Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17341 til 17360 af 158493
-
Polære koordinater
ForumindlægNogle der ved, hvad polære koordinater er? -
Vektore
ForumindlægHej, jeg har fået den her opgave, men jeg forstår ikke helt hvordan at jeg skal tegne et parallelogram ind? På forhånd tak. -
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Om tandpleje
ForumindlægHej Jeg er på 2 år i Htx, og synes efterhånden det er for svært og jeg tror jeg ikke kan klare det længere. Men jeg vil heller ikke går ud af den, jeg vil fortsætte til en videre uddannelse, hvor der ikke kræves så høj karakter. Jeg har hørt og har også søgt på nettet, at tandpleje kun behøver a... -
Ha(MAT) og faglig supplering?
ForumindlægHej. Nu skal jeg jo snart beslutte mig om hvilken videruddannelse jeg vil vælge, og jeg har længe været sikker på at det skulle være almen på CBS, men efter at have læst på ug, cbs.dk, og snakket med venner osv, er jeg blevet mere interesseret i ha(MAT), og det skyldes ikke mindst at jeg ... -
Angående beståelse
ForumindlægHej. Jeg vill lige spørge for at se om jeg kunne for bekræftet det some jeg husker. Hvis man til Mat skriftlig eksame får 04 og en muntlig eksame med 00 vil man så stadig bestå faget? -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Sinus og Cosinus
ForumindlægHJÆÆÆLPPP!!!! Jeg skal op til årsprøve til matematik og skal svar på disse spørgesmål. Kan I pleassee hjælpe mig.Tak på forhånd:) Redegør for sinus og cosinus i en retvinklet trekant Redegør for hvilke muligheder man har for at finde ukendte sider og vinkler i en vilkårlig trekant -
Fourier Sinus Polynonium
Forumindlæga) Lad Sn være dét Fourier Sinus polynonium fundet i opgave 5. Brug Sn(1/2)-->f(1/2) for n-->oo til at vise at: 1-1/3+1/5----±1/(2k+1)-->pi/4 Hertil har jeg brugt, at f(1/2)=1(ses i en funktion), samt: k*Sn(1/2)-->k*f(1/2)=k I dette tilfælde er k=pi/4, heraf: pi/4*Sn(1/2)-->... -
Hvilket slags gymnasium`?
ForumindlægHey studieportalen Jeg ville lige høre om der er et gymnasium i københavnsområdet, som udbyder en linie med Dansk A, SpanskBeg A, Engelsk A, Matematik A, Fysik A/B og Psykologi/Filosofi? Ikke alle kriterier behøver at blive opfyldt, men de første fire er uerstattelige. Hvis flere gymnasier... -
Gymnasievalg(linje)
ForumindlægHej til næste år vil jeg på gymnasiet. jeg er gået hen i et kæmpe dillema. jeg er god til samfundsfag og vil gerne have det på A niveau, men så skal man have matematik på B niveau, det er et lille problem da jeg ikke ligefrem er arkimedes. jeg ville bare vide når linjen er en international sa... -
Økonomi
ForumindlægHej Hvis man gerne vil læse økonomi på KU. kan man så komme ind med snit på 5,2 samlet og på snit 6.0 i matematik? -
Bøger? måske på engelsk?
ForumindlægHej med jer, Jeg følger på nuværende tidspunkt matematik på både B og A niveau, og da jeg har en utrolig dårlig bog på B-niveau, så kunne jeg godt tænke mig at finde en bog hvor man kan lære sig selv matematik ud fra bogen.. Det gør ikke noget hvis den er på engelsk, jeg har jo hørt at de skulle... -
er jeg bestået eller dumpet?
Forumindlæghey, jeg har et lille problem, vil gerne starte min videregående uddannelse som kræver at jeg har bestået matematik på B niveau.. jeg har haft matematik på A niveau som studieretningsfag, men i årskarakter fik jeg 00 - 00... jeg kom dog op til eksamen i mundtligt og bestod med 02... dvs jeg har ... -
Potenser og rødder
ForumindlægHej Er der nogle der har nogle gode, og let forståelige noter, om potenser og rødder i matematik? jeg har pt om regneregler. -
fødselspsykoser
Forumindlæghej alle..jeg regner med at skrive sso i psykologi om fødselspsykoser.. er der nogen der har nogle erfaringer, gode litteratur henvisninger eller nogle internetadresser, er i velkommen til at skrive... på forhånd tak... -
HHX eller STX ? Hvilken linje? Kan man skifte ? HjÆLp!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Forklaring af opgaver
ForumindlægHej jeg har nu prøved at lave den her opgave i flere timer og ved ikke helt hvordan de skal laves. Hvis der er nogen her der kan hjælpe med de forskellige vil det betyde meget. En forklaring eller få løsninger vil være en kæmpe hjælp. Tak på forhånd og opgaven er vedhæftede -
Analysemodel til logo?
ForumindlægHej Skal analysere to logoer. Hvilke modeller kan jeg bruge til dette? Det skal være inden for Kommunikation/IT eller Design. På forhånd tak. -
hjælp sos
ForumindlægHvordan finder jeg ud af hvor stor den skal være? har sat mine punkter ind men det ikke mening
