Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 17301 til 17320 af 33566
-
Ligninger
Forumindlægnogle der kan hælpe mig med opgave a og b? En smedelærling er lige flyttet på kollegium. Lærlingen skal beslutte, hvordan han vil betale varmeregning. Lærlingen kan vælge mellem: A: 825,00 kr. i faste omkostninger pr. år + en fast afgift på 90,00 kr. pr. målestreg. B: Betale 125,00 kr. pr. måles... -
Barycentre - hjælp!!
ForumindlægHvad er definitionen på et barycentre?? HVordan regnes det hvis der er flere ubekendte?? Håber i kan hjælpe, på forhånd tak:) -
er der nogen der kan hjælpe?
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig jeg sidder med opgaven der hedder folkeskolens afgangprøve modeljernbanen og kan ikke finde ud af nogle opgaver det er opg. 3.3 og 3.4 og 3.5. 3.3 hedder Karsten er 17 år og bor i Brædstrup. han besøger ofte Tove i sønderborg for at komme fra Brædstrup til s... -
ORBITALER - HASTER!
ForumindlægHej Alle! Jeg er ved at skrive SRP om orbitaler, og sikke et projekt jeg har kastet mig ud i! Jeg er nået til den del af min opgave, som omhandler computersimulation af molekylorbitaler. Jeg har problemer med at forstå, hvad et "basissæt" og "elektronstrukturmodeller" går ud p... -
Brug for tilnærmelsesvis lineær funktion
ForumindlægEn der har et eksempel på en tilnærmelsesvis lineær funktion, som jeg kan indsætte i min emneopgave. Den må meget gerne indeholde både udregn, tekst og graf. Det ville jeg virkelig sætte pris på! - På forhånd mange tak! -
Akut - fortabt. Forskriftsregning
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en vejledende besvarelse af denne opgave, tusind tak ! :) -
tjen penge
Forumindlæghar du lyst til at tjener penge på noget hjælp til opgaver løsning.. så kontakt mig her -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHej! Jeg er helt på bar bund mht. denne opgave. (se vedhæft) Jeg går lidt ud fra, at jeg skal starte med at bruge cosinus og sinus til vinklen 30. Men derefter kan jeg ikke lige se mig ud af det. Jeg ved at at man kan bruge 3, 4, 5 forholdene, men kan ikke huske, hvordan det er? Er der no... -
Statistikker
ForumindlægHej kan nogen hjælpe med denne opgave, hvordan skal middelværdien helt præcis begrenes? Intervalfrekvenserne for et observationssæt er anført i tabellen: Interval ]0;10] ]10;15] ]15;20] ]20;30] Intervalfrekvens 20% 25% 30% 25% - Beregn middelværdien- -
Er der nogen som kender denne side
ForumindlægHej Vil bare lige høre om der er nogen her som kender www.restudy.dk De tilbyder videoundervisning af gymnasiefag til nogle skoler men ikke min :( og vil bare lige høre om der er nogen som kender til det. Har hørt at kvaliteten skulle være noget bedre end det man kan finde andre steder -
trigonometri
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne her opgave? :) c) Vi ser nu på en retvinklet trekant DEF, hvor Vinkel F=90 grader, Vinkel E = 48grader og e=6 cm. Udregn længden af den anden katete og hypotenusen. -
Bestem vinkel af trekant
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave, men sidder lidt fast, er der en der kan hjælpe med følgende spg: Stængerne, der går mellem B og C samt mellem C og E, danner den spidse vinkel v, se figur 5. h) Bestem v. Data: A(0 ; 705), B(870 ; 910), C(1620 ; 645), D(2150 ; 710) og E(1190 ; yE) Tak p... -
Cosinusrelationer
ForumindlægHej folkens, det er anden gang jeg lægger denne opgave op, jeg fik ikke så meget hjælp ved den første. er der nogle der kan hjælpe med nogle formler og udregninger. Tak på forhånd -
Binomialforsøg
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med denne opgave? Eller har et link til en forklaring af det? Mange tak på forhånd -
Hvad er Fysik og Kemi
ForumindlægHej jeg overvejer om jeg skal tag Fysik 0-B og Kemi C-B men jeg ved ikke helt hvordan Fysik foregår og hvad man kan forvente af det, og kemien hvad er forskellen på C og B. på forhånd tak for et svar -
pizza opgave
ForumindlægDet handler om pizza. Det er hele opgaven fra 3.2 til 3.5 3.2 her skal jeg lave et diagram over stor en del der spist pizza i hver aldersgruppe? Er i tvivl om det er cirkeldiagram eller histogram jeg skal lave? Skal jeg plotte alle data ind, også vælge cirkel i Excel? Og er det hele data jeg ska... -
amish please hjælp
Forumindlæghvilke fag har de i skolen. undervisiningen-- -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
Isolering af t...
ForumindlægHejsa, fik hjælp forleden, men nu er jeg gået i stå igen. 1000 = 2000/1+39* e-0,1*t Nu skal vi isolere t: 1000 = 2000/1+39*e e-0,1*t Vi ganger over kors: 1+39·e-0,1t = 2000/1000 = 2 , isoler 39·e-0,1t : 39·e-0,1t = 2-1 = 1 , isoler e-0,1t : e-0,1t = 1/39 Og tager nu ln på b...
