Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17301 til 17320 af 28854
-
nye karaktere
Forumindlæghejsa, jeg vil bare gerne høre om der er nogen ved hvordan man skal omregne sine gamle karaktere til de nye??? -
engelsk B
ForumindlægHej Er det ikk rigtigt at man er bestået, hvis man har fået 4 og 02 i årskarakterer og 00 i skriftlig eksamen? Har bestået alle mine fag, for at komme ind på HA men der står adgangskrav ikke opfyldt? er det meningen, så man ikk allerede nu kan se om man er kommet ind eller ej? -
Bestemmelse af integral ved substitution
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl der vil FORKLARE hvordan man løser opgaver som eksempelvis; Benyt den angivne substitution til at bestemme ∫xcos(x2)dx, t=x2 Jeg fået fat i så meget som t=x2⇔dt=2xdx⇔dx=(1/2)x and then? :-( -
Science fiction hjælppp
ForumindlægHej jeg har fået en opgave, og skrive hvad science fiction betyder, men aner intet om dette. Har været inde på en masse hjemmesider, men forstå ikke rigtig hvad det betyder. Hvad betyder science fiction, og hvor bruger man det. Håber i kan hjælpe så straks som muligt. Tak på forhånd. -
Hjælp - projektuge med overemnet 'ANSVARLIGHED'
ForumindlægHej med jer. På min skole er vi så småt begynt at tænke på emner til projektuge, hvor over emnet er ANSVARLIGHED, og vi har nogle underemner, men vi synes ikke det virker som noget spændene. Så vi vil gerne høre om i har nogle god ideer til hvad underemnet kunne være? -
forfatter biografi.
Forumindlægjeg kan simpelthen ikke finde noget om forfatteren Dan Turélls. Nogen der allerede kender lidt til ham ?? eller ved i hvor, jeg kan læse noget om ham ?? -
hvad er din bedste film
ForumindlægMin er nok "The Insider" med Pacino og Crowe. -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
Den bedste bog?
ForumindlægHej alle :) Jeg har lige læst "Terningerne er kastet" af Jean-Paul Sartre, som jeg virkelig syntes var en god bog, men lige nu, hvor læsetrængen er stor, ved jeg ikke, hvad jeg ellers skal læse. Jeg efterspørger derfor noget interessant læsestof, og jeg et forholdsvis "alsidigt&qu... -
Hvordan og hvorfor opstod 2. verdenskrig?
ForumindlægJeg sidder her og skal skrive ca. en side om hvordan og hvorfor 2. verdenskrig egentlig opstod? Jeg har en lille idé om at Hitler og nazisterne var meget involveret, men jeg er ikke helt sikker på det. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvordan og hvorfor 2. verdenskrig opstod. -
Poverty/fattigdom outline
ForumindlægHej Jeg skal lave en outline til den mundtlige prøve i engelsk, og jeg har valgt emnet poverty, som betyder fattigdom. Jeg skal have tre kilder med, som jeg inddrager i min outline. Jeg mangler bare ideer til, hvad jeg kan snakke om. Jeg har tænkt på at snakke om det første af de 17 verdensmål, ... -
videnskab
Forumindlæghvad er forskellem fra samfundsidenskab og heumanvidenskab? -
Rumfang
ForumindlægFor kaffedåser med en bestemt højde kan rumfanget V, målt i cm3, beregnes ved hjælp af formlen V=37,5*r2 hvor r er dåsens radius, målt i cm. En dåse med denne højde har en radius på 4,0 cm. a) bestem rumfanget af denne dåse. Er helt blank! Hjælp søges :-) -
Hjælp til dansk novelle!
ForumindlægVi har fået en novelle, der hedder Forladt, for i dansk, og jeg har ingen inspiration overhovedet.. Der er et billed som vi skal skrive ud fra.. billedet er fra en strand, og der ligger en dukke på en sten Vi skal så skrive ud fra titlen og vi SKAL have dukken med på en eller anden måde -På forhå... -
Ku Klux Klan = ?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er ved at nå til mit sidste, vurderende spørgsmål - som lyder således: Vurder i hvor høj grad Ku Klux Klans terror kan sammenlignes med den religiøse terror, der i dag begås i andre religions navn.. Har fået skrev lidt om Al-queda, men kan ikke finde nok stof til at underbyg... -
Tyrkiet Nation
ForumindlægHej jeg er ved at skrive opgave om Nationalismen i det Moderne Tyrkiet. men har lidt svært ved at finde gode tekster eller sider på nettet til hjælp. kunne være i kendte nogle som ku bruges?? eller måske ku i fortælle mig hvad i tænker når i tænker på om Tyrkiet er et Nationalistisk land?? -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
i tvivl om jeg kan dette ifbm. med eksamen
Forumindlæghej mit emne er i AT er overvågning af et land ved brug af GPS system. så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det lands almindelige befolkning synes om det. kan jeg så ringe og snakke med nogle jeg kender derfra? hvilken metode er det? og det er jo blot et par personers holdning, kan jeg g... -
tager for lidt tid?
Forumindlæghej jeg skal op i fs10 dansk på tirsdag, og jeg har forbedret mig. teksten jeg har valgt og snakke om er Muldskud, men det tager kun 6min? og jeg føler da jeg er kommet ind på det hele? Titel forfatter år litteratur genre synsvinkel resume personsbeskrivelse tema miljø sproget symboler fortolknin... -
hjælp! brug for studievejledning!
Forumindlæghej med jer. jeg går på stx. Håber i kan hjælpe mig med noget som jeg er meget i tvivl om. Jeg har spekuleret over noget. Jeg fik afsluttet naturgeografi på C niveau her i 2.g på et 7-tal årskarakter, men hvis jeg nu fortsætter med naturgeografi næste år på B niveau og får 10, kommer både min års...
