Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17301 til 17320 af 158493
-
Gode råd
ForumindlægHej med dig Jeg står i den heldige situation, at jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, Dansk A som selvstuderende I den forbindelse vil det glæde mig, hvis jeg kunne få nogle gode råd hvad angår dansk stil med i bagagen, inden jeg bliver slagtet! Kh APPLE. -
IB? Er det godt? Og kan jeg klare det?
ForumindlægHvordan er IB? Hvor meget økonomi er der på IB? (Jeg er meget interesseret i finans og økonomi) Kan man uden problemer f.eks tage en IB og bagefter en Cand. polit, eller en cand.merc? Jeg har en engelsk far som jeg dagligt snakker engelsk med. jeg får 12 i skrifligt engelsk og 10 i mundtligt eng... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej Er der nogen, der ligger inde med et tilfældigt dansk A (HTX) eksamenssæt i PDF? Jeg synes ikke, at jeg kan finde nogen eksemplarer på internettet. Mvh. Emil -
hjælp til valg af emne!!
ForumindlægHej ville spørger, om folk har nogle gode ideer til emner man kan skrive om til SRP? går på HTX og har linjen teknologi A og design B :D tak på forhånd :D -
eksamenssæt
ForumindlægHej jeg går på HTX 2 år, har mat på A,og har prøve imorgen, hvis nogen har nogle tideligere "eksamenssæt" med besvarelse så må I meget gerne send mig den på mail rma_kurdistan@hotmail.com tak -
Studiejob
ForumindlægHej SP Er der nogen, der har ideer til jobs, jeg kan søge som psykologistuderende på 3. semester? Jeg har indtil videre søgt om pædagogmedhjælperstillinger og vejledningsjobs, men hvis der er flere oplagte jobmuligheder for en med gode pædagogiske evner, må i meget godt komme med dem! PS jeg b... -
Isoléring
ForumindlægHej derude. Har et lille problem med en matematik opgave: Isolér T i formlen V = b*T^a Det haster lidt, tak på forhånd :-) -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Fysik på uni?
ForumindlægHej, jeg ville blive rigtig glad hvis nogle kunne give mig nogle informationer om hvordan det er at studere fysik på universitet, og om det er det rigtige studie for mig. Hvad arbejder en fysiker f.eks. med i hverdagen? Jeg ville helst ikke lave andet end forskning, og har altid fundet astrofysi... -
så hjælp mig dog, en eller anden..?!
Forumindlægsidder lige midt i eksamensforberedelserne og er gået helt i baglås i opgaven: gør rede for at rumfanget af en kegle kan bestemmes følgende formel: V= pi· integralet a til b r/h · x dx hvor h er keglens højde og r grundfladens radius. Herefter reduceres formlen så den ligner rumfangsformlen f... -
HJÆLP med andengradspolynomier
ForumindlægRedegør for fortegnene for a, b og c på det ovenfor viste andengradspolynomium. b) Aflæs definitionsmængden for funktionen c) Aflæs x-koordinaten til andengradspolynomiets rødder d) Aflæs andengradpolynomiets toppunkt. Husk at et punkt både har en x- og en y-koordinat. e) Aflæs andengradspol... -
Areal af rektanglet i løbebanen
ForumindlægOpgaven lyder: (se vedhæftet fil for billede af opgaven og skitsen) En løbebanes form er dannet af to lige lange parallelle linjestykker (på figuren AD og BC), der i begge ender er forbundet med halvcirkler. a) Bestem omkredsen af løbebanen udtrykt ved x og r (se figuren), og bestem arealet af r... -
Giv en udførlig geometrisk beskrivelse af definitionsmængden for f
ForumindlægHej hjælpere - jeg sidder fast i en opgave hvor jeg skal " Giv en udførlig geometrisk beskrivelse af definitionsmængden for f . Karakterisér den ved hjælp af begreber som åben, afsluttet, begrænset, ubegrænset, sammenhængende, ikke sammenhængende. Illustrér." Jeg har altid haft svært v... -
optagelsesprøve hhx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her på mandag, så jeg ville høre om i vidste hvad kravene er til optagelsesprøven, her i 2017? -
Ligger min SRP på et 7-tal?
ForumindlægHey alle, Jeg har fået min SRP tilbage idag, hvor jeg skrev i fagene Fysik på A niveau og Matematik på A niveau. I det jeg først kan få en udtalese om 2 uger, så ville jeg lige høre om det overhovedet giver mening at stille spørgsmål omrking mit 7 tal. Det kan sagtens være at jeg fortolker min S... -
Dispensation til at forbedre eksamensnit?
ForumindlægHej alle. Jeg havde en mindre deprission i slutningen af 3.g; desværre ville jeg ikke tage en pause / sabbat år på daværende tidspunkt. Hvilket resulterede i at mit snit faldt fra 9,5 til 9,0 i løbet af 3.g. Det skal imidlertidigt vise sig, at jeg skal bruge det højere snit for at have en chance ... -
underviser i mat søges
ForumindlægHey, jeg er igang med matematik på B niveau og skal til eksamen om en måned.. søger en som har lyst til at hjælpe lidt med opgaver og forberedelse en gang eller to om ugen.. mht til betaling kan vi tale om hvad der er fair.. ;) -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
SRP hjælp
ForumindlægHej folkens, Er igang med at skrive mit SRP forløb som består af Matematik A og Kemi B. Ville være over lykkelig, hvis der er en som kunne tænke sig, at læse den igennem for mig... Jeg betaler selvfølgelig godt for det! VH Becky -
sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej:) Jeg sidder her og skal op til mundtlig matematik i morgen. Jeg tænkte på om der var nogen der kunne forklare (eller henvise til enforklaring) om sinus- og cosinusrelationerne. Jeg er ikke specielt skarp når det gælder til matematik, så helst ikke for mange psykopat-fagudtryk og sådan noget,...
