Dansk

Billedets opbygning-HJÆLP

16. juni 2014 af Marshmellow123 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Billedets opbygning. Hvad er det, at det betyder. Ville være utrolig taknemlig for et svar, da jeg skal op til mundtlig dansk, på onsdag. Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2014 af JulieMSørensen

Billedets opbygning er, hvilke elementer der findes og hvor de er placeret i forhold til hinanden, ville jeg sige. Hvad står i forgrunden? Hvad er i midten? Hvad er i baggrunden? Hvilke ting ser man til højre og hvilke til venstre? Og dette kan du så med fordel fortolke på, så du kommer ind på, hvorfor tingene er placeret, som de er. Håber det hjalp lidt :)


Svar #2
16. juni 2014 af Marshmellow123 (Slettet)

Tusinde tak! :D

Hvordan ville du beskrive billedets opbygning, med dette billede? :D


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. juni 2014 af JulieMSørensen

Ville starte med at snakke om kvinden i midten, der er blikfang. Til højre er flere kvinder i "midtergrunden," hvilket giver et indtryk af, at de følger efter hende eller går i et optog/en række. Helt i baggrunden er mørke, grå himmel og svajende træer, der giver billedet et trist udtryk. Til venstre og i midten baggrund er ødelæggelser og kaos. Netop fordi det er i baggrunden, får man tydeligt fornemmelsen, at kvinderne går forbi dem og skal videre til noget andet osv. i den stil ... Egentlig er det vel bare at fortælle, hvad der er på billedet og hvad det får dig til at tænke på


Svar #5
16. juni 2014 af Marshmellow123 (Slettet)

Okay. Tusinde tak. Du var en kæmpe hjælp! :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. juni 2014 af bluesky11 (Slettet)

Du kan måske også tænke over, HVORFOR fotografen har valgt at tage dette billede og fokusere på menneskerne i stedet for ødelæggelserne i baggrunden. Har han/hun et formål med det? Hvilke følelser har fotograften haft lyst til at fremkalde i folk? 

Held og lykke med eksamen


Svar #7
16. juni 2014 af Marshmellow123 (Slettet)

Skal det så måske ligge under "Min vurdering"? :D


Skriv et svar til: Billedets opbygning-HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.