Matematik

Vektore

25. januar 2021 af masteredvin45 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, jeg har fået den her opgave, men jeg forstår ikke helt hvordan at jeg skal tegne et parallelogram ind?

På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. januar 2021 af mathon

          \small \begin{array}{llllll} \textbf{b)}\\& \begin{array}{llllll} A_{par}=\left |\textup{det}\left ( \begin{bmatrix} 5 &15 \\ 12 & 8 \end{bmatrix} \right ) \right| \end{array}\end{array}


Svar #2
25. januar 2021 af masteredvin45 (Slettet)

Hej mathon. Jeg er stadig usikker på hvordan at jeg skal tegne det ind på GeoGebra. Jeg ved kun 2 punkter. Så jeg forstår ikke rigtigt det som du skrev øverst.


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. januar 2021 af mathon

En stedvektor har samme koordinater som det punkt, den er stedvektor for.

Indtegn stedvektorerne med begyndelsespunkt i (0,0).


Svar #4
25. januar 2021 af masteredvin45 (Slettet)

Ah, forstår nu, men når jeg sætter det ind på GeoGebra, så får jeg bare 2 vektore, er ikke sikker hvordan at jeg kan få resten. På billedet her kan du se.


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. januar 2021 af mathon

Vektorerne adderes geometrisk, så de danner et parallellogram, hvis areal skal beregnes.


Svar #6
25. januar 2021 af masteredvin45 (Slettet)

Mange, tak, hvor kan jeg læse om addering af vektore geometrisk? Kan nemlig ikke huske det.


Brugbart svar (0)

Svar #8
25. januar 2021 af Eksperimentalfysikeren

Du skal afsætte vektoren a fra B og vektoren b fra A. De skulle gerne have samme endepunkt, C, så parallellogrammet bliver OACB.


Brugbart svar (0)

Svar #9
25. januar 2021 af StoreNord

#0
De 2 sidste punkter kan du få ved at skrive:
A-a
B+a


Skriv et svar til: Vektore

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.