Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17241 til 17260 af 48240
-
Tror ikke jeg har nok kilder
Forumindlæg(spørger ikke efter hjælp til at finde kilder) Jeg skal skrive SRP blablabla. Jeg har om antirygekampagner i Danmark i historie og kemi. Min vejleder i historie insisterer på at der findes massere af kilder til dette emne, men nu har jeg brugt mange timer på at søge, spurgt bibliotekarerne om d... -
Farmakonom el. Farmaceut?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse til farmakonom uddannelsen. Det tager 3 år, at færdig uddanne sig. Men kan jeg efter at være uddannet farmakonom videreuddanne mig til farmaceut? (det skulle være lettere, at gøre det på denne måde, har jeg hørt nogen sige, men ved ikke?) Vil det herved tage mindre... -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er... -
Numerisk differentation
ForumindlægHej! Jeg er løbet ind i nogle problemer med en numerisk differentation. Jeg har et datasæt, med populationsvækst - altså befolkning over tid. Funktionen hedder N(t). Jeg har befolkningsdata fra 1900 til 2000 med 10 års mellemrum. Jeg har fået afvide at jeg skal finde N'(t), hvordan kan den... -
Matematik problem
ForumindlægHej, jeg er igang med nogle opgaver i matematik på c-niveau, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg løser den her del af den her opgave. Nedenstående tabel viser oplysninger om udviklingen i den månedlige grundløn for ansatte i en bestemt branche. a) Bestem indekstallet for 2010, og ... -
Procent / gennemsnit opgave
ForumindlægI 1960 var befolkningen i Kenya 8,157 mio. I år 2000 var befolkningstallet 29,986 mio. a) hvor mange % er befolkningstallet i gennemsnit vokset med om året i perioden 1960 til 2000 ? I en prognose regner man med, at befolkningstallet i Kenya vil vokse med 2,5 % om året i perioden 2000-2010. B... -
potentielfunktion
ForumindlægHej I år 2000 var der 109 mio. mobilabonnomenter i USA De følgende år voksede antallet med 14% om året. Jeg har indført en passende variabel: f(x)=109*x0,14 ?? Er dette korrekt ?? b. Hvor lang tid er der gået før antallet er fordoblet? Jeg tænker, at jeg skal bruge log(2)/log(a), men skal je... -
Hvilken lommeregner!?
ForumindlægHej, har selv en ti 82, og da den mangler nogen ting som(solve, bionom cdf pdf osv.), køber jeg nok en ny en.(har overtalt min mor til at betale)Men hvilken en skal jeg købe?Er lige startet på 3. år(gammel reform), hvor jeg har mat a(lånte ti 84 + til b eksamen).Jeg er faktisk i okay stor dillem... -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
korresponderende syre og basepar
Forumindlæg111 Angiv korresponderende baser til følgende syrer: HNO3, HCN, HF, H2CO3 , HBr a) HNO3+H2O→H3O++NO3- Syre base syre base H2O opfører sig som en base, da HNO3 er syre. H2O er en base og optager derfor H+ og bliver til H3O+ NO3- er korresponderende base til HNO3 b) HCN+H2O&rarr... -
Hjælp til to spørgsmål - fortyndingsfaktor og henrys konstant
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med fremgangsmåden til løsningen af de to spørgsmål? 1. Hvis 50 ml af en vandig opløsning, som har et partialtryk af C02 på 14,7 kPa, titreres med 3,118 ml O, 1 M NaOH kan Henry' s konstant k' beregnes til ... ? 2. Hvis en 1 mM vandig opløsning ... -
Induceret spænding
ForumindlægHej. Er der en der kan forklarer hvordan jeg løser opgave c? -
Plagiatkontrol AT
ForumindlægBliver der tjekket for plagiat i AT-eksamens synopsis? -
Hjælp til FS10 mundtlig matematik.
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen i mundtlig matematik FS10. Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan det foregår og måske evt. give TIPS. -
Idræt c hf
Forumindlægjeg har hørt at man ikke skal til eksamen i idæt på c niveau på hf er det rigtigt? og i så fald får man overhovedet en karakter i faget så? -
Årskarakter vs prøvekarakter
ForumindlægHvordan fungerer årskarakteren i et fag, som man har aflagt eksamen i? Jeg har hørt noget om, at den tæller lidt med. Det skal nok lige siges, at jeg er på den nye gym-reform. -
analyse af novelle
ForumindlægNogen der ligger inde med en analyse der har fået to-cifret karakter? Kunne godt bruge en til hælp i eksamen imorgen som insperation! Mvh -
HF 2.år om igen
ForumindlægHej alle derude.... Jeg ville lige spørge om der var nogle, der ved noget om, man kunne tag 2. år om i HF, selvom man har været op i alle eksamer, men dumpede. Mvh Hf. -
noter
Forumindlæghavd for nogle noter må man tage med til engelsk eksame ? er det kun ens dis man må tage med ? -
Internetside
ForumindlægHey Skal til eksamen i dansk nu på onsdag og har fundet en side , som er kanon. Er det muligt jeg downloade den så jeg kan kigge på den mens jeg er offline?
