En billedbeskrivelse og en historie. Jeg skal bare have en til at kigge min historie igennem for fejl, og måske give nogen gode råd på hvordan jeg kan forbedre mig :-) Jeg har ca. skrevet ... -
AKTANTMODELLEN! HJÆLP
ForumindlægJeg skal op i dansk-mundligt ekseamen her i starten af juni. Mit fordybelsesområde er "folkeeventyr" og mit prøve oplæg er historien "Rapunzel" (klokkeblomst). Er der nogen der kan hjælpe mig med at sætte historien ind i aktantmodellen? Jeg er fuldstændig lost.. alt kan br... -
DHO
ForumindlægHej alle Jeg skal snart skrive dansk-historie opgave, og jeg har fået tidsperioden 1700-1900 tallet. Her har jeg valgt at skrive om kvindernes vilkår, er der nogle der har nogle ideer til hvilke tekstmaterialer jeg kunne anvende? - både i historie og danskdelen :) Det er lige nu mit størst... -
METODER: begrænsninger og styrker - Trekantshandlen
ForumindlægHej. Jeg har om "trekantshandlen" i AT, med fagene historie og engelsk. Jeg har i engelsk valgt nykritisk metode. Jeg har lavet en lyrisk analyse af et digt. I historie har jeg brugt kildekritik metoden, heraf kigget nærmere på en tekst. Hvad er metodernes begrænsninger? styrker? for... -
AT metode
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående metode i AT. Jeg har skrevet i fagene engelsk og historie, med henblik på en retorik og argumentationsanalyse i engelsk, og kildekritik samt den kvantative metode i historie. Jeg har skrevet, hvad fagene kan bidrage med, men ikke hvad deres begrænsninger er, da ... -
Diabetes
ForumindlægHej! Jeg vil gerne skrive et stort skriftligt projekt om diabetes, men jeg ved ikke hvor fokus skal ligge? Fagkombinationen er bioteknologi (dvs. en blanding mellem biologi og kemi) og historie. Jeg har tidligere i en stor opgave skrevet om glykæmisk indeks, så det er nu udelukket. Har I forsl... -
udvandringen til Amerika
Forumindlægjeg skal skrive en historie om udvandringen til Amerika, altså faktion. historien skal foregå i 1911, så vidt jeg ved sejlede de først til Elis island og fik et syge tjek, og indregistrering, og derefter sejlede de til New York. nogle tog til Newbraska, men hvordan altså med skib, hestevogn eller... -
Miraklet- Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej, jeg har læst en novelle af Kim Fupz Aakeson, som hedder miraklet. Er der nogen, der har læst novellen og kan komme med en ide om historiens virkelige handling? Jeg er virkelig løbet tør for ideer. Altså min teori er at han bliver genfødt, men det har jo stadig ikke så meget med historiens ... -
Samfundsfaglig analyse
ForumindlægHej mine fag i SRP er Samfundsfag/Historie Jeg er lidt i tvivl om hvilken analyse jeg kan bruge til dette spørgsmål. skal det være historie elle samfundsfaglig vinkling. nogle der kan hjælpe? Undersøg dernæst på baggrund af et antal selvvalgte kilder henholdsvis NATOs og Ruslands ageren i forb... -
Hans og Grete
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl, der godt kunne tænke sig at hjælpe mig med noget let? Jeg skal analysere et eventyr af Hans og Grete, hvor jeg fortæller om historiens perspektiv. Altså, om læseren følger alle personer på lige fod i historien, eller om der er en synsvinkel. Er der nogen, der vil hjælp... -
Analyse af Jagten på et menneske
ForumindlægJeg har en analyse af jagten på et menneske for og jeg mangler et par ting som jeg simpelten ikke kan finde ud af: Nogle der kan hjælpe med nogle spørgsmål? Berettermodellen på hver af de 2 dele Hvor meget fylder fortælleren i hver af delene? Er han kommenterende, reflekterende eller vurderende... -
Forstår ikke helt skemaet
ForumindlægJeg har ift Sydafrikas historie fået det her skema som baggrundsmateriale - men jeg er ikke helt med på hvorfor de europæiske landes investeringer i de ikke-vestlige lande er vigtigt. Det er ikke en opgave for sig selv, men jeg kunne godt bruge en smule hjælp til at forstå sammenhængen af skemaet... -
kan en rette min engelsk opgave det er til imorgen .
ForumindlægHey My name is anne . I am 26 years. Is married and has two children. I've been head of Tesco 3 years. My house is 10 km away from Tesco. I'll tell everything I've seen since robbery happened in Tesco. It was a lovely morning when I went to Tesco. On the way to Tesco, I saw a white c... -
Gode råd - Matematik A-Niveau
ForumindlægHejsa igen igen (i må undskylde alle mine indlæg, jeg har bare et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.Jeg skal have matematik på A-niveau her efter sommerferien og jeg kan ikke lægge skjul på at matematik er et fag man skal bruge mange timer på, hver dag. Jeg har desværre set at mange folk &... -
kan ikke gennemskue fejlene?
Forumindlæg1. Buckingham Palace has always insisted on that it does not comment on the private affairs of members of the royal family. 2. er denne sætning korrekt rettet? her friends where together with her when she bought the boots rettelse: her and her friends were together, when she bought the boots. kan... -
Tegn graferne for f og g, og bestem arealet af M.
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave. Opgave 14 her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_B.ashx ... -
Hjælp til potensfuntionen
ForumindlægHej. Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg skal beregne noget med potensfuntionen. Jeg har mistet alle mine noter, så jeg håber i vil hjælpe hurtigt da afleveringen snart skal afleveres. Opgaven lyder således: Grafen for en potensfunktion går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). a) Bestem for... -
Engelsk - Hjælp - plz
ForumindlægHej, jeg har nogle sætninger for, som jeg skal oversætte fra dansk til engelsk. Er der ikke nogle der vil være søde og rette dem, og se om jeg har lavet rigtigt. 1) kan du ikke få ham til at holde mund? 2) Hun fortalte, at hun havde set et spøgelse. 3) Det eneste, vidnet kunne fortælle, var, at h...
