Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17241 til 17260 af 158493
-
Egnet
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået at vide at jeg er uddannelseparat, og skal på HTX efter sommerferien :-) det jeg vil spørge jer om er, om lærerne kan ændre på det? Og er afgangseksamen meget vigtigt, da jeg har fået at vide, at jeg er egnet? Håber på et svar. Tak på forhånd ;-) -
eksamenssæt?
ForumindlægHej Er der nogen, der har mat A stx eksamenssæt fra 2014 liggende og har lyst til at lægge den ud her? Jeg vil nemlig gerne øve på eksamenssæt der er så nye som muligt end terminsprøven. På forhånd tak! -
Komplekse tal
ForumindlægIndgår det i gymnasiet? For jeg ikke finde noget om det i matematik A bogen. -
Vektoregning..
ForumindlægHey.. Jeg har et problem med en vektorregning..Jeg har en bro, hvor jeg kender længderne på nogle stangkræfter..Og jeg kender trykke på nogle bestemte stænger i broen, og så skal jeg udregne resten..Nogle der har nogle ider / ligende opgaver, som der kunne hjælpe mig lidt.? -
Kan man studere i udlandet?
ForumindlægHey SP Er der evt. nogen, der har, eller er i gang med, at tage en kandidat i matematik-økonomi, og i så fald, er det så muligt at studere et eller to semestre i udlandet, f.eks. USA? :) -
FOF
ForumindlægHej. Jeg ved godt at hvis jeg ikke har haft a i 3 år er der steder jeg ikke kan komme ind og så bliver jeg nød til at læse ved siden af for at komme ind, men hvordan foregår det? har jeg så 3 år fri for at læse matematik og så komme ind på uni? -
Studier efter gym.
ForumindlægHvad kan vælge at læse videre, når jeg vælger studieretningen: Spansk a Engelsk a -
Direkte objekt?
ForumindlægPå dansk hedder det genstandsled.\n\nPå AP-latin bruger vi, i min klasse, direkte objekt for genstandsled og indirekte objekt for hensynsled. \n\nFindes en mere korrekt latin betegnelse? -
Hvilke en passer til mig??
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Nedbøjning af bjælke
ForumindlægHej Jeg sidder og regner på nedbøjning af en bjælke. Der er blandt andet noget med inertimoment, moment, reaktioner som jeg har beregnet. Men jeg har et lille problem med mine enheder. Nogen der kan hjælpe hvis jeg ligger en excel fil op? -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
Højt snit på en naturvidenskabelig studieretning
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en dreng, der går i 1g på en naturvidenskabelig studieretning (mat A, fys A, kemi B), og jeg går og tænker på at læse til medicin efter gymnasiet (STX). Jeg er klar over, at karakterkravet er abnormt højt for medicin på næsten alle universiteterne i Danmark. Jeg har derfor... -
fundet emne!! kan det tjekkes??
ForumindlægHar fundet et emne, som ejg synes lyder ret spændende. Valget stod imellem noget ægyptisk matematik (ikke ret mange bøger omkring det emne), enigma den tyske kodemaskine( matematikken så ret besværlig ud) og til sidst Epidemier og epidemimodeller (som lyder vildt spændende) men hvordan er matema... -
Studieretning på STX + kunstneriske fag - jeg er så i tvivl
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge, hvad jeg vil have som indgangsvinkel af studieretning på gymnasiet, STX. Lige nu går jeg på efterskole. Der er disse, jeg står mellem: Naturvidenskabelig - Nr. 1a Matematik, fysik, kemi (Matematik A, Fysik A, Kemi B) - Nr. 1b Matematik, kemi,fysik (Matematik A, Kem... -
Tæller årskarakter med på eksamenbevis ?
ForumindlægLad sige at jeg får 02 til årskarakter til matematik og får 10 til eksammen i matematik ? vil årskarakter tæller med på eksamenbevis ? -
Er det muligt at tage dumpede fag om?
ForumindlægHej Er det muligt at tage dumpede fag om som enkeltfag? Og er det muligt at opgradere fra B til A, hvis man har dumpet B? Jeg påstår ikke det er optimalt. Kan man tage en HF selvom man har en afsluttet STX og så bruge den til at komme ind på eventuelle videregående uddannelser? På forhånd tak... -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
Ny karakterskala
ForumindlægHej. Jeg har læst på KU's hjemmeside, at man på medicin skal have 8 i snit i fysik, kemi og matematik. Hvad skal man have i snit hvis man har fået karakterer efter den nye skala? Håber der er nogen som kam hjælpe. De bedste hilsner SuperCarla:-) -
noter tak
Forumindlægnogle der ligger med nogle noter da jeg skal op i mundtlige matematik ku det være rart med nogen som passer til mundtlig matematik eksamen -
SRP
ForumindlægJeg overvejer at skrive om matematik A og psykologi C til min SRP. Synes i, det er en god ide og hvilke emner kunne jeg skrive om?
