Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17341 til 17360 af 117955
-
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
Studentereksamen maj-juni 2004
ForumindlægHejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave. -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
Et spørgsmål om gennemsnit i forbindelse med tysk
ForumindlægHej Jeg blev forleden spurgt af en ven i forbindelse med hans afslutning af Tysk A ved en skriftlig eksamen. Der opstod desværre nogle tekniske problemer undervejs, som desværre betød, at han ikke fik afleveret en færdiggjort eksamensopgave. Han fik desværre 00 i den skriftlige eksamenskarakter... -
Klage over karakter?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min SRP karakter tilbage og er i chok. Jeg skrev i Engelsk A og Biologi A om fedme i USA. Jeg mener ikke at jeg fortjerner min karakter og har gået med tanken om at klage. Jeg har indtil onsdag så blot to dage. Er der nogen der har klaget og er det lykkedes at få en højere ... -
HJÆÆÆÆLP - Linear regression
ForumindlægLinear Regression (ax+b) regEQ(x) = 122x + -240400 a = 122 b = -240400 Giv en betydning af a og b i modellen -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
eksamensspørgsmål
ForumindlægHej er der nogen der har en ide om hvordan sådan et kemispørgsmål til eksamen på et c nivau kunne forlyde som? kunne godt tænke mig lige at få en lille ide omkring dette -
Karakterer
ForumindlægHej alle Jeg vil bare lige spørge om hvor meget karaktererne tæller i 1.g? Er det ikke dem i 3.g der tæller mest? -
Logaritme u. hjælpemidler
ForumindlægSkal til eksamen i morgen, men har opdaget at jeg har problemer med logaritmeopgaver.. Kan nogle hjælpe mig med løsningen af dette?f(x)=b*x^af(2)=4 og f(4)=32Og så skal jeg bestemme a og b..Jeg er nået frem til:a= log(8) / log(0,5) hvordan kommer jeg videre? På forhånd tak ;) -
Trigonometrisk funktion
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 7a i nedenstående opgavesæt, da jeg er helt blank...http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/hf0081.pdfJeg troede a var amplituden - altså max. udsving og b var 2*pi/perioden, men facit skal være a=-2 og b=1??? Hjæææælp!!! -
Har jeg bestået engelsk?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg blev student i sommeren 09,. Jeg havde engelsk A niveau, jeg fik 2 i mundlig og 0 i skriftlig - så nu er jeg igang med et supplerings kursus på VUC, engelsk B. Den uddannelse jeg gerne vil ind på kræver at man har bestået engelsk B. Men hvis jeg bare består engelsk B skriftli... -
Afslag
ForumindlægJeg har søgt ind på pædagogsemi, men har fået afslag da jeg havde dumpet en eksame.. (Er møg ked af det) Andre der også har fået afslag fra PÆDASGOGSEMI?? -
Naturfag...
Forumindlæghvad skal man kunne biologi i en natufag??? -
Formler til diverse
ForumindlægKunne være dejligt, hvis nogle kloge hoveder kunne hjælpe med nogle formler. :) Eksponentialfunktionen - Beregne a og b ud fra to punkter - Forstå grafernes forløb og sammenspil med a og b - Fortolkning af og beregning af relativ tilvækst - Fortolkning af fordoblingskonstant - Regneregle... -
Hjælpe til studieretningsprojekt
Forumindlæghej.. Vi skal begynde på vores SPR men jeg ved ikke hvad jeg skal skiver om. Min studieretning er: Biologi A, Matematik B og Idræt B ( Dansk A, Spansk A, Historie A og Engelsk B) Jeg ville godt skiver i biologi om sukkersyge meg jeg ved ikke hvad den anden fag skal være. Håber der er nogen der ka... -
Ændring af studieretning
ForumindlægHej Alle. Jeg skal starte i 1g efter sommerferien! Men jeg har lyster ikke min allerede valgte studieretning Kemi A, Biologi B og Matematik A. Hvor jeg hellere vil Biologi A, Idræt B og Matematik B (også ved hjælp af et eller andet, få den op i A). Kan dette lade sig gøre, selvom der kun er en ... -
Dumpet eksamensbevis
ForumindlægNår en studentereksamen har et gennemsnit under 2,0 efter den sidste eksamen, tæller den som ikke bestået, men hvad sker det med studentereksamen? Bliver den 'lukket', altså at man aldrig kan blive student igen, eller tæller karakterne med hvis man vælger at tage en STX om, altså at de væ... -
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overvej... -
Fagsnit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på jura (kvote 2) studiet i aarhus, men ved sku ikke hvordan det helt beregnes. Har kigget på forskellige hjemmesider, men kan ikke finde ud af det. De specifikke adgangskrav for jura er Dansk A, engelsk B, sa...
