Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17341 til 17360 af 47925
-
Radioaktiv stråling
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik eksamen her på torsdag. Jeg kan bl.a. risikere, at trække radioaktiv stråling og henfald, eller det periodiske system. Jeg ved godt hvad begge emner er, men skal man lave nogle forsøg til disse emner eller bare snakke om dem, da det er en mundtlig prøve? :) Mvh Thomas -
solsystemet
ForumindlægHej - Jeg forbereder mig til eksamen i fysik, men jeg har lige et spørgsmål. Er der nogen der kan lige forklare det kort? Hvad forstås ved solsystemets opbygning samt selvvalgte fænomer, vi kan opleve på baggrund af opbygningen? Hvordan vi ved, at Solsystemet ser ud, som det gør? På forh... -
Forsøg til Metaller 9 kl afgangprøve
ForumindlægHej alle :) Mig og min veninde skal op til fysik eksamen, og vi er i tvivl om hvilke forsøg vi skal lave, og om det er muligt at lave forsøg til følgene emner: Legering Rust Ellers er vi bare meget interesseret i at høre, hvilke forslag folk har til forsøg under metaller (behøver nødvændigvis... -
HJÆLP! Energiforhold???
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave dispostitioner til min fysik eksamen. Jeg har dette emne samt disse stikord.. Emne: Kernefysik Stikord: Henfaldstyper, bevarelsessætninger, kernekort, halveringstid, energiforhold, e=mc^2 Er der nogen som kan hjælpe mig med de to sidste stikord? Hvad k... -
Ved i hvor jeg kan finde en privat fysiklærer?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til min fysik eksamen, og dertil skal jeg lave synopser til alt i pensum. Men da jeg desværre føler jeg ikke har lært så meget i skolen, ville jeg finde en privat fysiklærer der kunne hjælpe mig med dette. Tænke på om nogen kendte et sted eller nogle der kunne hjælpe mig me... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Teoretiske bæreevne for varmluftballong
ForumindlægMin fysik eksamen venter lige rundt om hjørnet så sidder lige og terper på det sidste, men der er et par ting jeg ikke helt er sikker på.I forsøget med varmluftballonen, man konstruerer den selv, er der to fejlkilder.1. Temperaturen er ikke den samme overalt i ballonen.2. Ballonen antages at være... -
Stokes lov
ForumindlægJeg skal snart til den mundtlige fysik eksamen på A-niveau. Jeg mener bare ikke, at vores bog behandler stokes lov særlig godt/dybdegående. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få lidt baggrundsviden for, hvordan loven er udledt, og hvorfor den kun gælder for små kugler med lav hastighed. Nb. hvad ... -
Hjælp! Mundtlig FSA, har næsten ingen forsøg!
ForumindlægJeg skal op her på onsdag til mundtlig fsa Fysik eksamen. Sidder ligenu og terper, men desværre har jeg i år haft en lærer som ingen papirer gav os for "vi skulle selv finde ud af det" Altså har jeg næsten ingen forsøg. Tænkte på om der var nogen der havde nogen forsøg til de her emner:... -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Metoden i historie
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne at... -
Energitab i en ledning
ForumindlægHejsa jeg skal imorgen op til fysik eksamen, og jeg er næsten parat, jeg har kun en bekrymring, og det er hvis jeg kommer på i noget med højspænding og OHMS lov.. jeg forstår godt ohms lov og det, men det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan jeg finder ud af hvad modstanden er i en ledning, når... -
AT - metode
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne a... -
Gamle besvarelser
ForumindlægHej derude! Er i gang med at træne stx fysik A skriftlig opgaver til terminsprøve/eksamen. Vil høre om nogle er jer ligger inde med besvarelserne fra 2011 eller 2010? Det vil i hvert tilfælde være temmeligt relevant at se om man får regnet rigtigt, anternativt må jeg jo ligge min besvarel... -
Brændsel og globalopvarmning
ForumindlægHar lige fået af vide at der er flere emner end jeg vidste i kategorien fysik/kemi eksamen 9.kl og skal op imorgen :s Er der nogen der evt. kan hjælpe med emnet brændsel og global opvarmning og hvilke forsøg man kan lave? og alternativ energi, hvilke forsøg man kan lave? Håber virkelig der er n... -
Lyd og bølger ideer
ForumindlægHej Jeg har valgt at arbejde med lyd i mit eksamens projekt, men jeg har lidt svært med at finde på et fysik opstilling. så har I nogen erfaring med vise opstilling eller har nogen ideer til hvordan en opstilling kunne se ud. f .eks Doppel effektenreflekation eller noget ligene hilsen Cap... -
Lydbølger - Haster !
ForumindlægHej , jeg sidder og skal til eksamen her om meget kort tid. vi skal bl.a. læse op til fysikkens musik - lydbølger og her har jeg nogle problemer . Jeg ved at lydbølger er mekaniske bølger - men kan de både var længde og tværbølger ? og hvordan virker bølgeligningen med henblik på lydbølger ? lydb... -
Sky Tower - opgave
ForumindlægHej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :) -
Transformerligningen, HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg skal snart til mundtlig eksamen i fysik/kemi. Folkeskolens afgangsprøve. Jeg forstår bare ikke transformerligningen, og jeg har virkelig prøvet at sætte mig ind i stoffet, men ja.. Nu håber jeg at der er en eller anden der kan forklare mig den, for ellers er jeg bare LOST hvis jeg trække... -
Avogadros konstant siger hvad?
ForumindlægHej med jer Fysik eksamen i morgen og stadig spørgsmål: Det handler om gasser og Avogadros konstant. Avogadros konstant siger N=n*N0 n er antal mol og N0 er antal molekyler på 1 mol. Men hvad i alverden viser formlen? Kan ikke rigtigt se sammenhængen. Håber nogen derude kan hjælpe!
