Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17201 til 17220 af 47925
-
Bindings energi .. mystisk
ForumindlægJa, jeg er ved at gennemgå et emne i fysik. Og jeg synes virkelig det med massedefekt, bindingsenergier er mystisk. Jeg har prøvet at set rundt om nettet og herinde, men uden held. Nu til spørgsmålet. Når en kerne bliver dannet får den en bindingsenergi - og hvad præsis er det for en energi? Er d... -
HJÆLP til AT-eksamenen
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT snart og skal til at udarbejde mine talepapirer. Det skal lige nævnes, at jeg har om Tjernobylulykken i fagene historie og fysik. Har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan besvare: 1. Jeg har fundet to artikler siden afleveringen af synposen, som er relevante if... -
Manglende forum- og opgavekategori (Kommunikation/IT)
ForumindlægHej Studieportalens "bagmænd/kvinder". Kunne det være muligt at få oprettet henholdsvis et forum samt en opgavekategori for HTX-faget "Kommunikation/IT", der efter indførelsen af "Gymnasiereformen" blev et obligatorisk C-niveaus fag samt et studieretningsfag på A-n... -
Samlet beståelse af fag
ForumindlægHej alle, jeg håber I kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål. Jeg skal til matematik A(stx) eksamen til december og skal op både mundtligt og skriftligt, vi får ikke årskarakterer, så det hele afhænger af den skr. og mundtlige eksamen. Hvis jeg eksempelvis får 4 i skr. og 00 i mundtlig har jeg så b... -
Analyse 0
ForumindlægStuderer matematik og har pt. et fag kaldet analyse 0 med mundtlig eksamen. Ville høre om andre har haft erfaringer med faget og kunne fortælle lidt om hvordan det gik og om den tilhørende eksamen, som jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal forberede mig til. -
angående AT-prøve
ForumindlægHej. Hvad skal man sige til AT-eksamen og hvad er det mest vigtige i sådan en eksamen? mvh. Katja -
Antal Eksamener og spørgsmål om AT
ForumindlægOkay, jeg har 2 spørgsmål. 1) Jeg ved man skal op i 10 eksamener i alt, men er der et bestem antal fag man skal op i på hvert niveau, f.eks. at man SKAL til mundtlig eksamen i 2 A niveau fag? 2) Er der nogen der ved hvilket niveau en AT eksamen gælder for? Mine lærere ved det nemlig ikke, og de... -
årskarakter
ForumindlægHvis man vælger at udeblive fra samtlige mundtlige eksamener uden en ordentlig grund som sygdom mv., så har man jo ikke afsluttet de enkelte fag, men betyder det så, at ens årskarakter bortfalder, eller kan man beholde dem og tage eksamen næste år. Eller hvis man blot udebliver fra den sidste eks... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Flere spm. om reformen!
Forumindlæg1) Tilsyneladende er grundforløbet ikke ens. Da min studieretning hedder Samf A, EØ C har jeg 4 moduler (á 90 min) per 14. dag, mens min ven, der har Mat A, Fys B og Kemi B har 3 moduler per 14. dag. Til gengæld har han tre moduler Fys, mens jeg kun har to. Hvad sker der for dem? De har jo 50% me... -
Eksamensform i kemi c
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi om et par dage. Min sidste eksamen :D.. Jeg ved bare ikke, hvordan eksamen forløber. Vi har fået udleveret nogle titler, og har 24 min forberedelse og 24 min eksamen, tror jeg. Det jeg ikke ved er, om vi får nogle spørgsmål udleveret eller om vi bare skal snakke om en af d... -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
STUDENT 2008
ForumindlægSå er der jo nogen som bliver studenter om ikke så længe :D Men jeg har lige et spørgsmål; hvor lang tid går man med huen efter man har fået den. Jeg tror seriøst at jeg aldrig tager min af hehe ;D Held og lykke med eksamen allesammen (Også jer der har nogle år tilbage endnu):) -
fysikopgave
Forumindlæghej se her:http://www.formel.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=110 -
livet er hååååårdt
ForumindlægLivet er hååååååååååååååårdt !!!!!!!!!!!!1 sys i ikk???? -
Selvstuderende
ForumindlægJeg går i 1g.Efter 2g overvejer jeg at droppe ud og blive selvstuderende. Jeg går ud fra jeg skal op i alle fag.Den uddannelse, jeg vil ind på efter, har frit optag.Hvordan foregår det i praksis? Skal jeg aftale det med gymnasiet, eller skal jeg droppe helt ud og begynde på enkeltfagsundervisning? -
Teori om Fourierrækker
ForumindlægHej medstuderende. Jeg har fået min eksamensopgave og er igang med at lede efter teorien om Fourierrækker. Den franske matematiker, fysiker Jean Baptiste Joseph Fourier (1768 - 1830) er kendt for undersøgelsen af Fourierrækker. Jeg har konstrueret en trekantkurve ved at lægge harmoniske sinustone... -
Acceleration
ForumindlægHej studie-brugere . Jeg er igang med en fysik opgave. Men jeg mangler noget af opgaven for at blive færdig med den. Opgaven lyder som: c. Tegn og forklar grafer for (1) position, (2) hastighed og (3) acceleration som funktion af tiden for en bold som kastes lodret op i luften. Jeg har ... -
spørgsmål om mit gennemsnit
Forumindlæghej er det muligt at forbrede sit snit fra 4,2 til 10,3 som odontologi kræver. jeg går i 2.g efter sommerferien og har afsluttet biologi og billedkunst med begge 7 taller. jeg skal til at gå i 2.g og har ikke nærmest ikke løsten til at starte ikke igen pga det lyder helt sindsygt at når der... -
Gode idéer søges
ForumindlægHej alle medstuderende.Jeg står i øjeblikket over for det problem at jeg skal skrive en engelsk (b) rapport jeg kan bruge til eksamen. Vi skal vælge et emne der har været gennemgået tidligere.I den forbindelse har jeg et par spørgsmål.Er det ikke en god idé at lave en rapport der skiller sig væse...
