Søgning på: Dansk. Resultater: 17281 til 17300 af 40954
-
Emission og absorption
ForumindlægSå er det galt igen Håber der sidder nogle som vil forklare mig på godt dansk hvad der sker i figuren Se venligst vedhæftede fil Please hjælp -
Tysk - rettelse af stil
ForumindlægHej alle! Er der en som måske vil være behjælpelig, med at rette min tysk stil? Det er primært det gramatiske det drejer sig om. Stilen står både på tysk og dansk. På forhånd tak -
HJÆÆÆÆÆLP PLEASEEE
ForumindlægEr der en venlig sjæl der gider at hjælpe mig med at beregne denne opgave. Med mellemregninger og tekst tak. Det ville være en stor hjælp for mig. I 2010 var danskernes forbrug af vin 192 mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3 % pr. år i danskernes for... -
Skygge analyse?
ForumindlægJeg har trukket "Skygger" til mundtlig dansk. Hvordan skal man analyse sådan en tekst? Lige nu har jeg "Strømafbrydelse" af Sara Skaarup i tankerne -
Skæmteeventyr og trylleeventyr
ForumindlægHej jeg skal snart til eksamen i dansk. Jeg har trukket "Eventyr" så er der nogen her, der kan forklare mig folkeeventyrets undergenre, trylleeventyr og skæmteeventyr? -
Hos regnormene (budskab/fortolkning)
ForumindlægHej jeg skal op til dansk eksamen fredag om jeg mangler at finde et budskab og en fortolkning af "hos regnormene" er der nogle der kan hjælpe? tak på forhånd -
Henrik Pontoppidan - En stor dag
ForumindlægHJÆLP MIG. Jeg skal op i dansk eksame omkring Henrik Pontoppidan, med hans tekst, En stor dag. Men hvordan er teksten opbygget? -
Samme analysemodel?
ForumindlægHej Ville bare spørger om man i Dansk A på STX buger den samme analysemodel(artikelanalyse) til alle slags artikler. altså også reportage osv. ? Tak på forhånd -
miljøkaraktistik af ørneflugt
Forumindlægnogle der kan hjælpe med en miljøkaraktistik af ørneflugt da jeg allerede skal op i dansk mundlig fredag den 20 -
Mad nok til alle - eksamen!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Gør rede for de biologiske grundprincipper i fødevareproduktionen i det danske landbrug. -
Billedets opbygning-HJÆLP
ForumindlægBilledets opbygning. Hvad er det, at det betyder. Ville være utrolig taknemlig for et svar, da jeg skal op til mundtlig dansk, på onsdag. Tak på forhånd! -
læseprøve
ForumindlægJeg skal snart til læseprøve i dansk. Er der nogen der har gode tips til at man kan lave det meste på den halve time. -
Mein zehnter Mord EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej alle. Jeg kan simpelhen ikke forstå denne tekst. Er der nogen der kan give mig et kort referat af den på dansk? Jeg skal op til eksamen i morgen. Mange tak :) -
EKSAMEN HJÆLP
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og skal til eksamen i Dansk A. Er der nogle som har et oplæg om kanontekser, som jeg måske måtte låne til inspiration ? Please hjælp... -
Perspektivering - Hjælp!!
ForumindlægVi laver synopse til mundlig dansk, og skal bruge noget jeg kan perspektivere kortfilmen "Clean" med - Filmen handler om en der tager stoffer. Hjælp! -
Historie kildekritisk analyse
ForumindlægHej Kan I fortælle mig, om en given kilde er en første- eller andenhåndskilde når den f.eks. er blevet oversat fra tysk til dansk? -
Klumme
ForumindlægHey jeg sider og skal lave en klumme til dansk stil. Men jeg kan bare ikke finde et godt emne,er der ikke nogen der har et godt emne som muligvis er oppe i tiden nu. -
Tus días, tiempo libre, trabajo.
Forumindlægjeg har oversat denne tekst som jeg har skrevet fra dansk til spansk og vil gerne høre om jeg er på rette vej? mange tak på forhånd. -
Rettelse af Litterær artikel "Et dejligt sted"
ForumindlægHej allesammen! jeg ville bare lige høre om der var nogle som gad rette min litterære artikel i dansk? på forhånd tak :) -
Terminsprøver
ForumindlægHej Jeg går i 10.klasse, og ville undersøge hvor meget tid man har til de skriftlige prøver.Men jeg har ikke kunne finde noget så tænkte om nogle af jer ved det?:-) Det er i dansk. matematik og engelsk
