Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17221 til 17240 af 22746
-
farmaceut
ForumindlægHej .. Hvis man helt vildt gerne vil ind på farmaceut studiet hvor adgangskravet er 6,2 efter den nye karakterskala eller kvote 2 hvor man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik, kemi og fysik,har jeg så en mulighed for at komme ind nu hvor jeg selv kun har et gennemsnit på 5,8 men de... -
DET HASTE. hjælp til fremstilling af salt.
Forumindlæghej alle jeg skal til fsa eksamen i fysik/kemi i morgen(mandag) og jeg ville spørge om der er nogen af jer der ved hvordan man fremstiller et salt med nogle af disse materialer: saltsyre (HCl), svovlsyre (H2SO4), natriumhydroxd (NaOH), Kalkvand Ca(OH)2, ammoniak (NH3), zink (Zn), magnesium (M... -
24t eks STX
ForumindlægHej :) Jeg har trukket et eksamens spørgsmål om Solsystemet... I det står at jeg skal bestemme hvordan man finder døgnets længde. Jeg har ingen ide om hvordan man skal finde døgnets længde... Jeg har søgt på google, og synes bare det forvirrer mere end det gavner... ´må nok hellere sige det er... -
Partikel-bølge dualitet (Kvantefysik - eksamen)
ForumindlægHej ! Hvad menes der med: Partikel-bølge dualitet ? Har lige trukket fysik (24 timers forberedelse) og der skal jeg give en mundtlig præsentation af dobbeltspalteeksperimentet samt partikel-bølgedualitet. Det står ikk i min bog, og har lige prøvet at søge lidt på nettet men synes det er svært k... -
Termisk energi?
Forumindlæghej (: jeg var oppe at trække fysik spørgsmål i dag, jeg var så uheldig at trække opvarmning og varmeenergi (termisk energi). Jeg ved godt i korte træk hvad det går ud på, kan bare ikke forklare det med egne ord, er der nogle som kan forklare mig, hvordan jeg kan forklare varmeenergi? -
htx eller..?
ForumindlægHej :) jeg skal vælge et gymnasie,men jeg er meget i tvivl. jeg kan godt lide fagene på htx, som fysik og biologi men jeg føler ikke rigtig at jeg har lært noget i de fag og i matematik fik jeg 7 men det var lige på grænsen til et 4- tal.. hvad skal jeg gøre? bliver det for svært? tak på ... -
måling af reaktionstid
ForumindlægHey jeg skal beregne afstanden fra startpunktet til det sted på papstykket hvor, forsøgspersonene griber, hvis reaktionstiden er 150 ms. Jeg skal også forklare tidsmærkerne placerind på papstykket. øvelsen er faktisk den samme som alle andre måder at måle reaktionstider på, opgaven er en eksamens... -
Hvordan finder jeg 1.ordens pletten når jeg har 2. ordens pletten
Forumindlæghey guys er igang med at løse en dejlig laseropgave i fysik og jeg er hundrede procent klar over hvordan jeg skal gøre det, mangler bare at finde Y (1. ordens pletten) jeg har fået oplyst 2. ordens pletten er 165 cm, er 1. ordens pletten så bare det halve altså 82,5 cm? -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej Jeg har idag været til optagelsesprøve på mit ønskede gymnasium. Det gik godt i dansk, engelsk og fysik/kemi, men matematik gik dårligt og jeg havde problemer med at koncentrere mig, da prøven foregik mundtligt. Men kan jeg stadig blive optaget selv om jeg havde en dårlig matematikprøve? de a... -
Frit fald
ForumindlægHej SPSidder med en fysik opgave hvor jeg godt kunne skubbes lidt igang.En stor sten falder ned af en klippe, en person observerer at det tager 1,30 sekunder for stenen at falde den sidste tredjedel. Hvor høj er klippen så?Så vi har altså tid for en del af faldet og naturligvis accelerationen. Hv... -
Har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægHej alle.. jeg sidder og laver fysik opgaver, men kan virkelig ikke finde ud af det! En violinstreng med længden 50 cm knipses og spiller kammertonen A (440Hz) Hvor skal violinspilleren presse strengen med gribebrættet, for at den i stedet spiller et C (523Hz)??? Hvis i bare kan fortælle mig hv... -
universet
ForumindlægFik denne opgave stillet i min fysik time, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal finde ud af det tyngdekraften mellem masser i universet vil virke opbremsende på udvidelsen. Det er derfor muligt, at farten for universets udvidelse tidligere har været større end i dag. Hvad ville i observer... -
Plancks konstant (haster meget!!!)
ForumindlægJeg har været til kursus i fysik og skulle lave en aflevering over plancks konstant. Jeg får i min opgave en enorm afvigelse og fatter ikke hvorfor. Håber virkelig der er nogen der vil se den igennem. Hvis jeg ikke får den godkendt får jeg ikke faget og min chance for at komme ind på universitet ... -
Kammertonen
ForumindlægHej Jeg sidder her med nogle fysik opgaver, men jeg er lidt lost ved pågældende spørgsmål. Man skal regne ud hvor hårdt violinspilleren skal presse stengen på hans instrument for at spille et C(523 Hz). Jeg har længden er fået oplyst at længden er 50 cm og den spiller kammertonen A ( 440 Hz) ... -
hjælp.. ionisation
Forumindlægheej (: Jeg sidder lige med en fysik opgave, og ved altså ikke hvordan man regner den ud ;s så håber der er nogen der vil hjælpe. opgaven lyder: Ved en ionisation måles elektronens kinetiske energi til 7,3 eV. b) Bestem elektronens fart. c) Bestem frekvens og bølgelængde af lyset, der ionisere&no... -
Lille udregning
ForumindlægHej. Har lige et problem med en udregning i fysik. Håber du kan hjælpe.. Kammertonen har frekvensen 440 Hz. a) Beregn dens bølgelængde i luft.? Lydens hastighed i vand er 1482 m/s. b) Beregn kammertonens bølgelængde i vand.? Håber du ka Hjælpe :) Mvh Kevi. -
hjælp til en kort opgave.
ForumindlægHeejsa (: sidder lige med en fysik opgave, som driller :s Så håber i kan hjælpe.. her er den: Ved belysning af kalium med lys løsrives elektroner med mak¬simalfarten 375 km/s. Løsrivelsesarbejdet for kalium er 2,30 eV. a) Bestem elektronernes maksimale kinetiske energi. b) Bestem bølgelængden... -
Massefylde af gas
ForumindlægHej Da jeg som 1.g'er har været vældig stresset med lektier for tiden, har jeg overset en lektie til fysik. lektien lyder: Forsøg med massefylde af en gas skal kunne fremlægges. det går altså ud på at man skal foran klassen fremvise (i praksis) en måde, hvorpå man kan finde densiteten. da de... -
HASTER ;D
Forumindlæghej ;D jeg har en fysik fremlæggelse for til mandag d.15 september/ imorgen. og jeg kan ikke finde ud af det jeg har om kalium ;/. jeg skal svare på de her spørgsmål; Kemisk betegnelse Placering i periodiske system Opdagelse Egenskaber Smelte- og kogepunkt Metal, gas, fast stof Hvad bruges det ti... -
orkaner
ForumindlægHej Jeg skriver opgave om orkaneer, og skal lave et forsøg omkrind det. min forsøg går ud på at vælte forskelllige klodser med forskellig masser. mit problem er at jeg ingen teori har. jeg går ud fra det er fysik, men ved intet om det.. er lidt lost!! jeg håber, der er nogen der vil hjælpe :-) St...
