Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17281 til 17300 af 158493
-
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
f eller f(x)
ForumindlægJeg kom til at tænke på en ting. Jeg ved, at når man har en funktion f(x) og indtegner den i et koordinatsystem, siger man at man har indtegnet grafen for f. Er der helt klare linjer over, hvornår man bruger f og hvornår man bruger f(x)? Det er egentlig fordi jeg har følgende stående i en bog: ... -
Hvordan udregnes enkelte fags karaktere i forhold til adgangskrav?
ForumindlægHej. Jeg skal søge ind på en videregående uddannelse her om lidt, og så at mange af dem har specifike karakter krav til specifike fag. Som for et eksempel mindst 4 i Mat A. Jeg skal op i både Mundtlig Mat A og Skrifligt Mat A, så jeg ville bare vide hvordan den karakter bliver udregnet. Tager d... -
Opgave 4) Om en funktion oplyses at: g(x)=1/3∙ x^3 - 6 ∙ x^2 + 5 a) Bestem g’(x) b) Løs g’(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x)
ForumindlægHjælp :) ? -
Eksamens hjælp
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og finpudser mine eksamens opgaver i matematik. Dertil er jeg stødt på to trælse ting jeg selv har lidt svært ved at definere. 1) En klar definition på hvad differantialregning er og hvad det generelt bruges til 2) Hvad "betyder" a i en potensfunktion? På forhånd ... -
eksamen i morgen
ForumindlægJeg har mat på 3-årigt forløb til A niveau og jeg har denne er satans eksamen i morgen. Jeg bliver altid rigtig nervøs og glemmer alt matematik!!! Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle gode ting til eksamen? Evt. nogle opgaver der ofte fremkommer, så jeg kan bruge dem som fremgangsmåde og... -
Burde jeg skifte gymnasie?
ForumindlægHej, Jeg står i den underlige situation, at jeg for høje karakterer i de fag der ikke er mine hovedfag i min linje, mens jeg for halvdårlige-moderate i mine hovedfag. Jeg går på Kemi-Biologi linjen på en HTX, og jeg er næsten færdig med første år. Indtil viderer har jeg kun fået 10-12 i engelsk,... -
At kende sandheden
ForumindlægHej venner ! Har nogen af jer stødt på en film ved navnet 'At kende sandheden' Har virkelig brug for hjælp til en lille referat af den. Det haster. Går i 1.g på HTX. -
Behøver jeg gå til eksamen???
ForumindlægJeg tager i øjeblikket matematik som GSK-fag, og skal til eksamen om et par dage i matematik til B-niveau. Da jeg næste år tager matematik på A-niveau, er jeg i tvivl om, min B-niveau karakter overhoved kommer til at betyde noget. Jeg ved den skriftlige B-niveau karakter tæller 1/3 af den samlede... -
MatA eksamens/termins-opgaver søges
ForumindlægAlo.Da en terminsprøve snart venter (HTX), er jeg på jagt efter nogle opgaver fra tidligere år. (f.eks. MatA eksamen, September 2002)Hvis der er nogle der har nogle af disse liggende, vil jeg meget gerne komme i besiddelse af dem, for bedre at kunne forberede mig på terminsprøven.På forhånd tak. -
optagelsesprøve HH
ForumindlægHejsa.. håber der en der kan hjælpe mig.. er simpelhen så nervøs..det er sådan at jeg står her og skal til optagelsesprøve på HH her om en uges tid.. jeg skal op i dansk, engelsk og matematik.. Jeg håber på at kunne være heldig, at der var en herinde der allerede havde været igennem en optagelspr... -
Valgfag
ForumindlægHej! Jeg har haft Matematik C i 1.g og har afsluttet dette. Jeg har tænkt mig at vælge det på B i 3.g igen, men jeg har et spørgsmål til dette. Skal jeg også vælge Samfundsfag på A for at have Matematik på B i 3.g -
Hjælp til at klare sig bedre i gymnasiet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går lige nu på STX på andet år. Jeg har har matematik på A, hvor jeg ikke klare mig så godt og jeg vil derfor høre jer om i har nogle råd til hvordan jeg forbedre mig, eller noget som i gjorde for at få bedre karakterer i matematik. -
Bioteknologi
ForumindlægHejsa Jeg er nysgerrig på, om der bliver testet på dyr eller gjort forsøg med dyr i faget bioteknologi på HTX? Er der nogen, som ved det, evt. har bioteknologi som studieretning? Mvh. Emma (: -
Kan man læse et fag igen?
ForumindlægHej, Jeg står lige pt. i den dumme situation at den karakter jeg fik i matematik, bestemt ikke er en jeg er tilfreds med. Jeg har afsluttet det på B i år, og eftersom jeg ikke skal bruge mere end b, vil jeg høre om man kan læse det igen? Hvis ja, vil det betyde ny årskarakter? Og hvordan/hv... -
et vilkårlig andengradspolynomium har forskriften f(x)=ax^2+bx+x vi ved,at f^' (x)=2*a*x+b.hvis tangenten er vandret ved et bestemt x,så er f^' (x)=0...
Forumindlæggiver ikke rigtig mening for mig :/ -
Reducering?
ForumindlægJeg skal til termins i Matematik i næste uge, og jeg er rædselslagen for jeg har lige fundet ud af, at jeg ingen ide har om hvordan man reducere. Har et eksempel her som jeg ville høre om i kunne forklare? Mange tak. 3a² - a + 8a - 5 -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
får 7 i mat og vil gerne være læge??
Forumindlægkan man godt blive læge.. når man kun får 7 i matematik? :/ -
Kemi på VUC
ForumindlægHej Alle sammen + håber at dem af jer der har ferie nyder deres ferie.... Jeg vil lige høre om det er muligt for mig om at opgradere kemi B til kemi A på VUC i 6 måneder??? For jeg skal starte på min uddannelse i sep. 2012...????
