Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17341 til 17360 af 31727
-
Bevis
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at se et bevis igennem efter fejl? Jeg ved ikke hvorfor, men den bliver ved med at sige fejl, når jeg prøver at vedhæfte dokumentet... -
Prøve, hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal have en prøve, som jeg handler om differential regning eller hvad vi har lært i år.Men hører asymptoter, grænseværdi og kontinuitet ind under det?For hvis, hvordan bruges de? Har en formelsamling, men ved ikke hvad jeg kan bruge kontinuert formlen og grænseværdier til?Det enste jeg har forb... -
lates og rotere et tegn
ForumindlægKan man i lates rotere et enkelt tegn???Det er fordi jeg ikke kan finde et tegn vi bruger til Y uafhængig med X tegnet er to lodrette streger med en vandret for neden.Kan kun fínde tegnet hvór det er to streger vandret og en lodret -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
vektorregning
ForumindlægForklar hvordan man bestemmer en vektor AB, når 2 punkter o et koordinatsystem er kendt, tag udgangs punkt i : A= (0, 5) B= ( 4, 10) -
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
Differentialligninger
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler med SRP, og er kørt fast i matematikdelen, jeg skal først forklare: - Hvordan ef differentialligning kan løses, og - Hvordan løsningen til en differentalligning kan præsenteres. Jeg er rimelig sikker på den første, men er meget i tvivl om nummer to. Jeg h... -
Hjælp: Skæringspunkter i et 3d rum
ForumindlægOpgaverne er fra MAT 3H.1087)En kugle har centrum i C(-10,9,-13). Radius = 12.Vis at planen med ligningen: 2x+y-2z=51er tangent til kuglen og bestem røringspunktets koordinater.Det er ikke svært at bevise tangenten, men hvordan finder jeg skæringspunktet koordinater?---------------Opg. 1084 B)En ... -
2. ordens differentialligninger og pendulet
ForumindlægJeg sidder og roder med mit SRP, men jeg har mødt muren. Jeg skal udlede formlen for det matematiske penduls svingningstid ved små udsving. Jeg følger en øvelsesvejledning, som har taget mig lidt af vejen mod udledningen, men jeg kan ikke komme videre fra denne differentialligning: ... -
Hvad sigr funktionen?
ForumindlægAf Folkesundhedsrapporten fra 2007, udgivet af Statens Institut for Folkesundhed, fremgår det, at udviklingen i forbruget af antal sengedage for børn under 16 år på danske hospitaler kan beskrives ved funktionen f (x)= -9959x + 650584, hvor x betegner antal år efter 1978. a) Beskriv, hvilken in... -
værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal finde værdimængden for en funktion. Normalt plejer man da bare at finde nulpunkter og de højeste og laveste værdier i definitionsmængden og sætte ind i funktionen?I denne opgave er der kun én mulig x-værdi, og der står desuden at X tilhører R+. Betyder det, at defi... -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
differentiering af kvardratrod.
Forumindlæghej. jeg har virkelig svært ved denne opgave. har ingen anelse om hvad for nogle formler man skal bruge til at løse den. så håber der er nogen der kan hjælpe. opg: differentier: f(t) = 331 * kvardratrod t+273/273 -
Skal til terminsprøve imorgen....!
ForumindlægKan jeg risikere at få eksamesættet fra 2008..... ? -
Skr.mat eksamen for sproglige!
ForumindlægHej!Er der nogen der har været oppe i mat(B) i dag? (overbygning til naturfag)Ville bare høre hvad folk synes om opgaverne og sværhedsgraden? -
Træ-diagram og kombinatorik
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med eksamensspørgsmål til mundtlig mat B Jeg skal svare på et spørgsmål der lyder således: Hvordan laver man et træ-diagram når der kastes med 3 mønter. Derefter redegør for kombinatorik formlen. Ville være en kæmpe hjælp hvis der er nogen der vil hjælpe :-) -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
Sandsynligheds beregninger ved casino spil
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har gang i flere projekter henover ferien, og det ene af dem er omkring casino spil og sandsynlighedsberegninger. Er der nogen der har lavet et lignende projekt før - som måske kan henvise mig til nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse mere om fx. sandsynligheder for at... -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau?
